زیر لواى مقابله با رنگها٬ لطفا به پاى جنبش آزادیخواهانه مردم تیر نزنید! ( پاسخ به نوشته نسرین پرواز ) … بهارک درویشى و طاهر جعفرنژاد

زیر لوای مقابله با رنگها٬
لطفا به پای جنبش آزادیخواهانه مردم تیر نزنید!

پاسخی کوتاه به نوشته خانم نسرین پرواز با عنوان ” در ایران سبز تنها رنگ نیست”
از مسئولین محترم سایت آزادی بیان تقاضا میشود این پاسخ را در سایت درج کنند.

در اوضاعی که همه در مورد اعتصاب عمومی در کردستان و اعدام پنج فعال سیاسی صحبت میکنند٬ طبعا به درست توجه ها به موضوعات دیگری جلب است. اما درست میدانیم که در مورد نوشته خانم پرواز به عنوان دو نفر از سازمان دهندگان برنامه در کشور ایتالیا توضیحاتی بدهیم.

به دعوت جامعه دمکراتیک ایرانیان و سینما زیرو در کشور ایتالیا در روزهای ۱۴ تا ۱۶ ماه آوریل مجموعه برنامه هایی در مورد جنبش آزادیخواهانه مردم ایران در جریان بود٬ جهت اطلاع  کسانیکه نوشته خانم پرواز را خوانده اند٬ باید بگوییم که ایشان فقط برای برنامه روز ۱۴ ماه آوریل یعنی برنامه سینما زیرو دعوت بودند و بقیه برنامه ها یعنی سخنرانی در جمع گروههای چپ ٬ سخنرانی در مدرسه برای دانش آموزان و همچنین برنامه تلویزیونی روز ۱۶ آوریل٬ از خانم مینا احدی و   سازمان دهندگان برنامه ها از ” اتحادیه برای دمکراسی در ایران” دعوت بودند و خانم پرواز اصلا دعوت نبودند. بدلیل اختلال در پرواز هواپیماها ٬ ما سازمان دهندگان تصمیم گرفتیم به ایشان نیز امکان شرکت در این برنامه ها را بدهیم. اکنون خانم پرواز ما را متهم به عدم رعایت دمکراسی میکند.
ایشان در نوشته مفصل حود٬ از ما دو نفر یعنی بهارک درویشی و طاهر جعفرنژاد ٬ که میزبان ایشان در شهر پردنونه بودیم به عنوان ” دو ایرانی” نام میبرد که ظاهرا بعد از یک هفته برنامه مشترک اسامی ما را نیز یاد نگرفته است.

درمورد سانسور در بخش ترجمه صحبتهای ایشان و یا سمپاتی من یا همان ” خانم ایرانی ” یعنی بهارک درویشی  به مینا احدی باید بگویم که من فقط در مدرسه و در جمع دانش آموزان مترجم خانمها احدی و پرواز بودم و در برنامه های دیگر مترجم برنامه ها دکتر محسن  بودند. البته من در سینما زیرو و درجمع دانش آموزای مدرسه ٬ خودم نیز سخنرانی کردم و طبعا حرفهای من صد و هشتاد درجه با حرفهای خانم پرواز متفاوت بود. ولی ترجمه حرفهای ایشان از طرف من ٬ در حضور تعداد زیادی انجام گرفت و فیلم این برنامه ها موجود است. اگر کسی بحواهد این ادعای خانم پرواز را که من حرفهای ایشان را ناقص ترجمه کرده و یا در حین ترجمه نقد کرده ام٬ را بررسی کند ما این اسناد را در اختیارش قرار میدهیم.  حقیقت این بود که در حاشیه و بعد از هر برنامه ما در ایتالیا که بسیار هم مورد توجه قرار گرفت و در رسانه ها و مطبوعات و رادیو و تلویزیونهای متعددی منعکس شد٬ ما یعنی من و آقای طاهر جعفرنژاد وخانم احدی  با خانم پرواز بحث و اختلاف نظر داشتیم. بعد از برنامه سینما زیرو که اولین برنامه ما بعد از کنفرانس مطبوعاتی بود٬ پانصد نفر در سالن حضور داشتند و صدها نفر در خارج از سالن٬ و همه این افراد که اکثرا ایتالیایی بودند٬ به خاطر مبارزه شجاعانه نداها و سهراب ها و میلیونها جوان که در تهران و شهرستانها علیه حکومت اسلامی به خیابان آمده و توجه و احترام دنیا را جلب کرده بودند٬ به آنجا آمده بودند و همانگونه که سوالات نشان داد ٬ همه میخواستند بدانند بعدا چه میشود و سوال اصلی بود که چگونه میتوان به مردم ایران کمک کرد. هر چقدر صحبتهای خانم احدی واضح و شفاف بود٬ متاسفانه خانم پرواز در بهترین حالت باید بگوییم مغشوش و در بدترین حالت علیه این جوانان حرف میزد. ما این نوع صحبت کردن را به ضرر هدف خودمان میدانستیم یعنی دفاع از جوانان و مردم ایران برای مبارزه علیه حکومت اسلامی و کمک به این مبارزات مردمی.
من بارها از خانم پرواز در بحثهای خودمان پرسیدم٬ آیا شما از مردم ایران و مبارزات آنها دفاع میکنید. آیا این تظاهراتها در ایران مشروع است یا باید علیه آن بود؟ این سوال هم این بار نیز تکرار میکنم.
فیلم خانم مخملباف٬ بخش بزرگش خیابانهای تهران را قبل و بعد از انتخابات نشان میداد٬ بازیگران اصلی فیلم جوانانی بودند که میزدند و میرقصیدند و دولت و مقررات را به سخره گرفته بودند. سوال در این فیلم این بود چه کسی رهبر باید باشد و چه میخواهیم.

خانم پرواز به جای پاسخ دادن به این سوال ٬ بچه را با قنداقش در آب می انداخت و ما میگفتیم به پای مردم تیر نزنید.

سینما زیرو بخاطر ندا و مردم ایران روز اول را به ایران اختصاص داد و خانم پرواز بدهکار هم  شده است که رنگ صندلیها سبز بود و همه اینها ضد مردمی هستند و معلوم نیست چرا ایشان آمده بود در جمعی که همه چیز آن علیه مردم ایران است  سخنرانی کند؟

از نظر ما این رفتار و این سیاست درست نیست. رفتار خانم پرواز که بدون ذکر اسم ما ٬ از ما ضد دمکراتهایی میسازد که جلوی ایشان را گرفتیم٬ در حالیکه ما به ایشان با وجود اینکه ابدا بحثهای سیاسی ایشان را قبول نداشتیم و با وجوداینکه فقط برای سینما دعوت بودند٬ امکان شرکت دربرنامه های دیگر رادادیم. و دوم اینکه خانم پرواز ننوشته است که با ما ساعتها بحث کرد و ما به ایشان گفتیم که میلیونها نفر جوان آمده اند که از حق شادی و خنده و روابط آزادانه و برابری و حق کار و تحصیل و زندگی مرفه دفاع کنند و ایشان با بیرحمی تمام علیه این جوانان و این خواستها شمشیر میکشد. این درست نیست. ضمن احترام به دوران فعالیتهای قبلی ایشان٬ ما از ایشان میخواستیم در مورد زندان افشاگری کند و وارد بحث امروز نشود چرا که حرفهای ایشان بسیار غریبه و عجیب بود.

بهارک درویشی   طاهر جعفرنژاد
پردنونه – ایتالیا