کودکان در عراق فراموش شده اند!

رضا کمانگر
اتفاقى که امروز در عراق در جریان است یک نسل کشى است.

وقتى به تصاویر تلویزیون، صفحات خبری اینترنتی و در کل، به مطبوعات جهان نگاه می کنید، صحنه ها حاکى از ادامه کشتار مردم عراق است. سناریوی سیاه در عراق حاکم است. ارزانترین چیز در عراق جان انسان است که روزانه در خیابانها و محل کار و زیست مردم عراق گرفته میشود. 

کشتار کارگران در میادین کاریابى، در اتوبوسهای حامل کارگران، در محله های دستفروشان و کاسبکاران، در بازار و امروز کشتار کودکان در مدارس و منازل همچنان ادامه دارد.

آمار دقیقى از کشتار روزانه مردم عراق داده نمی شود. آنچه که بطور رسمى اعلام می شود،مرگ صدها نفر از مردم عادی عراق است که روزانه کشته میشوند! 

مجریان کشتار مردم عراق دولت آمریکا و گروه های اسلامى و قومپرست هستند.

کودکان عراق فراموش شده اند!

تاکنون بخشى از قربانیان مردم عراق کودکان بوده اند. در کنار کشتار کودکان، امروز هزاران کودک، والدین خود را از دست داده اند و کسى نیست که مسئولیت آنها را بعهده بگیرد. تاثیرات کشتار مردم عراق بر روحیه کودکان عراق به کابوس و شکنجه روزانه تبدیل شده است! 

امروز در عراق، باندهای مافیایى، اسلامى و قومى از موقعیت کودکان بدون سرپرست سوء استفاده می کنند و دستشان از هر لحاظ برای بهره کشی از کودکان، در این شرایط بی قانونی مطلق، باز است و در این باره هم کودکان، آسیب پذیرترین قشر جامعه جنگ زده عراق هستند!

کودکان عراق نیازمند حمایت بین المللى نهادهای مدافع حقوق بشر و حقوق کودکان هستند! 

تاکنون سازمان ملل و یونیسف که خود را مدافع حقوق کودکان مینامند هیچ اقدام جدی در رابطه با وضعیت کودکان انجام نداده اند.

هنوز آمار دقیقى از کودکانى که والدینشان کشته شده است در دست نیست! نهاد های مدافع حقوق کودکان در عراق، حزب کمونیست کارگری عراق و کنگره آزادی عراق باید برای کودکان جنگ زده و بى سرپرست نقشه عمل روشن داشته باشند. باید سازمان ملل و نهاد های بین المللى را برای جبران خسارت و برای قبول مسئولیت سرپرستى کودکان جنگ زده در عراق تحت فشار قرار بدهند. 

وضعیت کودکان جنگ زده در عراق وجدان هر انسان آزادیخواهى را آزار میدهد! باید این وجدان را بیدار کرد و یک اقدام جدی برای جبران خسارت کودکان جنگ زده عراق انجام داد!

٣ فوریه ٢٠٠٧ 
       www.r-kamangar.com