هیچ مصلحتی جایز سکوت یک سوسیالیست در قبال جان انسان نیست

آقای ناصر برزویی در  مطلبی ” گرامی باد یاد جانباخته گمنام کومه له رفیق کالی احمدی” بتاریخ دوم ماه آپریل  ۲۰۱۰، پرده از روی جنایت دیگر مردسالاری و فرهنگ ضد زن جامعه بورژوایی نسبت به زن را بر داشته است. تا اینجا باید قدر زحمت کار ایشان را دانست. اما متاسفانه با سبک ایشان مردسالاری،ناسیونایسم و مذهب که سه رکن ضد زن در کردستان و کشورهای خاورمیانه هستند افسار نمی شود. برزویی نوشته است: ” من با فعالیت او در ارتباط و به همین دلیل از نزدیک با کار و فعالیت ایشان آگاهی داشتم. ولی بعد از اتفاق ناگوار و جانکاه مرگ ایشان من بعلتی مجبور به سکوت شدم ولی در ۲۳ مین سال گرد این جنایت و حشیانه دیگر تصمیم گرفتم سکوت  را بشکنم یادی از این عزیز کرده باشم و یادش را گرامی بدارم” .

اولین نقد من به محافظه کاری این است که هیچ مصلحتی نباید یک سوسیالیست را به سکوت در قبال جان انسان وادار کند. من هنوز این مصلحتگرایی رفتار کردن را در سبک ایشان می بینم.
“فعالیت چشمگیر رفیق کالی باعث حساسیت عده ای از هواداران یک حزب کردستانی و عدهایی از مرتجعین شد و شروع بهتبلیغات منفی علیهشهید کالی کردند.” چه مصلحتی امروز وجود دارد که اسم آن حزب کردستانی مشخص نمی کنید؟ آیا  آن حزب غیر ازحزب دمکرات کردستان ایران بود؟ باید ۲۳سال دگر صبر کرد تا رفتار زشت آن حزب کردستانی را بر ملا کرد؟

” ازفامیلهای نزدیک پدرش بودند از راه تهدیدو فشار نتوانستند شهید کالی را بتر سانند پدرش را تحریک کردند تا او را با زور برخلاف میل و رضایت خود به خانه شوهر بفرستد . باز هم آنها دست از شیطنت بر نداشتند سرانجام در یک توطئه آمیخته به خصومت شخصی و سیاسی و یک عمل غیره انسانی و جنایت کارانه   دست به جنایت هولناکی زدن، ازطریق تحریک دو برادرش با وجود اینکه تازگی زایمان کرده بود و دوران زایمان را می گذراند در روز ۱۵ فروردین ۱۳۶۶ در نزدیک روستای حسنقره باضربات چاقو جان او را گرفتند سرش را از تنش جدا کرده و پستانهای او را بریدند . این هوادار صمیمی  کۆمهلهچون بقیههم جنسان و دیگر زنان و دختران قربانی خشونت و جهالتی شد کهسالهاست در جامعهما بر علیهزنان انجام میشود.   این “هوادار صمیمی کۆمهله” تا حامیان و مدافعانی امثال شما داشته باشند، متاسفانه از دست مردسالاری،ناسیونایسم و مذهب که سه رکن ضد زن در کردستان هستند در امان نیستند و هر روز به بهانه های مورد تهدید قرارخواهند گرفت. باید با شجاعت و بدون تخفیف در مقابل تمام سنت ها، ارزشها و جنایت مذهب، مردسالاری و ناسیونایسم از آزادی زن و حرمت وی دفاع کرد و آن حزب، فرهنگ و جنایت را شجاعانه افشا کرد. آیا برای انجام این وظیفه انسانی باید ۲۳  سال دگر صبر کرد؟ آن محدودیت امروز بشکل دیگر اجازه نمی دهد شما ناسیوالیسم را همه جانبه محکوم کنید. این در حالی است کمونیستها با دفاع روشن از اصول خود رشد می کنند و می توانند جلو رفتار خشونت آمیز به زن را بگیرند.
گرامی باد یاد رفیق کالی احمدى و تمام جان باخته گان راه آزادی و  سوسیالیسم.
۳ ماه آپریل  ۲۰۱۰