بهروز افخمی هم سرنوشتی بهتر از جمهوری اسلامی اش نخواهد داشت!

بهروز افخمی، یکی از کارگردانان سینماییِ مدافع رژیم که روزی افتخار پاسداری و همکاری مستقیم در سرکوب مردم مبلارز و حق طلب را داشت، و یکی از افتخارات فعالیت سینمایی اش ساختن فیلم «فرزند صبح» (درباره ی زندگی خمینی) ست، مدتی قبل به شهر تورنتو نقل مکان کرد وظاهرا در این شهر کلاس آموزش فعالیتهای آموزش کار سینمایی راه انداخت.  بخت بد، ایشان را با اعتراض و فشار آزادیخواهان و فعالین چپ روبرو ساخت و وادار به تعطیلی بساط تروریزم فرهنگی – اسلامی اش کرد. ایشان هم، پس از این سرنوشت خفتبار، نوشته ای علیه کمونیزم، فعالین کمونیست و آزادیخواهان در سایت خود درج کرده است. سایت تابناک (سایت محسن رضایی) هم با شور و شعف سخنان ایشان را بچاپ رسانید و همچون مامور پاسدارشان، علیه کمونیستها و مبارزین ضد رژیم “دق دلی” خود را با فرهنگی که خود بانی و لایقش هستند خالی کرد.

جدا از هر توهین و اهانتی که ایشان و سایت پدر بطرف کمونیستها و آزادیخواهان پرتاپ کرده اند، لازم است به چند نکته در مورد گفته های ایشان و سایت تابناک اشاره ای بکنم و جواب لایقشان را نیز کف دستشان بگذارم.

رژیم جمهوری اسلامی یکی از بانیان تروریزم فرهنگی – سیاسی در سطح جهانی بوده و هست. دورانی برای ترور فیزیکی رهبران و فعالین سیاسی – اجتماعی و فرهنگی مخالف خود در خارج کشور دهها میلیون دلار هزینه کرد و دهها تن از آنان را بخون غلتاند. در داخل کشور نیز هزاران تن از انسانهای فعال سیاسی و اجتماعی را اعدام کرد و یا در گوشه های زندان ناچار به تحمل غیر انسانی ترین شرایط زندگی کرده است. در دورهُ اخیر هم در ادامهُ این سیاست تروریستی دست بدامان اینترپول شده و در تلاش ایجاد محدودیتهایی برای رهبران و مبارزین کمونیست و فعالین اپوزیسیونِ مستقر در خارج هستند. رژیم در ایندوره در تلاش است تا با ارائهُ چهرهایی امثال افخمی نمایندگی و حضور فرهنگی – ارتجاعی خود در میان ایرانیان خارج کشور تامین کند. در این راه، چهره های فراوان، ولی معلوم الحال و منفور، را بخارج گسیل داشته است. ظاهرا در تلاشند خودی بنمایانند. میخواهند بساط فرهنگ ضد بشری، ضد آزادی، ضد زن و رفاه انسانها را در کشورهای مختلف گسترش دهند. و برای اینکار دهها میلیون نیز هزینه کرده و میکنند. بهروز افخمی، از سربازان این لشکر است و ماموریت یافته است تا بخشی از این وظیفه را، فعلا تحت پوشش کلاسهای آموزشی سینمایی، پیش ببرد.

بهروز افخمی و رژیمش میدانند که خارج کشور یکی از میدانهای فعال مبارزه برای سرنگونی رژیم سرکوب و بی حقوقی و مدافع سرمایه داران بوده و هست. آنها بخوبی میدانند که کمونیستها، آزادیخواهان و مبارزین، همچون داخل ایران، تلاشهای تروریستی (از هر نوع) آنها را خنثی کرده و بساطشان را برخواهند چید. بسته شدن دکان فعالیتهای فرهنگی بهروز افخمی، یکی از این تلاشها بوده و هست. ایشان و رژیمش بایستی درس خوبی گرفته باشند که فعالیت و حضور رژیم و مدافعانش در خارج کشور ممنوع است. این را همهُ انسانهای آزاده و برابری طلب با فعالیتهای پیگیر و فعال خود تامین و تضمین خواهند کرده و خواهند کرد.

  واقعیتی که مثل روز هم برای ما کمونیستهای آزادیخواه و برابری طلب و هم برای خود سران رژیم از روز روشنتر است این است که با وجود این همه تلاشها و راه انداختن تیمهای ترور سیاسی – فرهنگی در خارج و ادامهُ اعدامها در داخل، و علیرغم تحمیل بیشترین محرومیتها بر کل جامعه، رژیم نتوانسته و نخواهد توانست صدای حق طلبی و آزادیخواهی در جامعه را خفه کند. اگر رژیم در داخل میتوانست یا توانسته بود صدای آزادیخواهی و انساندوستی را خاموش کند، قطعا خود را نیازمند گسترش شبکه های تررویستی (از جمله ارسال مامورین فرهنگی ای مانند بهروز افخمی) بخارج را نمیدید. رژیم خوب میداند که بر دریایی از نفرت و انزجار دهها میلیون انسان علیه خود و کل حاکمیت و قوانین ضدبشری اش تسلط سیاهش را ادامه میدهد. ولی از این مهمتر و بیشتر، میداند که طبقهُ کارگر و کمونیستها تا بزیر کشیدن کل این حاکمیت ضد انسانی، و برقراری جامعه ای بر مبنای احترام به توانایی، خلاقیت و لیاقت انسان از پای نخواهند نشست. این آقایان، از جمله بهروز افخمی هم، بر این واقفند که بساط حکومت استثمار و بی حقوقیشان علیه اکثریت جامعه را برخواهیم چید و نشان خواهیم داد که انسان لایق یک زندگی محترمانه، آزاد و برابر است، و جایی نه برای تروریزمشان و نه فرهنگی که بهروز افخمی یکی از مامورینش است باقی نخواهد ماند!

مصطفی یونسی – تورنتو