تلاشی شورانگیز که بشریت آزادادیخواه آن را در آغوش می گیرد

یک حرکت انسانی در دو هفته گذشته و در کوتاه مدت، طول و عرض جهان را بهم پیوند زد و این همه انسان شرافتمند و آزدیخواه را در کنار هم قرار داد. تلاشی شورانگیز که بشریت آزادادیخواه آن را در آغوش می گیرد. این تلاش  شروع کمپینی است که به قلب انسانهای شریفی دست می برد که جامعه بشری نیازمند حضور و وجود آنهاست.
آزادیخواهان و انسان دوستان  جهان در این مدت کوتاه  بدون مرز و ملیت  و رنگ و زبان و نژاد ، نامه های کمیته برعلیه اعدام و سنگسار و نامه فرزندان سکینه محمدی را بدست گرفتند. به دور یک پرچم  جمع شدند وجهانشمولی انسان را فریاد زدند. به گرد پرچمی که انسانیت بر آن حک شده است. پرچمی که رهایی انسان علی العموم را نوید می دهد. برای رهایی یکی از همنوعان خود که تنها عکسی از او و فصل کوتاهی از سرنوشت سیاه و تاسف بارش را می دانند. هیچگاه با او نبوده اند ،هیچگاه اورا ندیده اند و نمی شناسند. اما امروز به یمن این کمپین وسیع انسانی بسیاری از مردم جهان می دانند که سکینه با چه کابوس مرگی آنهم از ضد انسانی ترینش یعنی ” سنگسار” روبروست که در طول این چهار سال حتی برای یک لحظه هم که شده کابوس این قتل فجیع او را رها نکرده است. این مسئله وجدانهای  بیدار بسیاری از مردم جهان را به حرکت در آورد، بسیج کرد و در این کمپین سازمان داد. این تحرک عظیم توده ای نشان داد که اعتراض تنها برعلیه سنگسار خانم محمدی آشتیانی یا کشتن یک انسان نیست  بلکه بر علیه قوانین کپک زده اسلامی و مشتی انگل حاکم بر ایران آنرا بعنوان قوانین خود ثبت کرده و با کشتار وسیع به مردم می گویند دم بر نیارید. این حرکت شورانگیزعملاً مهر باطلی را بر پیشانی اسلام سیاسی و قوانین شریعه کوبید .چون بشریت با هر اعدام، اعدام می شود وبا هرسنگسار، سنگسار می شود. در چنین حرکتهای انسانی ای است که آرزوهای درخشان بشریت به واقعیت می پیوندد و رهایی کامل را به امری ممکن بدل می سازد .این حرکت مهم انسانی آغاز فهم این مسئله است که دیگر جنایتکاران به سادگی نمی توانند به هر نحوی که بخواهند زندگی را از انسانها بگیرند .دخالت انسانهای شریف و آزادیخواه جهان از این پس بخوبی می تواند مرتجعین را افسار بزند.
این حرکت عظیم انسانی می تواند سر آغاز حرکتهای عظیم تری در برچیدن کامل قوانین قرون وسطایی اعدام و سنگسار باشد. می تواند نوید بخش رهایی همه زندانیان سیاسی و نجات بخش سکینه ها که در چنگال جانیان اسلامی گرفتار شده اند باشد.
 
این کمپین فصلی را گشود که در نوع خود بی نظیر بود.  این کیس یک واقعه بسیار مهم سیاسی است که باید روی آن مکث کرد و دید که چگونه اعتراضات جهانی مسیر خود را علیه نظام اسلامی طی می کند. دخالت بسیار وسیع مردم علیه قوانین ارتجاعی نظام اسلامی و فشار وسیع افکار عمومی به دولتها در سطح جهان کاری کرد که رسانه های مهم  بین المللی کرکره های سازش و مماشات تا کنونی خود را بالا زدند و در مورد سکینه و احکام اسلامی صادره در مورد او نوشتند ، گفتند و عکس او را پخش کردند واین حکم ضد انسانی و قرون وسطایی نظام اسلامی را محکوم کردند. با وجود اینکه این رسانه ها  مدتهاست که کمپین علیه اعدام و سنگسار را می شناسند ،چهره ها و مسئولین این نهادهای بین المللی نظیرمینا احدی و مریم نمازی را می شناسند و میدانند که با اینچنین کمپینهایی جان دهها انسان از مرگ حتمی نجات یافته است اما آگاهانه از آنها نامی نمی بردند. ولی فشارافکار عمومی مردم جهان مسیراین حرکت را تغیرداد و وارد مرحله دیگری کرد. امروز این رسانه ها می دانند که باید مکرفن را به سینه چه کسانی سنجاق کنند تا با شهامت و شجاعت تمام علیه نظام اسلامی ایران، قوانین شریعه و اسلام سیاسی و این هیولای آدمخوار انسانیت را نمایندگی کنند. ابعاد توده ای این کمپین جهانی هر روزه گسترده تر می گردد و هر انسانی که قلبش برای انسانیت می زند، خود را در آن جای می دهد. چنان وسیع  که از طرفی دولتهایی را که تا دیروز با رژیم اسلامی مماشات می کردند  وادار کرده است که امروز انزجار خود را از این حکم ضد انسانی بیان کنند و صدای خود را علیه حکومت اسلامی بلند کنند. از طرف دیگر این کمپین چنان ماهیت ضد انسانی قوانین اسلامی را افشا و رسوا کرده که صدای فاشیستهای اسلامی را در آورده است.
 ایرنا خبر داد : که در روز هیجده تیر محمدلاریجانی گفت” نظام قضایی با تهاجم رسانه ای مسیر خود را تغیر نخواهد داد.” ایشان در رابطه با ابعاد وسیع و جهانی این کمپین می گوید که
“هجمه ای که غرب در این رابطه بکار انداخته، هیچ تأثیری در نظر قضات ما ندارد.اجرای احکام شرع مقدس اسلام مثل رجم (سنگسار) حجاب و ارث همواره با تخاصم وقیحانه آنها روبرو بوده و اساساً هر مسئله ای که بوی احکام شرعی داشته باشد. با مخالفت آنها روبرو می شود.”
ایشان تأکید می کنند که ” قضات ما بر اساس قانون حکم را صادر می کنند و انتظار ما اجرای دقیق قانون است واز آنها می خواهیم با دقت مسیر دادرسی را پیگیری کنند.”
لاریجانی راست می گوید . فلسفه وجودی نظام اسلامی ایران دقیقاً بر زندان، سنگسار و اعدام، دست و پا بریدن، چشم درآوردن، اسیدپاشی، از بلندی پرتاپ کردن و ترور کردن بنا شده است این قانون نظامِ اسلامی است. باید این غده سرطانی را از جامعه بشری ریشه کن کرد.

زنده باد انسانیت
 ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۰