آقای حقوق بشر در نیروی انتظامی!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایران روز دوشنبه ۹ فروردین (۲۹مارس) سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی از تشکیل کمیسیون رعایت حقوق شهروندی در نیروی انتظامی خبر داد. وی خاطر نشان کرد که در کمیسیون رعایت حقوق شهروندی به همه ابعاد حقوق شهروندی در نیروی انتظامی از جمله بازداشتگاه ها توجه ویژه خواهیم داشت. وی با تأکید بر اینکه حرمت مردم باید با همه ابعادش حفظ شود، تصریح کرد: “در نیروی انتظامی معتقدیم رعایت قانون باید فصل الخطاب رفتار با شهروندان باشد و تأکید کرد که موضوع حقوق شهروندی از اولویتهای برنامه های پلیس در سال جاری بشمار میرود”.

این افاضات مضحک است اما از زاویه ای قابل توجه است. از این زاویه که آشکارا فشار انقلاب مردم و افشای کهریزک از جانب نیروهای مختلف سیاسی و رسوایی جهانی جمهوری اسلامی بر سر آن، اینها را به این مضحکه ها انداخته است. در گزارش “کمیته ویژه مجلس اسلامی در مورد کهریزک” که آنهم زیر همین فشارها تشکیل شد، حمیدرضا کاتوزیان، نماینده تهران و عضو کمیته حقیقت‌ یاب در مرداد ماه امسال شخص اسماعیل احمدی‌ مقدم، فرمانده نیروی انتظامی را مسئول قتلهای صورت گرفته در بازداشتگاه کهریزک معرفی کرده است. حال تصور کنید که یکی از مسئولین و سرکردگان قتلهای سریالی سازمان یافته دولتی که مسئول قتلهای صورت گرفته درکهریزک است می خواهد “حقوق شهروندی” را آنهم در زندانها و بازداشتگاهها جاری کند.

فقط بعنوان دست گرمی٬ قبل از تظاهرات ۶ دی (عاشورا) آقای حقوق شهروندی اعلام کرد: “ایمیل ها و اس ام اس ها کنترل می شود و با افرادی که از طریق اس ام اس و ایمیل افراد را تشویق به حضور در تجمعات می کنند، برخورد می شود. “ایمیل ها و اس ام اس ها از جایی فرستاده می شود که کاملا در کنترل ما قرار دارد و تصور نکنند که آنتی پروکسی جلویش را می گیرد و این تصور اشتباه را نداشته باشند که کنترل نمی شوند”.

ملاحظه فرمودید!؟ این یک چشمه کوچک از رعایت حقوق شهروندی قبل از بازداشت شهروندان عزیز است. اگر چند چشمه “کوچک” دیگر٬ از سوابق مشعشع این سردار خونریز٬ از نوع ” خرده ریز” های مشهور خودش را کنار رعایت حقوق شهروندی ادعاییش بگذارید٬ صحنه واقعی تقریبا قابل رویت میشود.

از جمله مسئولیتهای “خرده ریز” احمدی مقدم٬ طرح امنیت اجتماعی بود که در آن نیروی ویژه جناب سردار حسابی محشر کردند! رعایت حقوق شهروندی زنان و جوانان را به حد اعلا رساندند. طبق آمار رسمی نیروی انتظامی٬ یک میلیون و دویست هزار زن به بهانه “بدحجابی” دستگیر٬ توبیخ و مجازات شدند. عملیات محیرالعقول حقوق شهروندی در سرکوب نسل جوان که کثرت هفتاد درصدی جمعیت عاقل و بالغ کشور را تشکیل میدهد٬ ارمغانی از انوع کلاه بوقی و آفتابه و زنگوله و شلاق و توهین علنی و در خیابانها گرداندن و نمایش پلیس نقاب پوش البته هنوز “رعایت حقوق شهروندی” قبل از بازداشت است! بعد هم یک خرده “زیاده روی” امثال کهریزک در کنار دهها بازداشتگاه آشکار و نهان دیگر و ستاره باران دانشگاهها و دستور اکید به دانشگاه اوین برای پذیرش دانشجو! و دهها شیرینکاری دیگر  قبل از دستگیری و بازداشت  است. هم احمدی مقدم و هم مردمی که سردار خونریز اسلام قصد قلع و قمعشان را دارند٬ بخوبی میدانند که نه نیروی انتظامی که کل نظام جمهوری اسلامی با حق شهروندی در تناقض است. رسوایی بین المللی جمهوری اسلامی٬ رفتار وحشیانه و فوق خشن نیروی انتظامی در سرکوب و یورش به مردم و شقاوت بیمانند در زندانها٬ تردیدی برای بی آبرویی جمهوری اسلامی در اذهان جهانی باقی نگذاشته است. حقیقت این است که احمدی مقدم و نیروی انتظامی مرکب از لباس شخصی ها٬ سربازان غیبی امام زمان٬ پایگاههای مقاومت بسیجی های چماقدار٬ گله حزب الله٬  قرارگاههای سپاه٬ و دهها مرکز نظامی و انتظامی و امنیتی و لشگر سایبری و دهها نهاد از نوع “وافا” به اضافه صدها مرکز کنترل و تعقیب و مراقبت و کل دستگاه سرکوب قضایی و جزایی و اجرایی جمهوری اسلامی٬ اجماعی از حرفه ای ترین اوباشان و قاتلین و سرکوب کنندگان مردم در تاریخ معاصر ایران٬ دارند جام زهر سر میکشند. تهدیدهای بیت رهبری و اتم و اوتومها و میکشیم و میزنیم و نسق میکشیم ها٬ پشم و پیله اش با تعطیل کردن شکنجه گاه کهریزک و قربانی کردن امثال سعید مرتضوی و پذیرفتن کشتار و تجاوز در زندانها ریخته است. جواب همه اینها را جوشش و غلیان مردم و اعتراضی که یک دم خاموش نمی شود دارد میدهد.

همانگونه که اشاره شد این بازی مسخره “حقوق شهروندی” نیز از تاثیر انقلاب است که اینها را به مضحکه و سخره کشانده است. این رفتار حکومتی در سراشیب سقوط است و باید مانند هر حکومت محکوم به فنایی به همین تشبثات فریبکارانه و مضحک متوسل شود. این آخرین بازیهای تمسخر آمیز حکومت اسلامی است. این عین پیروزی مردم و ایستادگی شان و عقب نشینی و اعترافات صریح کاربدستان رژیم اسلامی است و معنایی جز این ندارد که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با حق شهروندی بیگانه است و مردم توانسته اند علیرغم هر زخمی که از این رژیم تبهکار خورده اند٬ این چنین رژیم بی آبرویی را به ابراز غلط کردنهای مداوم بیندازند.