زنده باد ویکی لیکس! زنده باد آزادی انتقال اطلاعات بدور از دخالت حکومتها!

در حاشیه دست و پا زدنهای اربابان دنیا در برابر ویکی لیکس!
مقدمه:
چقدر زیباست وقتی آدم می بیند که عده ای بالاخره توانستند یکبار دیگر از اینترنت استفاده کنند و بساط دروغهای شارلاتانهای صاحب حکومتها را به هم بزنند و چرتشان را یکبار دیگر پاره کنند! ماجرای انتشار دهها هزار سند حکومتهای شارلاتان آمریکا و پاکستان و افغانستان و ایران در جنگ ضد انسانی افغانستان این روزها بر سر زبانهاست. حکومتگران آمریکا که تا خرخره در باتلاق خاورمیانه گیر افتاده اند این روزها ناامیدانه دست و پا می زنند تا صدای سازماندهندگان ویکی لیکس را یک جوری خفه کنند. گندش بیشتر در آمد که این اراذل میدان سیاست بورژوازی که بنام “خاورمیانه بزرگ و دموکراسی” لات و لوتهای مسلح خود را به منطقه فرستادند چگونه در پشت پرده سر در آخور ارتجاع منطقه داشته اند. دیگر دنیای اطلاعات نمی گذارد جنایتها پشت پرده بماند. این البته امری خود بخودی نیست. جنبشی لازم است و اراده های که دیوار سانسور جهانی حکومتها را بشکند و اراده مردم را تحمیل کند.
اینروزها ویکی لیکس سمبل آن چیزی است که دارد دنیا را به سود انسانیت، بسود اکثریتی که حکومت ندارند، پلیس و زندان ندارند ، می چرخاند. قعالین ویکی لینکس سمبل دنیای بی مرز انسانهائی هستند که دهکده واقعی جهانی و انسانی را با تلاشهای روزمره خود دارند بطور واقعی و عیتی به نمایش می گذارند. شکستن سانسور دولتها و ارائه اطلاعات توسط ملیونها ملیون انسان! اینست کابوس شبانه روزی بورژوازی که چند سال اخیر روی بی اطلاعی مردم و فریبشان سرمایه گذاری کرد و حالا در یک چشم به هم زدن بساطش را به هم زده می بیند.
خارج از صحت و دقت اسناد ارائه شده کیفیت دیدی که در دینامیک جامعه انسانی بطور کلی در حال شکل گیری است و ماجرای جهانی شدن انقلاب ایران، چهره هائی مثل ندا آقا سلطان و سکینه بعنوان سمبلهای ظلم رفته به مردم در ایران یا به جلو کشیده شدن مینا احدی ها در سطح جهانی را باید در چهارچوب این گلوبالیزه شدن با شکوه انسانها و ارزشهای انسانی و پس زدن چهرهای حکومتی و دولتها ارزیابی کرد. این باید به همه ما فعالین آزادیخواه و برابری طلب پشت گرمی دهد که زمان بنفع ماست اگر جئیش بگیریم و بیشتر بکوشیم.
اجازه بدهید کمی از این سازمان ویکی لینکس بگوئیم:
کمی راجع به ویکی لینکس:
“ویکی لیکس یک سازمان غیر دولتی بین المللی است که برخی مدئی هستند که  مرکزش در سوئد است. و کارش انتشار اسناد “محرمانه” است بدون انتشار مراجع خبریش بخاطر حفظ جان فعالین انتشار سند. سایت این سازمان از سال ۲۰۰۶ فعال شد. پایه گزاران این سازمان فعالین آزادیخواه چینی، روزنامه نگاران، ریاضی دانان و متخصصین تکنولوژی اطلاعات بوده اند. نشریه نیویورکر مدعی است که زورنالیست استرالیائی بنام جولیان آسانج مدیریت این سازمان را به عهده دارد. طی یکسال این سایت نزدیک یک ملیون و دویست هزار سند را در احتیار افکار عمومی قرار داده است.
برای اولین بار ویکی لیکس در ماه ژانویه سال ۲۰۰۷ وارد اینرتنت شد. سازماندهندان این سایت می گویند:” این سایت به همت فعالین مخالف حکومت چین، و سایر فعالین اجتماعی در آمریکا، تایوان،استرالیا و افریقای جنوبی تاسیس شده است که هدفش شکستن دیوار سانسور حکومتهاست و ارائه اسناد به مردم برای مبارزه با حکومتها و کمپانیهای سرمایه داری چند ملیتی است”. تا ماه ژوئن ۲۰۰۹ در این سایت نزدیک ۱۲۰۰ نفر بطور داوطلبانه فعالیت می کرده اند. هویت واقعی گردانندگان اصلی این سایت بخاطر مسائل امنیتی محفوظ نگه داشته شده است.
طبق منابع خبری در ژانویه ۲۰۱۰ تیم اصلی ویکی لیکس شامل ۵ نفر فعال حرفه ای است و ۸۰۰ نفر هم با این هسته اصلی همکاری منظم دارند که این حلقه ها دائما در حال گسترش است. این سازمان بین المللی متشکل از داوطلبین هیچ مرکز جفراقیائی را برای خود اعلام نکرده و خود را سازمانی جهانی برای گسترش دسترسی به اطلاعات به مردم می داند.
از بدو تشکیل این سازمان فعالین شناخته شده آن در سراسر جهان تحت فشار پلیسی دولتها بوده اند. اتواع فشارهای قانونی، دستگیریها و کنترلهای قانونی و غیر قانونی ارتباطات، هجومهای منظم پلیس به خانه های فعالین و ضبط کامپیوترهای فعالین ایم سازمان در کشورهای اروپائی و استرالیا و تهدید های مکرر و مداوم و مراقبتهای امنیتی یک روز فعالین این سازمان را رها نکرده است.
“اصلاحات بزرگ با آگاهی مردم روی می دهد”!
جولین اسانج از بنیانگزاران ویکی لینکس در مصاحبه اخیر خود با رائیو اروپای آزاد می گوید:
“دیدگاه یا فلسفهای که ویکی لیکس بر آن مبنا بنا شده یک دیدگاه باستانی است و آن این است که برای اتخاذ هر تصمیم درست ابتدا باید از تمام اطلاعات و حقایق مربوط به آن آگاه شد. و برای اتخاذ یک تصمیم عادلانه باید از تمام موارد حقکشی و ظالمانهای که روی میدهد با خبر بود. به عنوان یک گروه فناور و پژوهشگر ما به خوبی میدانیم که اصلاحات بزرگ و واقعی فقط زمانی اتفاق میافتند که مردم به طور کلی و تصمیمگیران به طور مشخص واقعا از تمام حوادث و حقایق با خبر باشند.”
“ما به منابعی که این اطلاعات را در اختیار ما میگذارند تعهد میدهیم که با تمام امکانات و تواناییهای علمی و حقوقی خود از آنها حفاظت کنیم. در عین حال ما متعهد میشویم که مطالب آنها را به شکلی منتشر کنیم که بیشترین تاثیر را داشته باشد.چون ما متخصص این کار هستیم. ما متخصص حفاظت از منابع خبری خود هستیم . ما در انتشار تمام اخبار و اطلاعات مهم و پشت پرده تخصص داریم. در حالیکه در بسیاری از موارد رسانههای معمولی و بخصوص آنهاییکه در محیط محدودی فعالیت دارند از منابع خبری دوری میجویند و اگر هم مطالب افشاگرانه و مهمی به دست آنها برسد به زحمت بخشهایی از آن را منتشر میکنند. در حالیکه برای ما این منابع مثل گنجینههای بسیار مهمی هستند که باید از آنها محافظت کرد.

