زنده باد کارگران بارانداز بنادر سانفرانسیسکو و سوئد

روز ٢٠ ژوئن در تاریخ جنبش کارگری آمریکا و همبستگی بین المللی این جنبش، روزی بیاد ماندنی خواهد شد. کارگران بارانداز عضو اتحادیه ILWU ، بنادر سانفرانسیسکو در همبستگی با اعتراض فعالین اجتماعی که در اعتراض به حملات نیروهای اسرائیلی به کشتی حامل کمک به مردم غزه جلوی دروازه های این بنادر اعتصاب کرده بودند، از تخلیه کشتی اسرائیلی خودداری کردند. روز ٩ ژوئن هم کارگران عضو اتحادیه کارگران بارانداز بنادر سوئد به چنین عملی دست زدند.
 
حمله نیروهای اسرائیلی به کشتی مزبور از جانب قریب به اتفاق نیروهای مترقی و از جمله اتحادیه های کارگری محکوم شد. اما دست زدن به اقدامی مستقیم از جانب کارگران، چیزی که برائی بسیار بالائی دارد و توجه کل جهان را به خود جلب می کند، کاری بود که جنبش کارگری نیاز مبرمی به آن داشت. نسل کشی دولت اسرائیل علیه مردم فلسطین از جانب دول غربی و مشخصا ایالات متحده آمریکا بطور ضمنی تأیید شده است. به چالش کشیدن تجاوزات دولت اسرائیل و حامیانش از جانب جنبش کارگری، امیدی دوباره به مبارزه کارگران و رهبری جنبش کارگری برای رهائی و برابری را زنده کرده است. اعتراضات کارگری در هر سطحی که اتفاق بیافتند، جامعه را شاداب می کنند. اعتراضات کارگری اما برای دفاع از حق و حقوق مردمی که ظاهرا ربط مستقیمی به زندگی کارگران معترض ندارد، و دائما از جانب رسانه های “باشرف” چنین القاء می شود که تمام کسانی که در محاصره نیروهای اسرائیلی قرار گرفته اند، تروریستهای اسلامی هستند، چشم جهان را به واقعیات مهمی در این جهان می گشاید. تا همینجا دولت اسرائیل مجبور به عقب نشینی های مهمی شده است. این عقب نشینی باید تا تثبیت دستآوردهای انسانی ادامه بیابد و فقط جنبش کارگری می تواند این عقب نشینی را به دولت مذهبی و نژادپرست اسرائیل و حامیان بین المللی آن تحمیل کند.

کارگران بارانداز در مبارزه بر علیه رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی نقش برجسته ای بازی کردند. اعتراض این کارگران به آپارتاید از نوع دیگری در اسرائیل جبهه دیگری از مبارزه را باز کرده است. اکنون انتظار این می رود که بر علیه آپارتاید جنسی در ایران هم اقداماتی را در دستور بگذارند.
زنده باد کارگران بارانداز بنادر سانفرانسیسکو و بنادر سوئد
٢۵ ژوئن ٢٠١٠