مشغله وزارت بهداشت: حجاب در دانشگاه

اول کمی تامل کنید٬ خبر زیر را اگر هم قبلا خوانده اید و خنده اید٬ ضرر ندارد٬ باز هم بخوانید: “به گزارش مهر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هدایت و ساماندهی برنامه ‌های گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در دانشگاههای علوم پزشکی کشور کمکهای مالی را به پنج دانشگاه اختصاص داد. کمکهای مالی مورد اشاره پس از تدوین طرح ملی تبیین جایگاه عفاف و حجاب در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و تلاش ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت بهداشت اختصاص داده شده است. در حال حاضر برنامه های نوزده دانشگاه علوم پزشکی کشور به ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت بهداشت رسیده و در مرحله اول دانشگاههای علوم پزشکی یاسوج، زابل، کردستان، قزوین و سبزوار کمکهای مالی را دریافت کردند.”
بله درست است. وزارت بهداشت قرار است برود پول خرج کند و تا با توسری٬ روسری و چادر را بر سر دانشجویان میخکوب کند!
 حالا چرا از این همه وزرات بی در و پیکر٬ قرعه به نام وزارت بهداشت افتاده است٬ باید دقیق شد! قرار نیست وزارت بهداشت٬ به جای اختصاص بودجه برای میلیونها مردمی که بخاطر فقر تحمیلی حکومت اسلامی از دسترسی به دارو٬ درمان و بهداشت اولیه محروم گشته اند٬ میلیونها معتادی که به درمان فوری و اضطراری برای ترک اعتیاد محتاجند٬ میلیونها کودکی که رسما از سوء تغذیه رنج میبرند و هزار و یک کمبود و فوریتهای بهداشتی و درمانی که دامن مردم ایران را گرفته است٬ بودجه ای اختصاص دهد.
 “ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در محل معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی” ( چقدر طول کشید تا فقط اسم این مرکز را بخوانید!؟) قرار است پول خرج  گسترش چادر و مقنعه کند! سه دهه ترویج اسلام در دانشگاه و محیط های آموزشی و کل جامعه٬ نتیجه اش این شده که این “ناجیان نبوغ” از بودجه ناچیز وزارت بهداشت که اصل دخل و خرج کارمندانش را هم نمی تواند تامین کند٬ به ضرب ستادهای امنیتی مانند ستاد صیانت و یا هر کوفت و زهر مار دیگری هراسان و چنین مضحک بودجه برای حجاب در دانشگاههای تحت امر وزرات بهداشت اختصاص دهند.
این طرح ها و ستادها نه یکبار و دو بار بلکه سه دهه است توسط دانشجویان گوشمالی میشوند پنبه شان زده میشود٬ حسابشان را کف دستشان میگذارند! و دوباره از گور بی نام و نشانی سر بر می آورند.
طرح لباس و یا اونیوفرم یک شکل برای دانشجویان در فضای اعتراضی دانشگاهها سقط شد! با عقب نشینی مفتضحانه ای پشت صحنه رفت.
جلیل دارا معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت میگوید٬ “در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاهها و با توجه به تأکیدات وزیر علوم مبنی بر اینکه دانشگاهها باید به سمت فرهنگ ایرانی اسلامی حرکت کنند در بحث عفاف و حجاب دانشجویان و در کل ظاهر دانشجویان برنامه هایی را در دستور کار داریم. پیش از این قرار بود الگوهای خاصی برای این منظور طراحی و ارائه شود اما در حال حاضر در نظر نداریم فرم واحدی از لباس را مانند مدارس برای دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر در نظر بگیریم”. حالا نوبت به وزرات بهداشت رسیده که شانس خود را به موازات طرح امنیت اجتماعی امتحان کند! 
اما یکی دیگر از کار بدستان رژیم ماجرا را  عریانتر و قدری ناشیانه رو میکند: محمد تقی رهبر، رئیس مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی رسما خواستار مبارزه با بدحجابی می شود و می گوید: “از فرمانده نیروی انتظامی تهران و مسئولان وزارت کشور دعوت کرده ایم تا در جلسه ما حاضر شوند و توضیح دهند چرا ما امروزه شاهد معاشقه های آشکار روی نیمکت پارکها هستیم که به صورت عادی در جریان است!؟ برای مبارزه با گسترش بد حجابی چه برنامه هایی دارند!؟” حالا با این حساب٬ دیگر ستاد صیانت سرکوب و تحمیل حجاب کارش دقیقا معلوم است. قرار شده همه بسیج شوند و از این میان وزرات بهداشت٬ برود سراغ نوزده دانشگاه کشور و درآغاز فصل گرما٬ در دانشکده های علوم پزشکی با مقنعه و روسری دنبال دانشجویان بدود! پس از نظامی و امنیتی کردن محیط دانشگاه٬ مستقر کردن رسمی وزارت اطلاعات و سپاه در دانشگاهها٬ دفن “شهدای گمنام” در دانشگاهها٬ زنانه مردانه کردن کلاسها و حتی راه پله ها و..بلاخره در آخرین رویداد٬ سرو کله اختصاص بودجه وزرات بهداشت برای گسترش حجاب پیدا شده است.
در حالی که دانشکده های علوم پزشکی به لحاظ استانداردهای آموزشی و آزمایشگاهی در رده های پایین در مقایسه با دانشگاههای معتبر جهان هستند٬ بجای گسترش امکانات علمی دانشگاه٬ با صرف هزینه بیشتر برای  گسترش نیروی حراست و کنترل در دانشگاههای علوم پزشکی مراتب رشد علمی این دانشگاهها از حالا تضمین شده است! همه این دست وپا زدنها٬ در یک تصویر عمومی تر از تلاش حاکمیت جمهوری اسلامی برای حفظ تعادل از دست رفته است که به هیچ ترتیب به نقطه ثبات نمی رسد. این جامعه را نمیتوان با ضرب حجاب و عفاف ساکت کرد. تمامی این کلمات زهرآگین را جامعه  دارد با قدرت و جسارت تحسین برانگیزی پس میزند. نه طرح امنیت اجتماعی و نه طرح ستاد صیانت و امثالهم، جمهوری اسلامی را از شر جوانانی که تصمیم دارند مثل بشر زندگی کنند٬ نخواهد رهانید!