از رشدی تا ویلکس

بیش از ۳۰ سال از عمر نکبت باز وننگین جمهوری اسلامی می گذرد. در این دوره کوتاه حیات اسلام سیاسی در ایران و گسترش آن در پهنه جهانی، تمام چرک و عفونت دوران تسلط ۱۴۰۰ ساله مذهب اسلام و دین توحش و بربریت به تمام و کمال خود را نشان داده اسست. جمهوری اسلامی در ایران و اسلام سیاسی در منطقه خاورمیانه از بدو پیدایش خود، نمادی از پوسیدگی و توحش را درعرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی به عیان آشکار ساخته است. هیچ بیانی قادر به توصیف این هرزگی و توحش نیست. بویژه در مقاطع بحران و استیصال، همجون یک درنده خوی مستاصل و گیرد افتاده در بند، سر به در و دیوار می کوبد تا خود را رها کند.
از فتوای قتل سلمان رشدی* توسط آیت اله خمینی بیش از۲۱ سال می گذرد. اواخر دوران جنگ ایران و عراق است. جنگی هشت ساله که جمهوری اسلامی برای درهم کوبیدن جنبش عادلانه و انقلابی مردم ایران، با عراق شروع کرده است. یک سیاست آشنا و مالوف، – ایجاد و شروع جنگ خارجی برای سرکوب جنبش برحق مردم در داخل-  موسوی ۶۷ نخست وزیر است. دستگیری های وسیع به همین بهانه شروع میشود. زندانها مملو ازآزادیخواهان و هر مخالف جنگ است. خلخالی به کردستان فرستاده میشود. بموازات شروع جنگ، سرکوب شدید داخلی با گسترش بیسابقه ای شروع میشود.
رژیم در بحران عمیقی دست وپا میزند. جنگ خارجی، سرکوب داخلی، اقتصاد ویران و بیمار، همه و همه  مولفه هایی است که در سالهای دوران جنگ که نزدیک به چند ملیون کشته، مجروح، بی خانمان و گریخته از مناطق جنگی – استانهای جنوبی و غربی کشور- بر جای گذاشت، زمینه ساز یک بحران همه جانبه و فراگیررا درکشورفراهم می کند.
دراین شرایط جمهوری اسلامی در آستانه شکست در جنگ قرارمی گیرد. آیت اله خمینی مجبور میشود که اعتراف کند که  “جام زهر را خواهد نوشید” و این اعتراف خمینی به شکست در جنگ با عراق است. بناگهان سران جمهوری اسلامی و شخص خمینی  برای انحراف افکارعمومی داخلی و بین المللی، فرمان قتل سلمان رشدی را بخاطر نوشتن کتاب آیه های شیطانی صادرمی کنند.  شکست در جنگ با یک دنیا ویرانی، سرکوب شدید مردم معترض و آزادیخواه، ناتوانی در برآورده کردن اولیه ترین نیازهای جامعه، رژیم را به بحران جدید و عمیقی فرو می برد. راه برون رفت از این بحران و توجه دادن افکار عمومی به موضوع دیگری  که خارج از مرزهاست، حکمت صدور فتوای قتل سلمان رشدی را توضیح میدهد. بدنبال فتوای قتل سلمان رشدی، صدور تروریسم اسلامی و گسترش بیش از پیش اسلام سیاسی در عرصه بین المللی شتاب بیشتری می گیرد.
درست همین اتفاق امروز– و در بطن یک بحران لاعلاج و مزمن جمهوری اسلامی و اسلام سیاسی در پهنه جهانی- اما با شرایط و مولفه های متفاوت و جدیدی در شرف وقوف است. رژیم جمهوری اسلامی چه ازدرون – با مبارزات یکپارچه و متحدانه مردم، بعلاوه تشدید و بهم ریختگی صفوف خود-  و چه از بیرون – انزوای شدید بین المللی و سایه شوم تحریم های گسترده اقتصادی، بعلاوه نفرت و انزجارعمومی افکارجهانی ازعملکرد هایش طی این ۳۱ ساله – گسترش تروریسم اسلام سیاسی و سرکوب وحشیانه مبارزات انقلابی مردم ایران- بشدت تحت فشار و استیصال بی سابقه ای قراردارد.
