مبارزات و اعتراضات مردم منطقه هامارکولن نتیجه داد و به پیرزی مردم انجامید

در ادامه اعتراضات پی درپی مردم محله حاشیه نشین هامارکولن بر علیه سیاست صرفه جویی دولت در شهر گوتنبرگ، روز هشتم ماه یونی ساعت پنج و نیم عصرجلسه ای عمومی با مسئولین و سیاستمداران کمونی منطقه  Lärjedalen در کتابخانه یلبوو برگذار شد.

 این جلسه که نمایندگان شبکه هامارکولن و اهالی مردم این منطقه در آن شرکت داشتند یک ساعت طول کشید.  نمایندگان شبکه  مصرانه از خواستها و مطالبات مردم دفاع کردند و سرانجام مسئولین کمونی بدونه هیچگونه دفاع و مقاومتی تسلیم شده و قول دادند که کتابخانه را تعطیل نخواهند کرد. قرار بود که این کتابخا نه پاییز امسال بسته شود.

 این دومین بار است که  در طی دو سال دولت و سیاستمداران در مفابل اعتراضات مردم مجبور به عقب نشینی میشوند. باید گفت که در جریان مزاکرات ابتکارعمل دست نمایندگان و مردم بود و بعد از گردن نهادن مسئولین دولتی مطالبات  دیگری هم پیش کشیده شد، از جمله درست کردن چند مهد کودک جدید ، یک مدرسه ، بازگشایی مجدد درمانگاه این محله و امکان آموزشی و تفریحی سالم برای کودکان و نوجوانان و مردم هامارکولن. نمایندگان اظهار امیدواری کردند که در آینده ای نزدیک به این خواستهای بدیهی و اولیه و انسانی عمل شود و تنها وعده و وعید انتخاباتی نباشد. در مقابل همه مسئولین از راست تا چپ قول دادند که حتما به همه خواستها و نیازهای این محله رسیدگی میکنند.
 در پایان جلسه اعلام شد که اگر به این خواستها عمل نشود ما دوباره این کمپین را در سطح وسیعتر و گسترده تری به پیش خواهیم برد. آنها قول دادند در آینده ای نزدیک به همه این خواستها جواب مثبت داده خواهد شد و تلاش میکنند رسیدگی و توجه بیشتری به این منطقه داشته باشند.

فعالین سازمان بیمرز در طول سال گذشته و در طی سال جاری فعالانه در این اعتراضات شرکت داشتند. اعتراض و کمپین علیه صرفه جویی ها در محلات فقیر نشین گوتنبرگ عرصه ای از فعالیتهای واحد بیمرز  بوده است. ما مردم را  به شرکت در این اعتراضات دعوت کرده و  خود را شریک و همسرنوشت با آنها میدانیم. ما تلاش کردیم که این مبارزه را به پیش ببریم و آن را به پیروزی و موفقیت برسانیم.

 سازمان سراسری پناهندگان ایرانی بیمرز واحد گوتنبرگ این پیروزی و موفقیت بزرگ را به همه مردم هامارکولن و همه فعالین و مبارزینی که در این راه تلاش کردند تبریک میگوید و از همه رسانها و سایتها  مردمی که این اعتراضات و مبارزه را حمایت و پشتیبانی کردند تشکرمیکند. به امید موفقیتها و پیروزیهای بیشتر.

سازمان سراسری پناهندگان ایرانی واحد گوتنبرگ ـ بیمرز

نهم یونی ۲۰۱۰ توفیق محمدی