پایان یک اعتصاب پیروزمند در کردستان

سخنی با مردم کردستان  به مناسبت اعتصاب پیروزمند ۲۳ اردیبهشت
کارگران ، مردم آزادیخواه کردستان!
شما با اجرا  کامل اعتصاب عمومی و موفق خود مشت محکمی را بر دهان جمهوری اسلامی و سیاست سرکوب آن کوبیدید. با این حرکت بزرگ خود بطور روشنی تنفر خود را از اعدام بطور کلی و مشخصا اعدام فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی، مهدی اسلامیان، در تاریخ مبارزاتی خود ثبت کردید.  به پاسخ مثبت شما به این فراخوان درود میفرستیم.

 

مردم کردستان که هوشیارانه همگام با کارگران و آزادیخواهان ایران که تجربه سی سال مبارزه با حاکمیت  سیاه سرمایه داران و اسلامیهای جنایتکار را دارند وهیچگاه مشروعیت آنان را نپدیرفته اند در دوره اخیر و به ویژه  یکسال گذشته نیز حامی پرچم و صف مستقل آزادیخوانه بودند. در جریان کشمکش حاد جناحهای مختلف حکومت وحشی جمهوری اسلامی  نیز به روشنی صف خود راحفظ کردند و تنفر خود را عملا از همه جناحهای رژیم به نمایش گذاشتند. در دل همان دوره با اعتصاب پیروزمند ۲۸ مرداد ۸۸ در کردستان بدرست صدای اعتراض متفاوتی را بلند کردیم. آن حرکت انقلابی خود را قاطی صدای جنبش ارتجاعی” سراسری” و وابسته به رژیم، یعنی جنبش سبز ، نکرده و بطریق اولی با اعتصاب پیروزمندانه امروز در ۲۳ اردیبهشت ۸۹  در ابعاد به مراتب گسترده تر صدای اعتراض  بلند یک جامعه در شکل “اعتصاب عمومی”   تمام قد به نمایش گذاشت شد.

 

اعتصاب کنندگان ، آزادیخواهان!

 

نباید اجازه داد این پیروزی بزرگ را آن گونه که تعدادی از جریانات اپوزیسیون چپ و راست از جمله در کردستان که به جنبش سبز  تحت عنوان “جنبش سراسری” دریکسال گذشته علاقه مند  بوده ودل بسته هستند ربط بدهند و از آن بهره برداری فرصت طلبانه  کنند. این اعتصاب پیروزمند اعتراض به اعدام و جنایت رژیم بود! همین! این حرکت متحدانه در کردستان بر علیه کلیت جمهوری اسلامی و حاکمیت سی ساله آن بود. “جنبش سراسری و رادیکال و سبز بعداز ۲۲ خرداد” با رهبران و رنگ سبز و هدف قانون اساسی و یاحسینش جز تفکیک ناپذیری از کل تاریخ آدمکشی حکومت اسلامی است.

 به این معنی اعتصاب سراسری  امروز کارگران و زحمتکشان کردستان هیچ پیوند و ربطی به جنبش “اعتراضی سراسری امروز” که از ۲۲ خرداد شروع شد  ندارد. اعتصاب عمومی و اقدام شجاعانه کارگران و آزادیخوان کردستان تنها متحد خود را جنبش کارگری و مبارزات جاری آنها و جنبشی آزادیخواهانه ای که بر علیه پدیده ارتجاعی سبز و هر دو جناح رژیم میباشند در سطح سراسری ایران میداند. همین حقیقت است که کارگران از این اعتصاب حمایت کردند و جنایت اعدام آن ۵ انسان را به روشنی محکوم کرده اند و همواره علیه هر دو جناح رژیم بوده اند. اعتصاب امروز از جانب کسانی به تحقق پیوست که همراه با کل آزادیخواهان ایران برای نابودی و سرنگونی تمام وجوه این حاکمیت سی ساله و رسیدن به آزادی و برابری در تلاش و مبارزه بی وقفه هستند و خود را تنها در این هدف با هر حرکت سراسری هم سو میبینند. این همبستگی سراسری سی سال است جریان دارد و وصل کردن و محدود کردن  آن به ۲۲ خرداد جنبش سبز که علیه “تقلب در انتخابات” شکل گرفت، نه تنها تحریف همسرنوشتی مبارزه مردم کردستان با مبارزه سراسری مردم ایران علیه حکومت فاشیستی اسلامی است که عملا این مبارزات را در خدمت یک جناح بورژوازی و ارتجاعی رژیم به حراج میگذارند و نباید اجازه آنرا به کسی داد!

 

 جوانان انقلابی!

