فرزاد کمانگر کنگرۀ جهانی کار را افتتاح کرد!

مکان :ژنو ، سالن کنفرانس سازمان جهانی کار  آ .ل. و .
ده دقیقه از ساعت ۱۰ روز چهار شنبه ۲ ژوئن گذشته بود .چند دقیقه بیشتر به شروع کنفرانس نمانده بود.
تعدادی از رفقایمان سه ردیف جلو تر از ما  نزدیک به سن نشسته بودند . من و رفیق الیا تابش در کنار هم نشسته  ومنتظر قراری بودیم که قبلاً سازماندهی  شده بود . همه ساکت بودند. نمایند گان اتحادیه های کارگری و دووَل دعوت شده  در جایگاههای خود  نشسته و منتظر شروع کنفرانس بودند . هیئت رئیسه در جایگاه خود حاضر و در حال آخرین هماهنگیهای لازم برای شروع جلسه بودند .
خبر گزاریهای دولتی نیز جلو سن خود را برای شروع جلسه آماده می کردند.
نگاهی به خیل عظیم جمعیت پنج هزار نفری انداختم  و بار مسئولیت سنگینی که همانا افشای جنایات حکومت اسلامی است را بر شانه های خود حس کردم .
زنگ اول بصدا در آمد ، بعد از بیست ثانیه که زنگ دوم زده شد سکوت سالن را در بر گرفت وجمعیت خود را آمادۀ  شنیدن سخنرانی  رئیس دولت سویس به عنوان افتتاح کننده کنفرانس می کرد.
ما بدون اینکه جلب توجه کنیم خود را به سن نزدیک کردیم.  در فرصتی مناسب به یکباره به روی سن پریده وبا بازکردن پوسترهای فرزاد کمانگر ومنصوراسانلو توجه حضار حیرت زده را به خود جلب کردیم . فرشاد حسینی در حالیکه پوستر فرزاد کمانگر را در دست داشت،  سکوت حاکم بر سالن را شکست و باصدای بلند به زبان انگلیسی فریاد زد ” حکومتی که فرزاد کمانگر را اعدام می کند و زبان کارگر را می برد ، جایش در این کنفرانس نیست.” بلافاصله بعد از آن بهرام سروش وپاسکال دیسکامپ با صدای رسا به زبانهای انگلیسی و فرانسوی  خواستار بیرون راندن قاتلان فرزاد کمانگر از سازمان جهانی کار شدند و ما هم  به زبانهای آلمانی و فارسی شروع  به سر دادن شعار علیه حکومت اسلامی کردیم و به دین گونه صدای انقلاب مردم ایران آنجا طنین افکند.  فرزاد کمانگر آنجا با حضورش در سازمان جهانی کار این کنفرانس  را افتتاح کرد.
با این حرکت ما خروش مردم معترض در خیانهای تهران و شیراز و سایر شهرهای دیگر  ایران  برای نمایندگان کشور های مختلف و حاظر در این جلسه تداعی شد .
نمایندگان ایتالیا اولین کسانی بودند که از جای خود بر خاسته وبا کف زدن مارا تشویق کردند و پیرو آن نمایندگان دیگر نیز با تشویق خود ما را حمایت کردند که پلیس و محافظان وارد سالن شده و مارا با خواهش و خشونت به بیرون از سالن هدایت کردند.
نیم ساعت بعد از افتتاح رسمی جلسه رفیق شهناز مرتب که تا آن موقع در طبقۀ دوم سالن در جایگاه خبر نگاران حضور داشت با آویزان کردن پلاکارد ی با مضمون رژیم اسلامی ایران باید از سازمان جهانی کار اخراج شود و با شعار دادن علیه رژیم اسلامی ایران دو باره توجه حضار را به خود جلب کرد.
من این حرکت موفقیت آمیز حزب کمونیست کارگری ایران علیه حکومت اسلامی  را به همۀ  کارگران ، زحمتکشان و همۀ آزادیخواهان ایران تبریک می گویم .
زنده باد انسانیت . محمدامین کمانگر  ۳ ژئن ۲۰۱۰