برای آزادی کارگران زندانی

رژیم جمهوری اسلامی به قدمت  حیات ننگینش ناقل فقر، فلاکت، زندان و کشتن  برای یک جامعه ۸۰ میلیونی بوده است. کارگران و خانواده های کارگری مورد بیشترین تهاجمات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی قرار دارند. مبارزه کارگران برای گرفتن حقوق انسانی خود با زندان، تهدید، آزار و اذیت  پاسخ گرفته است . سرمایه داران، مفت خوران و حکومت حامی آنها،  زندگی کارگران و خانواده های کارگری را گرو گرفته و به انحا مختلف آنان را تحت پیگرد، بازداشت و زندانی کردن قرار داده اند. حکومت جنایتکار اسلامی خوب می داند که با به حرکت درآمدن جنبش کارگری  و بسیج بخشهای مختلف جامعه، اعتراض و اعتصابات گسترده کل جامعه، پرونده حاکمیت پوسیده اش بسته خواهد شد. میداند که فعالین و چهره های شناخته شده جنبش کارگری، شخصیتهای محبوب در میان کارگران و مردم هستند. طی یکسال اخیر افزایش فشار و اذیت و آزار فعالین کارگری جزئی از سیاست ضد انسانی رژیم اسلامی بوده است. هم اکنون تعدادی از فعالین و رهبران کارگری در زندانهای حکومت اسلامی اسیر هستند.
رضا ترابیان، ابراهیم مددی و منصور اسانلو از رهبران سرشناس شرکت واحد در زندان جمهوری اسلامی گرفتارند. علاوه بر اینها تعدادی از معلمان ماههاست که در زندانهای حکومت اسلامی بسر می برند.
در شهرهای کردستان نیز فشار و تهدید فعالین کارگری از اتحادیه آزاد کارگران ایران، صدیق کریمی و فواد کیخسروی مورد بازجویی، آزار و اذیت و محاکمه قرار دارند. همچنین فعالین کارگری عضو کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکلهای کارگری مدام تحت بازجویی هستند یا به زندان افکنده شده اند.
در همین رابطه کمپینی برای آزادی کارگران زندانی اعلام شده است که فعالین و چهره های شناخته شده ای آنرا امضا کرده و از همگان خواسته اند که به هر طریق ممکن و برای آزادی کارگران زندانی با این کمپین همراه شده و آنرا تقویت کنند.
کمک به این کمپین می تواند گامهای مثبتی در جهت آزادی کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی باشد. تمام بخشهای مختلف جامعه، کارگران، دانشجویان  معلمان این کمپین را باید تقویت کرده و کمک کنند. راههای مختلفی برای همگام شدن با این کمپین وجود دارد. از طومار اعتراضی جمع کردن گرفته تا تجمع و اعتراض بویژه از سوی خانواده های کارگری، از کشاندن اخبار کارگران زندانی به رسانه های عمومی تا جلب همکاری و افکار عمومی در راستای این کمپین و راههای مختلف دیگری از این دست می تواند حکومت ضد بشری جمهوری اسلامی را به عقب نشینی وادارد تا این عزیزان بتوانند از زندان آزاد شده و به میان خانواده و فرزندان خود برگردند. این کمپین را به هر شکل و شیوه ای باید ادامه داد و کمک کرد تا به هدف خود که آزادی کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی است دست یابد. ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۰