 

 پیروزی این اعتصاب بدون شما دشوار بود. تلاش شما در مبارزه بر علیه اعدام ستودنی است. همراهی شما با خانواده فرزاد کمانگر و چهار اعدامی دیگر قابل ستایش است. واقعیت این است برای پیروزی بر جمهوری اسلامی ونابودی ماشین آدمکشی و اعدام این حکومت، که اساسا بر علیه نسل جوان به کار افتاده است، به هوشیاری و اتحاد و روحیه همبستگی و غیر قومی و متحد کننده شما بیش از پیش نیاز است. ایجاد تفرقه و کاشتن تخم قومپرستی یکی از سیاستهای  مسموم کننده  وهدفمند حکومت اسلامی است تا بتواند از آب  گل آلود ماهی بگیرد و مانع اتحاد نسلی شود که جمهوری اسلامی از ترس آن دست به هر جنایت و مانوری میزند. نقش مهم خود را دست کم نگیرید و همانگونه که در به پیروزی رساندن این اعتصاب نیز نشان دادید شما شایسته بهترین ستایش ها و درودها هستید. درود بر شما!

 

کمونیستها و کارگران کردستان!

 

 در یکسال گذشته و در دل تحولاتی که حول مضحکه انتخاباتی رژیم در ایران شکل گرفت و در پی آن جریایان راست و چپ عملا به نیرو و دنبالچه جریان سبز و موسوی و کروبی، یعنی بخشی از خود رژیم، تبدیل شدند، جنبش ما آسیب دید و تحت فشار شدید قرار گرفت. همراهی نکردن  پیشروان طبقه کارگر با آن روند ارتجاعی و اعلام اعتصاب مستقل و عمومی به مناسبت سالگرد ۲۸ مرداد  سال گذشته در کردستان از جانب ما آن سنگر و عکس العملی بود که توانستیم صدای متفاوتی را در جامعه نمایندگی کنیم. اتفاقات اول ماه مه امسال، که یک اول مه  پیشرو و ضد بورژوا وجنبش جاری سبز بود و همینطور اعلام اعتصاب امروز ۲۳ اردیبهشت بر علیه اعدام و توحش رژیم، که  همه در تقابل با کلیت رژیم و جریان ارتجاعی سبز بود و هست به درجه ای تناسب قوا را به نفع ما تغییر داده است که بایستی قدر آن را بدانیم و نگذاریم جریانات ارتجاعی و فرصت طلب که بعضا در این اعتصاب نیز “همراه ما بودند” از آن به نفع سیاست ضد کارگری و کمونیستی یکسال گذشته خود  بهره برداری نمایند.

 

 رفقای کمونیست!رفقای کارگر!

 

در  اعتصاب عمومی ۲۸ مرداد سال ۸۸ و در قدم بعد در کل پروسه اول مه امسال و سر انجام در به نتیجه رساندن اعتصاب عمومی امروز، ۲۳ اردیبهشت، که سه شاخص و الگوی مهم این دوران  از تاریخ سیاسی متفاوت ایران با کل روندهای دیگراست نقش شما بسیار برجسته وآشکاراست. در غیاب شما نه این پیروزیها ممکن میگردید و نه ادعای تغییر تناسب قوا و منزوی کردن  ارتجاع و ایجاد سدی در مقابل افسارگسیختگی رژیم و عوامفریبی شاخه سبز آن. بدون شما  اعتصاب عمومی واعتراض در چنین بعد اجتماعی  به پدیده کثیف اعدام و از جمله اعدام آن ۵ نفر غیر ممکن بود. جنبش آزادیخواهی  به همت شما و آزادیخواهان ایران و فعالیت فعالین خارج کشور یک پیروزی بزرگ  و به همان نسبت شکست و رسوائی بزرگتری را نصیب جمهوری اسلامی و جنبش ارتجاعی سبز و حامیان آنها کرد.

از همین جا به شما درود میفرستیم و آرزومندیم در تلاش برای ایجاد صف مستقل طبقاتی خود و در راه اتحاد صفوف کارگران و سازمان دادن حرکتهای اجتماعی بر علیه حکومت سرمایه داری ایران و جنایتهای آن پرشور و پر تلاش تر باشید.

 

بار دیگر به خانواده محترم آن ۵ اعدامی عزیز تسلیت میگوییم.  به همه مردم کردستان درود میفرستم که به فراخوان ما  که فراخوان کمونیستها و روند چپ بود، پاسخ مثبت دادند و متحد و یکپارچه  علیه جنایت اعدام به اعتصاب نشستند و یک بار دیگر با صدای رسا بر عدم مشروعیت کلیت این نظام آدمکش و پدیده جنایتکارانه اعدام و آدمکشی رژیم  تاکید کردند.

 

زنده باد اعتصاب پیروزمند ۲۳ اردبیهشت!

زنده باد آزادیخواهان کردستان!

نه به اعدام ! مرگ بر جمهوری اسلامی!

 

 

سلام زیجی

۲۳ اردیبهشت ۸۹

۲۰۱۰-۰۵-۱۳