سخنی با ایرانیان آزادیخواه خارج از کشور

دوستان گرامی!
گفتن اینکه در خارج کشور نه تنها فعالیتهای تروریستی بلکه باید هر گونه فعالیتی که به نحوی از انحاء به جمهوری اسلامی مشروعیت بدهد، برای وی نیروی مادی و معنوی کسب کند و فضای جامعه را آلوده کند، درهر قالبی که باشد را باید تعطیل کرد؛ شاید امری بدیهی بنظر برسد. همه شاهد رفتار این رژیم با مردم مبارز در ایران هستیم. حکومت ایران همه راه‌های مبارزه مدنی، سیاسی و علنی را به روی شهروندان بسته و منطق شان فقط شکنجه، زندان، جنڱ و اعدام است! می دانیم فعالین مبارزه کارگری، کمونیستها، مدافعان حقوق بشر و سایر ارگانهای مدنی بدلیل اختناق و از ترس ماموران رژیم  نمی توانند علنی مبارزه کنند و دور از چشم حکومت و زیرزمینی برای بدست آوردن هر مطالبه صنفی و سیاسی، آزادی، برابری و بدست آوردن حقوق انسانی شهروندان باید از خیلی موانع بگذرند و همیشه فداکاری کنند. در حالیکه عوامل این رژیم در برخی از کشورهای اروپایی آزادانه می آیند و می روند، در میان ایرانیان نیرو می گیرند، بساط “دیالوگ و فرهنگ ” دایر می کنند. متاسفانه جمهوری اسلامی طی سالها ریاکارانه در لفافه کار فرهنگی، ملی، شرق شناسی و اسلام شناسی فعالیت های سیاسی و مذهبی خود را پیش برده و در میان ایرانیان نیرو گرفته، از نظر مادی و معنوی برای رژیم اعتبار، آبرو و امکانات کسب کرده اند.  برای کمونیستها غیر قابل قبول و حتی شرم آور است با همچنین وضعیتی کنار بیایند.
ایجاد فضای امن و سالم جهت مبارزه با جمهوری اسلامی باید یکی از زمینه‌های همکاری جریانات چپ باهم باشد. باید رژیم از ترس ما جرات نکند هیچ مضحکه و مراسمی تحت عناوین مسائل فرهنگی، ملی – ایرانی و مذهبی جهت مشروعیت دادن به حکومت برگذارکند. چنانچه فاکت های ذیل نشان خواهند داد کمونیستها و مردم آزادیخواه می توانند مضحکه مراسم مرگ و تولد امامان و رهبران جمهوری اسلامی در خارج کشور را با هر بهانه و مناسبتی برگزار شوند را به جلسه دادگاهی، آبروریزی بیشتر وخواری برای حکومت اعدام سرمایه اسلامی تبدیل نمایند.
متوجه هستم اپوزیسیون چپ در خیلی زمینه ها با هم اختلاف نظر سیاسی داریم. بخشا سیاست ها و خواستگاه هایمان متفاوت است. حتما می توان جای خود مناقشه و مبارزه سیاسیمان را با هم پیش ببریم؛ ولی ایجاد فضای سالم و امن برای مبارزه با حکومت اسلامی و قطع کردن دست وی از خارج به سود همه اپوزیسیون و مردم ایران خواهد بود. باید این منفعت عموی را تشخیص و در این زمینه خاص بر تفاوتهایمان ترجیح داد. متوجه هستم در میان ایرانیان تعدادی با بورسیه خود رژیم به خارج فرستاده شده اند تا همین فعالیتها را برای رژیم انجام بدهند. متوجه هستم منافع (فرش، پسته و بادام) تعدادی را با حکومت آشتی خواهد داد. اما تعداد کسانی که از دست رژیم فرارکرده، ضربه خورده، شکنجه شده و زندانی کشیده اند و ده ها سال است از دیدار خانواده و محل تولد خود محرم شده اند، بمراتب زیادتر از طرفداران رژیم و کارچاقکن های ” نفت، فرش، پسته و بادام فروش” فرهنگی ملی و مذهبی هستند. باید استراتژی ما این باشد که خارج کشور را زیرپایی عوامل رژیم داغ کنیم و زمینه شکست قطعی آنها را در خارج فراهم نمایئم. می توان کاری کرد هر گونه تداعی شدن با حکومت و مراکز فرهنگی و ملی و مذهبی وی، هر گونه همکاری با حکومت مایه شرم و خواری، خجالت آور و مایه حقارت کسانی شود که با هر بهانه ای با حکومت همکاری می کنند. باید از نظر اجتماعی کسی جرات تداعی شدن با  رژیم در میان ایرانیان خارج کشور را نداشته باشد.
