در حاشیه ارائه قوانین نژاد پرستانه و مهاجر ستیز در ایالت آریزونای آمریکا

چند سالیست که حاکمان سرمایه در آمریکا  به شیوه غیر انسانی به مهاجرین لاتین تبار تعرض می کنند. حدود ۱۳ ملیون مهاجر غیر قانونی در آمریکا زندگی می کنند که سخت ترین کارها را انجام می دهند. ارزانترین نیروی کار جامعه همینها هستند. این نیروی کار ارزان هیچگونه پوشش بیمه ندارند. هر وقت کارفرما کارش تمام شد آنها را بیرون می کند و هر روز به بهانه ای آنها را مورد اذیت و آزار قرار می دهد.
ظرف چند سال اخیر ملیاردها دلار را خرج بستن مرز مکزیک با آمریکا کرده اند تا بلکه بتوانند مانع ورود از مهاجرین شوند. کشیدن دیوار بتونی بلند هزاران کیلومتری و سیم خاردار… دهها هزار نیروی نظامی را به مرز گسیل کرده و دهها هلیکوپنر بر فراز مرز آمریکا و مکزیک در گشت زنی هستند. در هفته های اخیر حاکمان جمهوریخواه،  در ایالت آریزونا دارند قوانینی را به اجرا می گذارند  که ضد انسانی ترین قوانین آمریکا هستند.
بر طبق قوانین پیشنهادی جدید در ایالت آریزونا، در صورتیکه فردی نتواند مدارک اقامت قانونی را به پلیس ارائه دهد، می تواند بلافاصله دستگیر شود و بدون هیچ محاکمه ای می تواند بمدت ۶ ماه به زندان بیفتد و ۲۵۰۰ دلار هم جریمه شود. لازم به توضیح است که جمعیت آریزونا ۶ و نیم ملیون نفر تخمین زده می شود. حدود یک ملیون و هفت صد هزار از این جمعیت اسپانیائی تبار هستند که نیم ملیون نفر آن احتمالا شامل مهاجرین غیر قانونی است که از مرزهای مکزیک برای نان بخور و نمیر به آمریکا مهاجرت کرده اند.
جالب توجه است که طبق نظرخواهی ها ۷۱ در صد سیاهان آمریکا با اینکه سنتا بخاطر نژادشان تحت تبعیض بوده اند از قوانین ضد مهاجر این چنین دفاع می کنند! در حالیکه در میان سفید پوستان ، رغم دفاع از قوانین ضد مهاجر در آمریکا حدود ۶۶ در صد است!
در بسیاری از ایالات آمریکا منجمله کالیفرنیا، دستگیری افراد عابر بخاطر نژادشان، مذهبشان یا قیافه شان اکیدا ممنوع است اما مقامات ابالت آریزونا ظاهرا دارند قدمی بزرگ به عقب و بر علیه دستاوردهای جنبش مدنی آمریکا بر می دارند!
 اگر این قوانین در ایالت آریزونا تصویب شوند به پلیس و نیروهای امنیتی اجازه می دهند که عابرین را فقط بخاطر قیافه و ظاهرشان مورد بازخواست قرار دهند و یا حتی بازداشت قانونی کنند. حتی این قوانین ضد بشری به بچه ای که در آمریکا متولد می شود هم تسری می یابد. اگر والدین کودکان ،اقامت قانونی نداشته باشند این کودکان هم مشمول پروسه اخراج از آمریکا می شوند. فرماندار ایالت آریزونا این قانون را برای رای گیری ارائه داده است. هر قدر شرایط اقتصادی خرابتر می شود و بیکاری گسترش می یابد ، مسئولین این ایالت مهاجرین را بیشتر تحت فشار قرار می دهند و آنها را مسبب بدی اقتصاد معرفی می کنند. اینها هم مثل جنایتکاران رژیم اسلامی عمل می کنند که بیکاری را به گردن مهاجرین افغانی می اندازند.
در خبرها بود که حتی کاخ سفید و دولت فدرال آمریکا هم با این قوانین ضد مهاجر مخالفت کرده زیرا دولت اوباما بهتر می داند که نظام اقتصادی آمریکا بدون کار ارزان مهاجرین قابل دوام نیست.
رئیس جمهور مکزیک هم اعتراض خود را بر علیه این قوانین اعلام کرده است.
فعالین مدافع حقوق انسانی در این منطقه تظاهرات ملیونی بر علیه این قوانین سازمان داده اند و مبارزه از هر دو سو به سختی ادامه دارد.
باید همه مردم آمریکا بطور یکپارچه بر علیه قوانین ضد انسانی ایالت آریزونا بسیچ شوند و نگذارند که این قوانین تصویب شود.
منابع بیشتر:
شکایت دولت اوباما بر علیه ایالت آریزونا- نیویورک تایمز
http://www.nytimes.com/2010/07/07/us/07immig.html?_r=1
راهپیمائی یک ملیون نفر بر علیه قوانین ضد مهاجر ستیز در آریزونا
http://www.facebook.com/group.php?gid=113236852041063