اول مه روز جهانی کارگران , یک گام دیگر برای سرنگونی جمهوری اسلامی

اول ماه مه روز جهانی کارگرروزاتحاد وهمبستگی کارگران جهان، روزاعتراض به ستم و توحش سرمایه داری وکلیه مصائبی که وجود این نظام گریبانگیر انسانها ساخته است. اعتراض به ستم کشی انسان از انسان، اعتراض به تعصبات جاهلانه وخرافی، اعتراض به تبعیض ونابرابری، اعتراض به فرودستی زنان، اعتراض به پایمال شدن آرزوهای انسانی وله شدن حرمت انسانها وبلاخره اعتراض به نفس وجودی سرمایه ونظام بردگی کار مزدی.

اول ماه امسال در ایران زیر سلطه توحش سرمایه داری اسلامی ویژگی خود را دارد. کارگران ایران از ابتدائی ترین حقوق مدنی محرومند. دسترنج میلیونها کارگر به جیب آیت اله های میلیاردر و اطرفیانشان سرازیر می شود. دستمزد کارگران حتی کفاف زنده ماندن آنها را هم نمی دهد. حتی این دستمزد اندک هم توسط سرمایه داران دزدیده می شود و اعتراضات کارگران برای دریافت حقوق های عقب مانده خود همیشه با سرکوب نیروهای مسلح رژیم مواجه شده است.

میزان استثمار و بی حقوقی کارگران در ایران حد و مرزی نمی شناسد. چهره عریان و کریه بردگی مزدگی را در ایران آشکارا می توان دید. هزاران کارگر بخاطر اعتراض به وضعیت فلاکتبار خود و بخاطر درخواست خواسته های خود توسط حکومت اسلامی ایران زندانی شده و شکنجه و آزار و حتی اعدام شده اند. تعداد زیادی از رهبران کارگران هم اکنون در زندانهای جمهوری اسلامی اسیرند و زندگی آنها هر لحظه مورد تهدید مزدوران رژیم است. جمهوری اسلامی بخوبی این را می داند که طرح هر خواسته کارگران خطری است برای بقا و موجودیت نظام. جمهوری اسلامی از کارگران و از ابراز وجود آنها وحشت دارد. در سالهای گذشته دهها فعال کارگری فقط به دلیل تدارک مراسم اول مه دستگیر شده و مورد آزار قرار گرفته اند.

کارگران در جنبش انقلابی و سرنگونی طلبانه ای که سال گذشته در ایران اوج گرفته نقش مهمی داشته اند. کارگران در مبارزه برای هر خواست خود جمهوری اسلامی را در مقابل خود داشته اند. برای دریافت حقوق های عقب افتاده خود، برای حق تشکل، برای داشتن یک محیط کار امن، برای دریافت دستمزد بیشتر، برای داشتن حق تشکل و حق اعتصاب. همه جا پاسخ خود را از نیروهای مسلح رژیم و با سرکوب و زندان و شکنجه گرفته اند. کارگران ایران بخوبی دریافته اند که هر روز وجود جمهوری اسلامی به معنای گرسنگی بیشتر، فقر و محرومیت بیشتر و سرکوب و خفقان بیشتر است. سرنگونی این رژیم خواست عمومی کارگران ایران است و اول مه امسال نشان سرنگونی حکومت ننگین اسلامی را بر خود دارد. امسال روز جهانی کارگر می تواند ورق تازه ای در مبارزه مردم ایران بر علیه جمهوری اسلامی باز کند و به جنبش انقلابی مردم ایران سرعت نیروی بیشتری بدهد.

زنده باد اول مه روز جهانی کارگران

سرنگون باد جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی وبرابری       

  شعیب احمدی(پویا)

۱۲ آپریل ۲۰۱۰