از حسین پارتی تا ٨ مارس

شراره نوری
sherisjk@gmail.com
از یک طرف گرانی، تهدید دیو جنگ، سرکوب و اختناق و دستگیری و از طرف دیگر اعتصابات کارگری و اعتراض  و مبارزه هر روزه زنان و دانشجویان و کلا بخش وسیعی از جامعه ایران. تصویر اول تلاش جمهوری اسلامی برای عقب راندن جامعه از مطالبات به حق خود است و تصویر دوم عزم جامعه و به خصوص جوانان برای خلاص شدن از شر حکومت اسلامی است. ایران عرصه درگیری یکی از عقب مانده ترین، خشن ترین و ضد انسانی ترین حکومت های دوران حاضر و در برابر یکی از معترض ترین  و مترقی ترین جوامع دوران حاضر است.

در شرایط حاظر از طرفی دیو وحشت جنگ بر سر جامعه حضور مخوف خود را می گسترد و حکومت ایران برای عقب راندن بخش های معترض جامعه از هر بهانه ای استفاده می کنند. میکوشند فضای جامعه را نظامی کنند،  تا مثل دوران جنگ ایران و عراق بتوانند به راحتی جو خفقان و سرکوب را کاملا گسترده کنند. گرو گرفتن مایحتاج مردم نیز از دیگر اهرم هایی است که حکومت همیشه برای به استیصال کشاندن جامعه استفاده کرده است . گرانی و کم یابی اجناس مورد نیاز مردم نیز این روز ها بیداد می کند.
در این شرایط چه باید کرد؟ مسلما نباید به خانه رفت و عرصه را برای حکومت و اوباشش خالی کرد.
این روزها که ماه محرم حکومت اسلامی شروع شده است و تعداد زیادی از جوانان و مردم معترض برای تفریح و مسخره کردن مراسم حکومتی و …. به خیابان ها می آیند بهترین موقعیت و فضا برای گسترش اعتراضات است. معمولا جمعیت زیادی یک جا جمع هستند و این فرصت خوبی برای اعتراض است. جوانان و دانشجویان باید از این موقعیت استفاده کنند و وسیعا مردم را از اتفاقات و آینده وخیم زندگی تحت حکومت اسلامی آگاه کنند. باید به مردم گفت ادامه حیات جمهوری اسلامی یعنی جنگ و گرانی و سرکوب و خفقان و ترور و… . و مقابله با این اوضاع  به صحنه آمدن هر چه گسترده تر کارگران و جوانان و زنان و مردان را می طلبد.
جوانان طی سالهای  مراسم مذهبی و حکومتی را به "حسین پارتی" و مراسم آشنایی دختران و پسران و شکستن سد آپارتاید جنسی اسلامی تبدیل کرده اند. همانطور که در این روزها به اسلام و قوانینش می خندیم و مسخره اش می کنیم و مراسم سوگواری را به  مراسم شادی و تفریح تبدیل کرده ایم، امروز باید از این فراتر برویم و مستقیما به مبارزه با جمهوری اسلامی برخیزیم از تجمعات روزهای محرم استفاده کنیم و حکومت جنگ و خون ریزی را عقب برانیم.
دانشجویان و جوانان کمونیست! روزهای شلوغ و تجمعات حسین پارتی موقعیت خوبی است تا توده های وسیع جوانان معترض همگام شویم و شعار های چپ و کمونیستی را در اعتراضات آنها مطرح کنیم. این موقعیت خوبی است تا سد آپارتاید جنسی را در ابعادی وسیع  بشکنیم و برای ٨ مارس سرخ و بی حجاب آماده شویم.