در حاشیه برگزاری کنگره چهارم حزب “حکمتیست” ٬ هشدار به کادرها و اعضاء کمونیست آن

اخیرا حزب “حکمتیست” طی اطلاعیه ای اعلام کرده که کنگره چهارم حزب در شهریور ماه (سپتامبر) بطور “علنی” برگزار خواهد شد.
اینکه این کنگره واقعا علنی برگزار شود، شاید مشکل تر از کنگره های غیر علنی قبلی، کورش مدرسی و تیم سوپر راست رهبری حزب “حکمتیست” بتوانند به راحتی سیاستهای راست و ضد انقلابی این دوره شان را با ارائه قطعنامه ها و بیانیه ها در کنگره تصویب نمایند و سیاستهای ارتجاعی قبلی را ادامه دهند، اما در هرصورت نباید اجازه داد این کنگره ادامه همان سیاستهای به غایت ارتجاعی و عقب مانده سال گذشته شود.از اول ماه می سال ٢٠٠٩ تیم رهبری حزب کورش مدرسی، توسط اسد گچینی به کارگران هشدار داد که در خانه بمانند و ماجراجوئی نکنند٬ گفتند رژیم  می گیرد و می بندد و چه ها میکند  ولی کسی آنها را مثل همیشه جدی نگرفت وکارگران و فعالین کارگری در اول ماه می با ابراز وجودی قدرتمندتر از همیشه در خیابانها کیفر خواست خودشان را علیه حکومت سرمایه داران اعلام کردند و برگ زرین دیگری در تاریخ  مبارزات کارگری آفریدند.
 
در یک سال گذشته جوانان، کارگران و زحمتکشان، زنان و انسانهای آزادیخواه و برابری طلب  به خیابانها ریختند ، شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر ولایت فقیه دادند ، مرگ بر اصل قانون اساسی، حکومت مذهبی نمیخواهیم ، مرگ بر اصل ولایت فقیه، و دهها شعار ضد رژیمی و مترقی دادند و خواهان  به گور سپردن آن شدند. جوانان انقلابی خیابانها و دانشگاهها را به عرصه مبارزه مستقیم با حکومت تبدیل کردند عکس خامنه ای و احمدی نژاد و خمینی را آتش زدند ، سنگر بستند  و اوباش بسیجی و حراست را کتک زدند و نیروهای انتظامی را روانه بیمارستان کردند، دیوارآپارتاید جنسیتی را عملا در دانشگاه ها و در خیابانها شکستند و دوش به دوش هم خیابانها را تسخیر کردند و پس از فراری دادن اراذل بسیجی شادی کردند و رقصیدند ، سال گذشته خیابانهای شهرهای ایران صحنه رودررویی مردم با حکومت اسلامی بود، مردم صدها کشته و زندانی دادند ولی از مبارزه دست برنداشتند.
 
مبارزه جانانه و قهرمانانه جوانان و زنان و مردان آگاه کهریزک ها را افشا کرد و آب به لانه ارازل حکومتی ریخت و صفوف آنها را شقه شقه کرد، مبارزه مردم سران حکومت را به جان هم انداخت، خا نواده جان باختگان و زندانیان بی وقفه در مقابل زندانها تجمع کردند و بسیاری از عزیزانشان را از زندان بیرون آوردند و چهره کریه این جانیان را به دنیا نشان دادند. در تمام دنیا مردم آزادیخواه و سرنگونی طلب در کنارکمو نیستها و مردم  معترض ایران ایستادند و خشم و انزجار خودشان را از حکومت ضد بشری اسلامی نشان دادند و خواهان محاکمه سران حاکمیت جهل و جنایت جمهوری اسلامی شدند اما در برابر تمام این جانفشانیها و مبارزات  حزب “حکمتیست” ایستاد و کاش فقط نظاره میکرد، خاک به چشم مردم پاشید انبوه جوانان معترض و زنان و مردان آگاه و انقلابی را سپاه و لشکر ارتجاع سبز نامید. بعد از هر یورش رژیم به صفوف جوانان مبارز و زنان و مردان عاصی از جنایات جمهوری اسلامی، سران حزب “حکمتیست” به رجزخوانی در باب شکست صفوف مردم پرداختند و با هر درجه از “تغییر توازن قوا”  سرمستانه نوشتند و اطلاعیه دادند که دیدید گفتیم: نکنید!، پیروز نمیشوید!، و کورش مدرسی گفت: مردم خر نشوید! اینها به شما مربوط نیست، جنبش سرنگونی نداریم، حکومت متعارف شده است! محمد فتاحی از تیم رهبری این حزب  گفت: کارگری که نمیفهمد و از منفعت طبقاتی اش دفاع نمی کند و سرباز ارتجاع سبز می شود همان بهتر که برود و کشته شود!
 
 اینجا روی سخنم با رفقای کادر و اعضای کمونیست حزب “حکمتیست”است
اجازه ندهید تا مجددا به نام شما و با تائید شما سیاستهای ارتجاعی تاکنونی این حزب ادامه یابد.
تائید قطعنامه ها و اسناد و خط سیاسی راست قبلی در این کنگره ادامه سیاستهایی است که شما را در مقابل اعتراضات زنان و جوانان عاصی از حاکمیت قرار می دهد، تائید اسناد راست در جهت پیشبرد خط سیاسی قبلی ، و رای دادن به آنها  شریک شدن در خاک پاشیدن  به مبارزات مردم در جهت سرنگونی جمهوری اسلامی است. تائید قطعنامه ها و سیاستهای راست یک سال گذشته تخطئه و کم رنگ کردن مبارزات و اعتراضات میلیونها کارگر است که در یکسال گذشته خیابان بستند و هزاران اعتصاب و اعتراض را سازمان دادند. خود را شریک این سیاست های راست و ضد مردمی نکنید.
 
زنده باد سوسیالیسم
 زنده باد انقلابی انسانی برای حکومتی انسانی
رضا رشیدی   ۱۱ خرداد ۸۹