” گریه نکن ، نخند ، بیندیش ” اسپینوزا

نمی نوان گریه نکرد ، هنگامی که می خوانی : ” بچه ها سلام ، دلم برای همه شما تنگ شده ، اینجا شب و روز با خیال و خاطرات شیرینتان شعر زندگی میسرایم ، هر روز به جای شما به خورشید روز بخیر میگویم ، از لای این دیوارهای بلند با شما بیدار می شوم ، با شما می خوابم  . گاهی ” چیزی شبیه دلتنگی ” همه وجودم را می گیرد .”
نمی توان گریه نکرد ، هنگامی که فریادهای مادر داغدارش رامی شنوی که عکس جگر گوشه اش رادر آغوش گرفته وبا نگاهی پر از انتظار به تو خیره می شود .
نمی توان گریه نکرد ، هنگامی که می شنوی شیرین در زندان زبان فارسی  یاد می گیرد و به وکیل اش قول می دهد که پس از آزادی از زندان  درس حقوق بخواند .
 نمی توان گریه نکرد آن هنگام که نامه حیدریان و وکیلی واسلامیان  را می خوانی . آخر چگونه چگونه می توان  گریه نکرد ؟
نمی توان به جنایتکاران جمهوری اسلامی نخندید ، که  با نابودی فرزادها و فرهادها و شیرین ها وعلی ها و مهدی ها ، به خیال خود  می توانند اندیشه هایشان را نیز نابود سازند .
آهای جنایتکاران ! شما سالهاست به بند کشیدید و به زندان انداختید  ، شکنجه دادید ،  شلاق زدید ، و به وحشیانه ترین شیوه های قرون وسطایی ما را سنگسار کردید و به چوبه دار آویختید ،  نسلی از ما را در شکنجه گاه های خود کشتید  و میلیونها نفرمان را راهی دیار دیگری نمودید . شما آهای جنایتکاران ! گشتار بزرگ سال ۶۰ را به پا کردید  و برای رعب و وحشت لیست اسامی اعدامی  را  در روزنامه هایتان چاپ کردید و به دستورخمینی جلاد تان درسال ۶۷ ما را دسته دسته از سلولها و بندهای مان  بیرون کشیدید و به جوخه های اعدام سپردید .
 آیا توانستید اندیشه های مان را از بین ببرید ؟
۳۱ سال  برای تحمیل اعتقادات قرون وسطایی تان به بدترین شیوه های ممکن متوسل شدید ،  آیا توانستید ؟
در اوایل قرن بیست یکم بسر می بریم ، در کره زیبای خاکی مان ۱۹۸ کشور کوچک و بزرگ وجود دارند که از میان آنها تقریبآ ۱۲۹ کشور این عمل ضد انسانی را لغو نمودند و تنها ۶۹ کشور هنوز به چنین اقدام وحشیانه ای بر علیه انسان از سوی انسان و برای خاموش کردن جان انسانی متوسل می شوند . در این میان شما با توجه به آمارهای که در سالهای گذشته از سوی سازمانهای بین المللی ارائه شده ، در ردیف دوم قرار دارید  که از اعدام به عنوان وسیله  برای مجازات مجرمان و حتی از بین بردن  مخالفان نظری استفاده می کنید .
در سال ۲۰۰۸ تعداد انسانهای که به توسط شما اعدام شدند  ۳۴۶ نفر بودند ، این مقدار نه تنها درسال بعد کاهش پیدا نکرد بلکه  بدون توجه به اعتراضات بین الملی آنرا افزایش دادید . چنانکه براساس همین گزارش تعداد کسانی که در سال ۲۰۰۹  به شیوه های مختلف از سوی شما اعدام شدند به ۳۸۸ نفر رساندید .
 و شما جنایتکاران !  با بی توجهی تمام به افکارجهانی حتی به اعدام نوجوانان که هنوز به سن قانونی ۱۸ سال نرسیده اند اقدام نموده اید . چنانکه دربین اعدام شدگان در سال گذشته ۵ نفر نوجوان زیر هیجده سال وجود دارد و بر اساس حکم های صادر شده ۱۱۴ نفر دیگر از آنان منتظر اجرای حکم از سوی شما هستند .
 شما بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری  هزاران نفر را زندانی کردید و هر روزه نیز بر این تعداد می افزایید ،  در همان یک ماه و نیم پس از انتخابات  ۱۱۵ نفر را تیرباران کردید . شما حتی از اعدام های گروهی نیز کوتاهی نکردید.  ودر جهنمی که بر پا کردید ، حتی اقلیت های مذهبی نیز در حکومت اسلامی قرون وسطای تان در امان نیستند . و مدام آنها را  مورد اذیت آزار قرار می دهید و به بهانه های متعدد دستگیر وزندانی و شکنجه می کنید .
سال گذشته جنبش سرنگونی با شدت بی سابقه ای چنان شتابی یافته بود که حتی شما نیز نابودی حکومت سیاه ۳۱ یک ساله تان را احساس کردید . آیا فکر می کنید که موفق به سرکوب جنبش سرنگونی شده اید ؟ نه نه جنبش دوباره اوج خواهد یافت و این بار با قدرتی عظیم تر و شما را با اعتقادات قرون وسطای تان به قرون وسطا پرتاب خواهد کرد .
آری آری نمی توان گریه نکرد ، چرا که مرگ کسب و کارتان شده و سالهاست به انسان کشی می پردازید، آری آری نمی توان نخندید ، چرا که شما ابلهید و چنین می اندیشید که می توان ملتی را پوزبند زد تا همه همانند شما بیندیشند . و نمی توان نیندیشید ، ما می اندیشم تا اندیشه هایمان را صیقل دهیم برای ساختن دنیای دیگر و بهتر .
آری آری ما می گرییم و می خندیم و می اندیشیم .           
۲۸ اردبیهشت ۱۳۸۹