استقلال حرف اول و حرف آخر برای جنبش دانشجوئی در شانزدهم آذر روز دانشجو

نوید اخگر : آنچه که قبل از هر چیز در شانزدهم آذر روزی که خون سه دانشجوی بیگناه سنگفرش دانشگاه را رنگین کرد و به چشم میخورد، استقلال دانشجو ، دانشگاه و استادان متعهدی است که در مقابل دیکتاتوری کهنه و نو رنگ نباختند و هر روز با دست آویزی مرعوب سیاست های  وابسته گرایانه حکومتی نشدند.

جنبش دانشجوئی بواسطه امکاناتی که عنصر دانشجو از جامعه و از دسترنج کارگران و زحمتکشان دریافت میکند و بواسطه امکانات تئوریک و فکری که میتواند بدون وابستگی به جناحهای حکومتی به زحمتکشان جامعه باز پس دهد از چنان دینامیزی برخوردار است که به جرات میتوان گفت جنبش دانشجوئی مستقل، موتور محرک هر انقلابی است که اگر دین خود را به کارگران و زحمتکشان اجتماع ادا کند و دست در دست خواستهای آنان و توده مردم بر حکومت و حکومتیان بشورد استرکتور انقلاب و سرنگونی حاکمیت های استبدادی را رقم خواهد زد.

جنبش دانشجوئی که روزی با پیچیده شدن ریسمان به اصطلاح " استحاله گرایانه" برگردنش بدرون چاه ویل رفسنجانی اندر شد و روزی با افتادن در چنبره سیاست های خاتمی و جامعه مدنی و اصلاحات قلابی تیغ قتاله نابودی را با دست خویش بر پیکر استقلال دانشجو فرود آورد امروز بازگشته از دو تجربه تاریخی که بهای گزاف آنرا در  حمله پاسداران نظام به استروکتور دانشجوئی با سرکوب تمام عیار در عرض قریب به سه دهه پرداخته، امروز به میدان آمده است .

 امروز به میدان آمده است تا بگوید که عنصر روشنفکر و دانشجوی آگاه و مستقل ایران نظرش در رابطه با دستیابی رژیم به بمب اتمی و انرژی هسته ای چیست، نظرش در مورد شرکت رژیم در سیاست های تروریستی در عراق و افغانستان و لبنان و فلسطین و سرکوب مردم ایران چیست.نظرش در مورد ادامه حیات دیکتاتوری مذهبی چیست.

 دانشجو پس از سه دهه تجربه تاریخی به میدان نیامده است که حول خواستهای صنفی خویش برای لقمه ای نان و بستری نرم دست تکدی در پیش حکومتیانی دراز کند که جامعه ایران را بزندان تکدی و تن فروشی و فقر و خود فروش و اعدام و شکنجه و ترور بدل کرده اند.
و از جیب مردم ایران سرقت میکنند تا حسن نصرالله ها و خالد مشعل ها و مقتدا صدر ها و هواداران بن لادن را هر روز پروار تر کنند.

جنبش دانشجوئی و دانشجوی مستقل نمی خواهد این بار فقط برای چند ساعت در اجتماعی در پانزدهم و شانزدهم آذر حضور بهم رساند و سپس به خانه برگردد  و باد به غبغب بیندازد و به جهانیان و مردم سرکوب شده ایران بگوید که آری ما روز دانشجو را با موفقیت برگزار کردیم و سالم به منزل بازگشتیم.

دانشجو امروز به میدان آمده است که به مردم ایران و جامعه جهانی بگوید که تجربه سه دهه دیکتاتوری مذهبی به عنصر روشنفکر و دانشجو آموخته است و به او حکم میکند که در شرایط خطیر امروز ایران که ملایان تمام امکانات را برای حمله خارجی به ایران آماده کرده اند و با بدست آوردن بمب اتم خواب خلافت ۱۰۰۰ ساله اسلامی را در سر میپرورانند.

از طرفی به تفکیک دختر و پسر در دانشگاهها پرداخته اند و استادان را بازنشسته و از کار برکنار میکنند و دانشگاه را به قبرستانی بدل کرده اند که بسیجیانش بی پروا در روز روشن بنام دین و اسلام با چاقو دانشجو میکشند. دانشجویان روز شانزدهم آذر را به نقطه انفجار بر علیه رژیم سرکوبگر مذهبی بدل خواهند کرد و کفن پوشیده و قصد بازگشت به منزل را نیز ندارد.

آری ، این شانزدهم آذر ، این دانشجوی مستقل و مبارز که سینه به سینه رژیم و چنگ در چنگ با ولی فقیه و احمدی نژاد ایستاده است و این هم خون دانشجو نشسته بر پرچم برافراشته ۱۶ آذر  که  به پرچم تعهد دانشجو برای آزادی مردم بدل گشته است.
روز شانزدهم آذر روز طغیان و خشم دانشجو بر علیه نظامهای دیکتاتوری  گرامی باد

تاریخ ۵ نوامبر سال ۲۰۰۶ میلادی برابر با
سه شنبه  ۱۴ آذر سال ۱۳۸۵ خورشیدی
سوئد   استکهلم
آدرس سامانه اینترنتی نوید اخگر
http://www.nawidakhgar.com/

Nawid_Akhgar@hotmail.com

سرود دانشجو در آدرس  ذیل تقدیم به دانشجویانی است که حرمت خون سه دانشجوی قهرمان، شریعت رضوی، قندچی و بزرگ نیا را بر پرچم شرف و استقلال دانشجو برمی افرازند.
http://www.nawidakhgar.com/seda.htm