خانه نشینی حکمتیستها –فعالیت کمونیستی

اخیرا مقاله ای از رحمت فاتحی از رهبری حزب حکمتیستها خطا ب به اعضاء وکادرهای حزب کمونیست کارگری در سایت آزادی بیان منتشر شده بدین مضمون که حمید تقوایی در یکسال اخیر مردم را به انقلاب فراخوانده ولی در اصل انقلابی نبوده وفقط دعوای جنبش سبز بوده با جناح غالب رژیم، واز همه خواسته که رهبری حزب را محکوم نموده وبه صف ” کمونیستهای راستین یعنی به حمکتیست ها” که در یکساله اخیر تز درستی را ارایه داده بپیوندند.
من در پایان بعنوان یک عضو حزب کمونیست کارگری به سخنان داعیانه ایشان گوش فرا میدهم وسعی میکنم راه ایشان را انتخاب کنم. اما فعلا ببینیم که ایشان چه میگوید.
گرچه بزعم همه مردم دنیا بغیر از رهبری حزب حکمتیستها ، جنبشی که در یکساله اخیر در ایران در جریان بوده یک جنبش انقلابی ، ساختار شکن ، ودر کل میرود که دودمان این حکومت اسلامی را از هم بپاشد رهبری حکمتیستها هنوز آنرا ارتجاعی ارزیابی میکند، فقط به سرف اینکه موسوی واحمدی نژاد با هم اختلاف دارند. در هر انقلابی تضاد بین حاکمین ژرف تر میگردد واین خاصیت هر انقلابی است وانقلاب اخیر هم از این قاعده مستثنی نیست.
دولتهای غربی ،دولتهای شرقی، مردم دنیا، کارگران ودانشجویان وزنان وزحمتکشان وحتی خود حاکمان اسلامی میدانند که زمین زیر پایشان داغ گردیده وهر آن ممکن است کل این حکومت را به کام خویش بکشد.این رژیم هر روز که سرنگون نمیشود ، سرانش از پشت تلویزیون جشن میگیرند که امروز به خیری گذشت .
ما هم مانند هر انسانی که ریگی در کفش ندارد این جنبش را یک جنبش انقلابی ارزیابی کرده وسعی میکنیم که مردم انقلابی را برای سرنگونی کل حکومت اسلامی بسیج کنیم. بدین منظور دهها بیانه هر هفته ازمیدیای حزب خطاب بداخل وخارج ایران واصل گردیده واز همه مردم آزاده جهان میخواهیم که در سرنگونی حکومت اسلامی مردم ما را یاری دهند.
دهها تظاهرات وسخنرانی اعضای این حزب برای سرنگونی این رژیم ترتیب داده شده که تا بحال توانسته خواستهای مردم بپاخاسته را رادیکالیزه کند ونیروهای ارتجاعی وضد انقلاب در داخل وخارج رژیم را افشاء نماید. وما اعلام نموده ایم که شرط پیروزی انقلاب در گرو رهبری این حزب وخواسته های آن میباشد. ودر این راه تا آنجا که در امکانات حزب بوده دریغ نکرده ایم. تلویزیون ۲۴ ساعته حزب در این امر کاملا در خدمت انقلاب وسرنگونی حکومت اسلامی قرار گرفته. این رژیم در سرازیری سقوط قرار گرفته واینرا همه اذعان دارند بغیر از حکمتیستها که سرنگونی طلبان را بباد مسخره گرفته اند وهر روز که این رژیم سرنگون نمیشود اینان اظهار خوشحالی ورضایت میکنند که تزهایشان درست از آب در آمده .این حزب تا سرنگونی این رژیم حرفهایی برای گفتن دارد وآن خانه نشینی وتمسخر انقلابیون است. واحتمالا بعد از سرنگونی منحل میشود.
اما بیاییم یک لحظه به آقای رحمت فاتحی وحکمتیستها گوش فرا دهیم ببینیم در یکسال اخیر چه باید میکردیم وحال چه باید بکنیم.
آنچه مسلم است که باید خانه نشینی میکردیم.آقای کورش مدرسی در بحبوهه انقلاب در ماههای دی وبهمن از پشت تلویزیون کانال ۱ با عصبانیت انقلابی بمردم هشدار میداد
 ” مردم به خیابان نیایید ، تظاهرات نکنید، در خانه هایتان بنشینید این جنگ ما مردم نیست”
ببینید آقای مدرسی چقدر کار کمونیستها را راحت کرده. بیچاره مارکس ، لنین ومنصور حکمت که زود از دنیا رفتند ونتوانستند به این سفارش  ” انقلابی –کمونیست کبیر” گوش فراگیرند. اگر تا بحال انقلاب شکست خورده وکمونیست پیروز نشده بخاطر این بوده که کمونیستها همیشه دخالتگر بوده وخود را نخود هر آش میدانسته اند. این تز جدید حکمتیستها واقعا که مسئله انقلاب وکمونیسم وکارگران را یکبار وبرای همیشه حل میکند. با این شعار:
  کارگران جهان در خا نه بنشینید—بیخود زور نزنید—نوبت شما نیست
معلوم شد که حمید تقوایی بی جهت وقت ما را در یک ساله اخیر گرفته بود واز ما میخواست که در این جنبش ناخودیها شرکت کنیم.
من یک لحظه به سایت حکمتیستها سر زدم وخواستم بدانم غیر از خانه نشینی چه نوع فعالیت کمونیستی را باید انجام دهم. مطالب زیر تحت عنوان ” فعالیت کمونیستی چیست ” عینا در ذیل میاورم:

” فعالیت کمونیستی چیست؟
• مانیفست حزب کمونیست (از سلسله درسهای آموزشی) – کورش مدرسی
• تفاوتهای ما از سلسله درسهای اموزشی در چهار بخش – مظفر محمدی
• تاریخ چپ ایران ( از سلسله درسهای آموزشی) – کورش مدرسی
• در باره اصول فعالیت کمونیستی (از سلسله درسهای آموزشی) – کورش مدرسی
• درسهائی از جنبش سبز برای طبقه کارگر – محمد فتاحی
• چارتیسم (نخستین جنبش طبقه کارگر) ـ  نوشته جان کی والتون ترجمه و تلخیص امین قضایی
•  ده روزی که دنیا را لرزاند – جان رید
• تاریخ شفاهی جنبش کارگری در صنعت نفت –  یداله خسروشاهی
• کتاب نینا – کمیته سازمانده حزب حکمتیست
• کمیته های کمونیستی جمعبندی تجربه دوساله  – کورش مدرسی
• قرار درباره “کمیته کمونیستی”
• سازمان و سبک کار کمونیستی کمیته های کمونیستی 
• سازمان و سبک کار کمونیستی
•  بخش اول –  کمیته های کمونیستی  
•  بخش دوم – چپ فرقه ای و سازمانهای غیر حزبی ”
میبینید که نبایست فقط در خانه نشست بلکه باید برای اینکه حوصله اتان سر نرود این فعالیت کمونیستی را که عینا از سایت حکمتیستها کپی کرده ام را انجام داد تا عاقبت بخیر شویم. کمونیست خودش میاید.
میبینید که نه شعار لازم است نه تظاهرات . نه تسخیر سفارت نه اعتصاب. نه جنگ وگریز.نه ندا آقا سلطان میخواهد نه سهراب. نه حکک میخواهد نه حمید تقوایی. البته بموقع گارد آزادی مثل  زورو   میاید وبه حساب همه رسیدگی میکند همه کار را انجام میدهد. ومارا از خانه نشینی میرهاند. واقعا انقلاب کارگری در قرن ۲۱ باید مدرن باشد وباید از مبارزه کمونیستی هپروتی برحذر بود. شما در سایت حکمتیستها حتی فراخوان یک اعتصاب ویک تظاهرات را نمیبیند. بیچاره نداها وسهراب ها که بیهوده جانشان را فدای هیچ وپوچ کردند. اگر اینان از این سایت دیدن کرده بودند الان زنده بودند واحتمالا خانه نشین ومشغول فعالیت کمونیستی از نوع  در فوق ذکرشده بودند.
البته یادتان باشد که مبارزه برای آزادی وبرابری زنان وجنبش جوانان ودانشجوبان هم فعلا تعطیل ونیمه تعطیل است. البته ایام وماههایی از سال هم که نام ماه ویا ایام حرام نام گرفته اصلا نبایست از خانه خارج شد تا چه رسد به تظاهرات. مانند ۲۲ بهمن ، عاشورا وسالگرد قتل ندا  وصد البته سالگرد ۲۲ خرداد که خیلی خیلی حرام است . که باید در خانه ماند وفقط  شعارهای کارگر کارگر را چند ده بار تکرار کرد.فقط کارگر نه هیچکس دیگر. به این میگویند نبوغ  کارگری- کمونیستی.

                 مجید  آذریmjazari7@yahoo.com