گوگل راجع به شما چه میداند ؟خطر حرص دراکولای اطلاعاتی گوگل ، گیگا جاسوس

ماشین جستجوگر گوگل دارای بالاترین درصد نتیجه گیری در جستجو میباشدو یک ماشین جستجوی محبوب است. اما چیزی که بسیاری نمیدانند :گوگل کوشش میکند که درباره  کاربران خود جاسوسی کند. چگونه میتوان علیرغم این بدون نگرانی از گوگل استفاده کرد را میتوانید در زیر بخوانید.

اینکه شما نباید مشخصات خود را درواقع در اینترنت  علنی کنید این برای شما کاملا روشن باشد. اما بدون اینکه حتی مشخصات خود را علنی کرده باشید اطلاعاتی در مورد شما مورد جا سوسی قرار میگیرد. گوگل بطور عجیبی به  اطلاعات کاربران خود علاقه مند است . حتی بدون داشتن یک اکونت در نزد گوگل اطلاعات شما بویژه آی پی شما همراه با آی دی مرورگر شما را برای صد و هشتاد روز ذخیره میکند اینکه این اطلاعات واقعا برای چه امری مورد استفاده قرا رمیگیرند مشخص نیست . – البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که گوگل با دستگاههای امنیتی امریکا در چهارچوب «مبارزه باتروریزم » همکاری میکند. وهمچنین اطلاعات را به شرکتها وکنسرنهای بزرگ میفروشد که بر اسا س آن  آنالیزهای متفاوت میتوانند از رفتار کاربرها داشته باشند.

اما آنچه که تاکنون در این مورد روشن است : گوگل کوشش میکند که این اطلاعات را شخصی کند . واین هم بدون اجازه کاربر. واین باعث نگرانی است وبرای همین باید که درمقابل ولع این کنسرن برای بدست آوردن اطلاعات مقابله کرد و البته در بهترین شکل این است که بدون آنکه  بخواهید از استفاده از آن صرفنظر کنید. اگر شما یک اکونت در نزد گوگل دارید از آن زمانی تنها استفاد کنید ، که واقعا به آن نیاز داریدوگرنه گوگل شما را براحتی تشخیص میدهد . این است که بهتر است که بدون آنکه اکانت شما فعال باشد از گوگل استفاده کنید. یک امکان دیگر که برای گوگل که بتواند کاربران خود را مورد جاسوسی قرار دهد کوکی ها هستند. بعضی از صفحات اینترنتی نمیتوانند که بدون این کوکی ها نشان داده شوند حتی در موقع بانک اون لاین ویا زمانی که اون لاین خرید میکنید. کوکی چیزی بیشتر از یک متن ساده نیست که اطلاعاتی را از موقع دیدار تان از یک سایت  اینترنتی در کامپیوتر شما ذخیره میکند. هرچند کوکی ها مورد استفاده قرار میگیرند ولی در واقع اطلاعاتی را هم لو میدهند. بیشتر کوکی برای تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد.اینکه در مرور گر بطور کلی کوکی را غیر فعال کنیم این نمیتواند راه حل درستی باشد.در هنگام بانک اون لاین کوکی نیاز میباشد . اما آنچه که شما میتوانید انجام دهید این است که گاه گاه این کوکی ها را برروی کامپیوتر خود از بین ببرید. وبدین شکل مثلا اگر به یک صفحه خرید اینترنتی میروید دیگر جاسوسهای تبلیغاتی کارگر نیست چرا که از نظر این سایت شما یک کاربر جدید میباشید و یک کوکی جدید بر  روی کامپیوتر شما گذاشته میشود. وهمچنین بدین شکل ماشین اطلاعات خور گوگل درواقع دیگر مشگل با این دارد که درباره شما اطلاعات جمع و جور کند.

گوگل آنالیزه

Google Analytics

یک امکان دیگر برای گوگل برای جاسوسی میباشد چرا که این سرویس گوگل درواقع برای شرکتها اطلاعات جمع آوری میکند. برای جلوگیری از این جاسوسی در بخش تنظیمات مرورگر خود اسکریپت جاوا را غیر فعال کنید.

اسکروگل بجای گوگل

SCROOGLE

شما میتوانید از یک ماشین جستجوی دیگر استفاده کنید. فکر میکنید که همه چیزهایی را که شما میخواهید نمیتوانید در آنچا پیدا کنید. دراسکروگل نباید نگران این قضیه باشید. در اسکروگل درواقع ماشین جستجوگر گوگل مورد استفاده قرار میگیرد و نتیجه را به شما میدهد وگوگل بدین شکل از شما و اطلاعاتی که بدنبال آن است اطلاعی نمیابد، چرا که اسکروگل از سرور های خود استفاده میکند ودر جستجو در نزد گوگل فقط آی پی آدرس اسکروگل به گوگل داده میشود و بدین شکل گوگل نمیتواند از رفتار وآنچه که شما در جستجویش میباشید اطلاعی  بدست نیماورد. در اسکروگل این اطلاعات پس از چهل وهشت ساعت پاک میشود.

www.scroogle.org

 

اسکروگل  بیست وهشت زبان برای انتخاب دارد که متاسفانه فارسی در آن نیست ولی زبانهای متفاوت انگیسی و دیگر زبانهای در آن وجود دارد که میتوانید زبان مورد نظر خود  را انتخاب کنید.