ازعوامل پراکندگی و فردگرایی، یکی هم امکانات انفورماتیک است که فضای منفی ایجاد کرده که هر شخصی در خانه خود بنشیند و کینه و نفرت عمیق خود را (فردی) از رژیم در قالب یک اعلامیه، یک اطلاعیه و خبر رسانی بجای عمل سلبی بنشاند و آن را بر روی سایتی، فیس بوک و ای میل های بگذارد و آرم بگیرد! اما باید جنگ واقعی را در زمین واقعی و با نیروی واقعی کرد. باید رو در روی عوامل رژیم  آنها را خوار کرد. زنده، چشم در چشم و رو در رو آنها را در سوراخ کرد. جلوی چشم شان قاطعیت مان، شجاعتمان، کوتاه نیامدنمان و قدرتمان را به آنها نشان بدهیم.
در این راستا من و سعید آرمان روز ٢٩ ماه مه، در جلسه جمعی از دوستان چپ و آزادیخواه در لندن حضور داشتیم. من از طرف تشکیلات بریتانیا در آن شرکت کردم تا تصمیم و مواضع خود را با آنها ابلاغ و در خواست همکاری و کمک جهت بهم زدن مضحکه تجلیل از مرگ خمینی مرتجع در ۴ ژوئن ٢٠١٠ در لندن بنمائم. این دوستان با احساس مسئولیت به مساله برخورد نمودند و ثمر این اقدام منجر به شرکت شورای همبستگی با مبارزات مردم ایران، سازمان زنان هشت مارس و چریکهای فدایی و تعدادی از ایرانیان آزادیخواه گردید. جزئیات این اقدام مشترک در اطلاعیه تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست “سالگرد تجلیل از مرگ خمینی فاشیست را در لندن به‌ کامشان تلخ کردیم!” درج شده است (۱).  بنا به اهمیت این مساله دوست دارم چند نمونه از فعالیتهای درخشان تشکیلات انگلیس ما در یک سال گذشته که در زمینه مورد بحث انجام شده است را یادآور شوم: ما در داغ ترین روز نمایش قدرت آنها یعنی همان روز “انتخابات” ریاست جمهوری دوره دهم در دوازدهم ماه ژوئن ٢٠٠٩، تخم مرغ به مظهر اسلام، یعنی به تصاویر خمینی کثیف زدیم و رنڱ را به مزدوران حکومت اسلامی پاشیدیم و به این خاطر توسط پلیس سرمایه بازداشت و جریمه شدیم. ما صدای اعتراض بر حق مردم آزادیخواه را به ڱوش رژیم و طرفدارانش رساندیم. از همان آغاز “انتخابات” ریاست جمهوری به رای دهندگان متوهم یادآوری کردیم که اشتباه می کنند و با آن اقدامشان به رژیم مشروعیت خواهند داد. ( یک روز بعد تعدادی زیادی از رای دهندگان به صحت و حقانیت گفته ها و شعارهای روز قبل ما  پی بردند). در تاریخ ٨ ماه فوریه ٢٠١٠، جلسه یاد بود منتظری و بازرگان توسط بخشی از جریانات سبز با سخنرانی مرتجعینی چون عبدالکریم سروش، فرخ نگهدار و مسعود بهنود برگزار گردید، افشاگری کردیم (۲). مراسم مضحکه “اهل بیت” و “پرس تی وی” ( تلویزیون جمهوری اسلامی) به زبان انگلیسی و فارسی تحت عنوان “انقلاب ۵٧ شوکی که به دنیا وارد آمد”، در دانشگاه لندن در دهم ماه فوریه ٢٠١٠ بهم زدیم (۳). در اعتراض به حکم اعدام فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان (۱۹ اردیبهشت) در روز نهم ماه مه در لندن، فعالین حزب حکمتیست در یک حرکت هماهنگ تمام شیشه های کنسولگری را خرد کردند و در و دیوار آنرا رنگ پاشی کردند (۴). فعالیتهای نامبرده تازه بخشی از توان بالقوه و بالفعل تشکیلات بریتانیا حزب کمونیست کارگری – حکمتیست بود که در این زمینه بکارگرفته شده است؛ حال تصور کنید اگر صدها هزار ایرانی پناهنده، مهاجر و گریخته از ظلم حکومت سرمایه ظرفیتهای خود را بکار بگیرند! 
این فعالیت ها و اقداماتی مانند کنفرانس معروف برلین و منچستر، یک واقعیت را به ما ثابت می کند: هر گاه اراده کنیم می توانیم در تمام کشورهای اروپایی بساط رژیم را بهم بزنیم و به‌ یمن پتانسیل بالقوه‌ و همکاریهای همه‌ جانبه‌ و پرهیز از سکتاریسم رژیم اسلامی را بمراتب منزوی تر و زمین گیر کنیم.
————————————————————————————————————————
۱-  جزئیات این اقدامات و سه اطلاعیه دیگر تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست در این زمینه در سایت ایران تلگراف قابل دسترس هستند.
۲ – “لندن” ی کوچکتر از برلین و منچستر” عنوان اطلاعیه تشکیلات بریتانیا حزب حکمتیست در این مورد بود.
۳-  “حکمتیست ها بساط مراسم ٢٢ بهمن جمهوری اسلامی را برچیدند!” اطلاعیه تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست در این رابطه می باشد.
۴- “کنسولگری  جنایتکاران اسلامی در لندن روی سرشان خراب شد!” عنوان اطلاعیه تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست است.