رفیق تقوایى واقعیت را مى گوید!! ( بهنام پویان )

اطلاعیه حمید تقوائى و شرکاء(چرا که دیگر نمى توان حزب کمونیست کارگرى نامیدشان) درباره ارزیابى فراکسیون اتحاد کمونیسم کارگرى از پلنوم اخیر حزبشان ذره اى از انصاف و صداقت درخود ندارد۔

ایشان در اطلاعیه شان اقدام تشکیلاتى و سازمانیافته را انتخاب سیاسى و پروسه سیاسى مى نامند، بیان واقعیت را خودزنى و مظلوم نمائى مى نامند و خلاصه اینکه تمام ماجرا را برعکس واقعیت طورى جلوه مى دهد که انگار بسیار روتین و بدون حب و بغض و صرفا از سر نیاز سیاسى جامعه است که ایشان سربزنگاه اعلام کنگره و پلنوم هاى توافق نشده مى کنند، اما واقعیت این است که ایشان یعنى آقاى تقوائى به شدت در کودتاهاى تشکیلاتى استاد هستند و  تا صداى مخالفت در حزب مى شنوند کودتاى آرامى سازمان مى دهند۔

اولا ظاهرا وعده دیدار بعدى کنگره بوده، بحثى از پلنوم با این سرعت درمیان نبوده، همانطور که بحثى از کنگره پنج هم نبود و سازمانش داد۔

 اما برگردیم به اطلاعیه مورد بحث؛

برخلاف ادعاى ایشان نه تنها رهبرى حزب!! به این مباحث گوش نداد بلکه از همان ابتداى اعلام فراکسیون با سمپاشى که حول و حوشش صورت گرفت و برخوردهاى به شدت سکتاریستى که شد امکان تامل کادرهاىحزب را هم سلب کرد۔ در فضائى که سایتهاى حزبى بایکوت مى کنند، قبل از شنیدن اینکه اصلا طرف چه مى خواهد، لیدر(که به شدت جمعى مشغول آنند هاله اى از تقدس دورش درست کنند) تقبیح مى کند و تقاضامى کند حرفشان را پس بگیرند، تلفنها و توصیه ها و اقدامات تشکیلاتى علیه این جمع اغاز مى شود، کجاى تشکیلات مباحث این رفقا را شنید؟ نه تنها ما در داخل بلکه در خارج هم کسى امکان ارزیابى سیاسى و منطقى نداشت۔

سمپاشى علیه این رفقا قبل از اینکه ایشان حتى وجوه اختلافشان و رئوس خط سیاسى شان را بیان دارند به داخل ایران هم رسید۔

آنچه واقعیت است این است که نه تنها حزب کمونیست کارگرى رلاکس به مساله فراکسیون برخورد نکرد و به مثابه یک حزب اجتماعى سیاسى باز و واقع بین گوش شنوا براى شنیدن نقدها و سیاستهاى این رفقا نداشت بلکه به شدت از همان روز اعلام موجودیت فراکسیون به حالت انقباض وحشتناک شدیدى درآمد و با کمال تاسف باید بگویم از اول تا آخر به جاى بحث سیاسى به دماگوژى پرداختند، نمونه بسیار بارزش همین اطلاعیه اخیرشان است۔ در حزبى که فراکسیون اعلام شده را به جاى چلنج سیاسى با یک قرارتشکیلاتى اظطرارى دو خطى ممنوعه اعلام مى کنند کجا جاى شنیدن و سنجش و ارزیابى این فراکسیون وجود دارد؟ کدام آدم سیاسى بحث سیاسى را با قرار تشکیلاتى جواب داده است؟ این همان اقدامى است که به همه امکان قضاوت عادلانه مى دهد!! نه؟!!

رفقاى دور و بر حمید تقوایى را نمى دانم اما بیشتر ماها سنمان و تجربیاتمان آنقدر قد مى دهد که بفهمیم چه مکانسیمهائى در انتخاباتها عمل مى کنند، همه مى دانیم که فضاى قبل از انتخابات چه اندازه موثر است، داشتن یک قائد که مامورینى مدام دورش هاله تقدس  درست مى کنند و تاریخ سازى برایش مى کنند چه قدر موثر است، اعلام تجمع نا وقت و به طور ضمنى گوش زد کردن اینکه مى خواهیم تصفیه حساب بکنیم چه قدر تاثیر دارد۔

رفقاى رهبرى کنونى حزب کمونیست کارگرى سرشان را در برف کرده اند وگرنه ذره اى از انصاف و واقع بینى اگر داشتند به جاى اطلاعیه دادن و اعلان بسیج علیه فامیلها و دوستان نزدیک علیه این رفقا مى بایست کمى تامل کنند و به واقعیات بیان شده از جانب فراکسیون  اعتراف کنند۔

واقعا براى کادرهاى حزب جاى تاسف دارد که این چنین برخوردها و سبک کارى را تحمل مى کنند۔

بهنام پویان

دوم اسفند هزارو سیصد و هشتاد و پنج