تفسیر سیاسی نوید اخگر از رادیو اسرائیل سه شنبه٢٣ ژانویه ٢٠٠٧

خانم فرنوش رام رئیس بخش فارسی رادیوی اسرائیل:
در برنامه این سه شنبه گفتار های آقای نوید اخگر را می شنویم

این برنامه بمدت یک هفته بر روی سایت رادیو اسرائیل به آدرس زیر قابل شنیدن است
www.radis.org

پیوستن جامعه جهانی با گرایشات مختلف سیاسی به شعار با ایران همچون آفریقای جنوبی زمان آپارتهاید رفتار کنید به یکی از گسترده ترین شعار های بین المللی بر علیه سردمداران حکومت دینی در ایران در یک قرن اخیر بدل گشته است.امروز اتحادیه اروپا از تمامی‌ کشورهای‌ جهان‌ خواست‌ تحریمهایی را که شورای امنیت سازمان ملل متحد برای متوقف کردن برنامه های هسته ای رژیم تهران تصویب کرده است، به اجرا بگذارند. این یک نقطه عطف تاریخی و پیروزی عظیمی برای مردم ایران است.

بیش از هزار تن از اندیشمندان و روشنفکران فرانسوی با انتشار بیانیه ای از رهبران اروپا خواستند تحریمهای همه جانبه ای را علیه جمهوری اسلامی سامان داده با برپا کردن مجموعه ای از تحریمها در جهت متوقف ساختن تهدید برخاسته از جمهوری اسلامی ایران گام بردارند در گردهمایی بزرگی که نمایندگان این هزار روشنفکر و اندیشمند فرانسوی در شهر پاریس برگزار کردند آقای الی ویزل برنده ی راستین جایزه ی صلح نوبل از کشور اسرائیل سخنانی در پشتیبانی از خواست آنان ایراد کرد که البته جای خانم شیرین عبادی بعنوان  به اصطلاح بعضی اصلاح طلب "غیر قلابی" دریافت کننده جایزه صلح نوبل خالی بود.

همچنین طی طوماری نماینده گان احزاب سوسیالیست، حزب کمونیست، حزب سبزها، احزاب اتحاد جنبش مردمی و اتحاد برای دمکراسی از ژاک شیراک خواستند لحن خود را بر علیه ایران  سخت تر نموده به سیاست تحریمها بپیوندد،  اگر همین لیست را در دیگر کشور های اروپائی و یا حتی در منطقه خاور میانه دنبال کنیم به نتایج مشابه خواهیم رسید، نتایجی که تحلیل کودتای ۲۸ مرداد را بر علیه یک دولت منتخب مردمی با برافکندن یک نظام توتالیتر مذهبی با همیاری جامعه جهانی از یکدیگر متمایز میگرداند.

پیوستن نیرو ها و احزاب سیاسی در سطح بین المللی از جناح چپ و راست و میانه به شعار با ایران همچون آفریقای جنوبی زمان آپارتهاید رفتار کنید که سالیان سال از میکروفون رادیوی پر شنونده اسرائیل آوا داده میشد بر کسی پوشیده نیست، زدن دست رد به سینه اصلاح طلبی های مجازی باند سیاسی خانم شیرین عبادی حتی در سطح نیروهای ایرانی از طرفی و فشردن دست آقای الی ویزل ایدئولوژیک و استراتژیکمان قابل تمرکز و باز اندیشی عمیق  سیاسی است که نتایج مثبت آنرا نسل های آینده در پرتو صلح امنیت و دمکراسی درو خواهند نمود.

پیوستن جامعه جهانی و نیروهای سیاسی ایران به شعار تحریم سراسری و گسترده در تاریخ سیاسی ایران بی نظیر است. و این خود پشتوانه ایست برای جامعه جهانی و مردم ایران که بدانند کسی نمی تواند نتایج  سیاسی حاصله از کودتای ۲۸ مرداد را بر علیه حکومت مردمی  دکتر مصدق با برافکندن یک نظام فاشیستی مذهبی مقایسه نمایند.

امروز مردم و نیروهای سیاسی ایران از چپ تا راست از جامعه جهانی رسما و علنا میخواهند که به یاری آنان بشتابند و برای برافکندن نظام مذهبی فاشیستی ملایان به آنان یاری رسانیده با شعار تحریم گسترده از طرفی و کمک به قیام توده ای و دریدن طور اختناق برای برافکندن نظام جبار ولی فقیه آستین همت بالا بزنند. کجا در صحنه کودتای ۲۸ مرداد  بر علیه حکومت مشروع  دکتر محمد مصدق مردم ایران چنین خواستی را از جامعه جهانی داشتند و از چنین پشتوانه بین المللی برای برافکندن حکومت برخوردار بودند؟ که کسی امروز بتواند برافکندن این نظام ضد یهود، تروریست و توتالیتر فاشیستی را با  کودتا بر علیه حکومت دکتر  مصدق مقایسه نماید و نتایج حاصله از کودتای ۲۸ مرداد را که ضدیت با دخالت دولت خارجی  بدون پشتوانه مردمی بر علیه حکومت مردمی دکتر مصدق بود به براندازی نظام ضد بشری فناتیزم مذهبی که جهانی را به خاک و خون کشیده است تسری دهد، اگر کسی به چنین اشتباه محاسبه ای دست بزند محققا بایستی بداند که نتایج حاصل از این تحلیل غلط  به جیب ملایان حاکم و نیروی افراطی خواهد ریخت.ترساندن ایالات متحده و جامعه جهانی با تئوریهای کاذب کار اپوزیسیون مخالف جمهوری اسلامی نیست.
سایت حکومتی ایران اکونومیست: مینویسد: "اتلاف بیش از سی هزار گیگاوات ساعت برق در سال در شبکه برق وزارت نیرو، معادل تولید ۳۰ نیروگاه هسته‌ای مانند نیروگاه بوشهر است." همین منبع دولت ملایان می افزاید سالانه بیش از دو میلیارد دلار انرژی برق، به دلیل ناکارآمدی و مشکلات فنی و غیرفنی پیش از تحویل به مصرف‌کننده هدر می‌رود، با اقدامات مناسب، می‌توان این میزان را به نصف کاهش داد. یعنی برقی معادل با ۱۵ نیروگاه اتمی بوشهر را بدست آورد. آیا با این آگاهی ها کسی میتواند به شعار های پوچ و توخالی ولی فقیه و احمدی نژاد در بدست آوردن انرژی برق از طریق نیروگاه های چرنوبیلی دل خوش کند؟ آنهم در سر زمین زلزله خیز ایران که یک انفجار هسته ای اش میتواند نه تنها بخشی از ایران که  بخش وسیعی از کشور های عربی منطقه را  غیر مسکونی نماید.
از دیرباز گفته ایم  بدست گرفتن کنترل تنگه هرمز از طرف جامعه جهانی همچنان که در جنگ جهانی دوم راه را از یک طرف بر هیتلر در خلیج فارس و بر موسولینی در کانال سوئز بست و سرنوشت جنگ را تعین تکلیف نمود بایستی در دستور کار قرار گیرد .
 تحریم نفت و بنزین بعنوان شریان مهم حیاتی رژیم  مدت زمان زجر و مصیبت حاصله از جنگ را بر جامعه جهانی و بر مردم ایران  کوتاه خواهد نمود. حمایت جامعه جهانی از سیاست تحریم و بیزاری مردم در داخ