خطر ات  برای کسانی که در گوگل دارای اکانت میباشند.

زمانی که شما در نزد گوگل یک اکانت برای خود میسازید درواقع در همان لحظه فیوچرهایی  به شما پیشنهاد میشود که باید ضرر وزیانهای آن را درمقابل نفع اش بالا وپایین کنید . مثلا اینکه شما تمامی صفحاتی اینترنتی را که تاکنون دیدار کرد ه اید میتوانید در یک پروتکل داشته باشید  و هرلحظه دوباره آنر ا مورد استفاده قرار دهید. وبدین شکل هیچ سایت اینترنتی را ازدست نمیدهید و گم نمیکنید. و در جستجویی که میکنید نتایج بهتری بدست میاورید وبعلاوه میتوانید مشخص کنید که در چه زمانی ، در چه روزی و چه ساعتی یک سایت اینترنتی را دیدار کرده اید. البته این را باید بدانید که این را تنها شما نمیدانید بلکه تمامی این اطلاعات توسط گوگل هم ذخیره شده است وگوگل هم از آن اطلاع دارد  ومیتواند هر لحظه اطلاعات شما را مورد ارزیابی قرار دهد. اگر هم معتقد هستید که باید از اکانت خود در نزد گوگل همچنان استفاده کنید این امکانات را در نزد گوگل غیر فعال کنید . مانند پروتکل کردن جستجو گر تان را .

برای اینکار کافی است که وارد کانت خود بشوید و برروی مای کانت کلیک کرده وبه بخش مای پرودکت بروید در آنجا میتوانید هم پروتکل تبلیغاتی و هم اکانت خود را  کلا غیر فعال  ویا حذف کنید.

احتیاط در ایمیل در گوگل

حرص اطلاعاتی گوگل درواقع در پشت “بوز”

Buzz

پنهان است درواقع گوگل میخواهد که بااین سرویس وارد صحنه رقابت با تویتر و فیس بوک و اکسینگ شود.این سرویس درواقع اجازه میدهد که کاربران ویدئو، عکس و لینک ی را علنی کند و انتشار دهد . این سرویس به صد وهفتاد وپنج میلیون نفراتی که

جی میل را مورد ا ستفاده قرا رمیدهند پیشنهاد داده شده است . اما باید دانست که  شبکه های سوسیال ویا ا جتماعی  درواقع دارای ریسک های امنیتی زیادی رابا خود دارند ولی گوگل یک چیزی هم به آن اضافه تر کرده است . واین با بوز میباشد . در این جا هم بدون هیچ رحمی جاسوسی اطلاعاتی میشود وذخیره میشود. هر آنچه را که بطور خصوصی ایمیل شما میباشد درواقع در آن چشم ا نداخته میشود وذخیره میشود همچنین اطلاعات تلفن موبایل شما که حتی در گوگل مپ دیده خواهیدشد که کجا شما خود را نشان داده اید وچه کسی نیاز به این دیگر نیاز خواهد داشت که بداند شما در کدام نقاط حرکت کرد ه اید؟ در این رابطه تلفن موبایل اسمارت بسیار محبوب میباشد. وبا این اطلاعات میتوان سریعا یک بانک اطلاعاتی تشکیل داد

اما بی شرمی در این جاست :که این اطلاعات برای هرکس قابل رویت است . اگر از سرویس

Buzz

استفاده کردید باید این را بدانید که هرکس میتواند دریابد که شما در هرلحظه در کدام نقطه بوده اید. هدف بوز این است که شما تا حد ممکن اطلاعات از خود برجای گذارید و علنی کنید. البته پس از انتقادات شدید گوگل کوشش میکند این را بهتر کند.

 

اطلاعاتی راجع به گوگل :

گوگل در سال دوهزار ونه در مجموع شش و پنجاه ودو صدم میلیارد دلار سود داشته است . پنجاه در صد بیش از سال گذشته

فروش با رشد هشت ونیمدرصدی به بیست وسه میلیارد و هفت دهم رسیده است .

گوگل تا پایان سال دوهزار ونه برروی ثروتی حدود بیست وچهار و نیم میلیارد دلار نشسته است .

حجم ذخیره :سرورهای گوگل چیزی در حدود صد میلیون گیگا بایت میباشد. چه چیزهایی را گوگل درمورد کاربران خود ذخیره میکند مشخص نیست. بعد از انتقادات زیاد گوگل در پیش دارد که اطلاعات را پس از نه ما ه تنها ناشناخته کند.

 

جمع آوری از منابع مختلف از مجلات کامپیوتری

 

راهنما ی دیگر  : از مرورگر فایر فاکس استفاده کنید و آد اونهای زیر را میتوانید مورداستفاد ه قرا ردهید این برنامه ها را با توضیحات به زبان انگلیسی در زیر لینک های زیر پیدا میکنید .

www.customizegoogle.com

 

http://www.torproject.org/index.html.en