منابع اطلاعاتی و خبری به خوبی میدانند که ما مورد اعتمادترین و قابل اتکاترین هستیم هم از لحاظ تامین امنیت و حفظ هویت افراد و هم از لحاظ انتشار مطالب افشاگرانه به شکلی که بیشترین تاثیر را برجای میگذارد.”
درست است! ” اصلاحات بزرگ” به زبان جولین اسانج یا به زبان ما کمونیستهای کارگری ، پایان دادن به این دنیای وارونه بطور مستقیمی به این مربوط است که مردم هر چه بیشتر به اطاعات درست دسترسی یابند و در شکل دهی به اطاعاتی که بتواند در تغییر این دنیای ضد انسانی کمکشان باشد دخالت کنند. این دخالت ملیونها و ملیونها انسان ، بیرون از مرزهای ملی و فرهنگی و شریک شدن اطلاعات و پی برئن به رازهای پشت پرده حکومتها و شخصیتهای کاذب و شارلاتان بورژوازی ابزاری بسیار موثر است برای پایان دادن به ظلم طبقات حاکم و ساختن جامعه جهانی بدون مرز، بدون استثمار سرمایه، بدون تسلط مذهب و خرافات. برای پیوستن قلبها و مغزهای ملیاردها انسان به هم و کنترل دنیای اطلاعات!
زنده باد ویکی لیکس و قعالینش!
زنده باد قعالینی که اطلاعات را برای همه می خواهند!

منابع بیشتر:
آمریکا از ویکی لیکس خواست مدارک بیشتری منتشر نکند
http://www.bbc.co.uk/persian/lg/world/2010/07/100731_l20_wikileaks_denial_blood.shtml
بنیانگذار ویکیلیکس: اصلاحات بزرگ با آگاهی مردم روی میدهد
http://www.radiofarda.com/articleprintview/2114597.html
سایت ویکیلیکس
http://wikileaks.org/
اطلاعاتی در مورد ویکی لیکس در ویکیپدیا
http://en.wikipedia.org/wiki/Wikileaks
بهروز مهرآبادی: انتشار اسناد جنگ افغانستان در “ویکی لیکس”
http://rowzane.com/fa/articles-archiev/132-behmeh/3638-1389-05-07-09-43-54.html