امیر حیدرى به پنج سال زندان محکوم شد.

اطلاعیه کمپین بین المللی دفاع از جان و حرمت انسانی وحقوق شهروندی برابر!

 امیر حیدرى به پنج سال زندان محکوم شد.
 
روزهاى ۹ تا ۱۳ دسامبر ۲۰۰۶دادگاه عالی در شهر یوتبورى در سوئد به اتهامات وارده به امیر حیدرى رسیدگى کرد و بعد از چندین جلسه دادگاه و وارد کردن اتهام قاچاق انسان از کشورهای خاورمیانه به کشورهای اروپایى  به ۵ سال زندان محکوم کرد. این حکم را امروزپنجشنبه ٢۱ دسامبر در زندان به امیر حیدرى اعلام نمودند.

همسر امیر حیدرى متهم ردیف دوم مشروط به این آزاد شد که هر گاه تخلفى در زمینه قاچاق انسان از او مشاهده شد، بازداشت و محکوم خواهد شد.
طبق گفته وکیل امیر حیدری قرار است به‌ این حکم دادگاه اعتراض و شکا یت شود.
 
ابتدا دولت سوئد امیر حیدری را در۶ فوریه‌ سال ٢٠٠۶ دستگیر و بازداشت نمود .دولت سوئد وقاحت را بجایی رساندن که‌ در سکوت کامل به‌ پلیس این کشور اعلام کرده‌ بود که‌ او را از سوئد اخراج و به‌ جنیتکاران و قاتلین رژیم اسلامی تحویل دهند.

 سازمان سراسرى پناهندگان ایرانى – بیمرز از اوایل ژانویه امسال جهت دفاع از جان و حرمت امیر حیدرى و جلوگیرى از دیپورت او به ایران که با خطر مرگ مواجه میشد، اقدام به کمپین وسیع بین المللى کرد. این کمپین در دستور کار خود گذاشته بود که به تهدید دیپورت و سایه شوم مرگ حاصل از حکم غیر انسانى دیپورت خاتمه دهد و امیر حیدرى از موقعیت فعلى بیرون بیاید.
 
 از طریق واحدهای بیمرز در یوتبورى و استکهلم به دفعات در دفاع از امیر حیدرى و اعتراض به حکم احتمالى اخراج او تجمع هاى اعتراضى سازمان داده شد و در روزهایى که دادگاه او در جریان بود فعالین بیمرز و مردم آزادیخواه در مقابل دادگاه تجمع کرده و رسانه های خبرى با مسئولین و سخنگوى کمپین دفاع از امیر حیدرى مصاحبه بعمل آوردند.
 
به امید اتحاد و همبستگى هر چه بیشتر براى لغو دیپورت و ایجاد شرایط انسانى برای عموم پناهندگان و مردم آزادیخواه.
 
سخنگوى سازمان بیمرز در یوتبورى و سخنگوى کمپین امیر حیدرى
توفیق محمدى
۲۱/۱۲/۲۰۰۶