 در این شرایط و برای رد گم کردن و عدم جوابگویی به نیازهای انقلابی و مبارزات رو به گسترش مردم ، در کنارسرکوب شدید داخلی، تعرض به مبارزات مردم درخارج و بویژه تحت فشار قراردادن بخشی ازاپوزیسیون خارج کشور را در دستور خود قرار داده است. تبانی و توافق جمهوری اسلامی با بعضی دولتها و پلیس بین المللی – اینترپل – در تعقیب و تحت پیگرد قراردادن بخشی از رهبری حزب حکمتیست** و شهرام همایون از گردانندگان تلویزیون کانل یک واخیرا توطئه دستگیری و دپورت جمال صابری*** از اعضای قدیمی و فعال حزب کمویست کارگری در ژاپن، آنهم بعد از ۲۰ سال زندگی درآنجا، آخرین حلقه های اقدامات ارتجاعی و جنایتکارانه جمهوری اسلامی در خارج کشور است.
سران جمهوری اسلامی خود ازمجرمین و جانیان شناخته شده بین المللی هستند. آنها در کشت وکشتار انقلابیون و آزادیخواهان در خارج کشور ید طولایی دارند. اینکارآنها بلافاصله بعد ازبه قدرت رسیدن در خارح کشورشروع شد.از ترور صدیق کمانگر وغلام کشاوز از رهبران کمونیست گرفته تا فریدون فرخزاد، شاپوربختیار وبالاخره داستان آشنای رستوران میکونوس دربرلین، که صفی ازرهبران حزب موکرات کردستان ایران را بقتل رساندند. اینهمه فقط چند برگ ازکارنامه سیاه جمهوری اسلامی را در ترور وجنایت در خارج کشورنشان میدهد. سران جنایتکار این حکومت خود از سالها قبل از طرف پلیس بین الملللی تحت تعقیب و پیگرد قراردارند. آنها از ترس دستگیری و به محاکمه کشیده شدن طی این سالها نتوانسته اند از کشور خارج شوند. این بار با کمک اینترپل و دولتهایی نظیر ژاپن اقدام به تحت فشار گذاشتن و پیگرد مبارزین و آزایخواهان کرده اند.
بحران و استیصال مزمن ولاعلاج اسلام سیاسی محدود به جمهوری اسلامی نیست. کل اسلامی سیاسی و تروریسم اسلامی در منطقه و کل جهان در یک بحران بشدت عمیق سیاسی و اجتماعی بسر می برد. آخرین تلاش مذبوحانه تروریسم اسلامی در به قتل رساند لارش ویلکس هنرمند نقاش و کاریکاتوریست سوئدی که به جرم کشیدن کاریکاتورمحمد در ۴ سال قبل، در روزهای اخیر و با دستگیری چند تروریست اسلامی در ایرلند اتفاق افتاد، آخرین اقدام جنایتکارانه ای است که انزجارعمومی جهانی را از این اقدام زبونانه و جنایتکارانه نشان میدهد. شکست سیاسی جمهوری اسلامی واسلام سیاسی در جهان استیصال وزبونی آنها را در اقدام باین قبیل ترورها و اعمال خشن وغیرانسانی درافکارعمومی جهان بیشتر به نمایش می گذارد.
اما تا همین جا و به یمن مبارزات مدرن و انقلابی مردم ایران و به دلیل انزوای بین المللی اسلام سیاسی درافکارعمومی جهانی اقداماتی از این قبیل محکوم به شکست است. جنبش انقلابی مردم ایران تصمیم راسخ دارد که به نوبه خود بساط کل این نظام پوسیده وارتجاعی را یکسره ازایران برچیند. با برچیدن این نظام سراپا ضد انسانی و ارتجاعی، راه برای منزوی ساختن و به حاشیه راندن اسلام سیاسی در کل منطقه و درعرصه جهانی هموارتر خواهد شد. زنده باد مبارزات انسانی و مدرن مردم ایران.
هوشیارسروش
۲۰۱۰۰۳۱۲
Hoshiar60@gmail.com

*سلمان رشدی بزودی خاطرات دوران پنهان شدنش را پس از صدور فرمان قتل خود منتشر خواهد کرد. گاردین
** متاسفانه رهبری حزب حکمتیست با ادامه سیاستها و روشهای تاکنونی خود، بجای احترام به پشتیبانی و جلب حمایت بیشتر نیروهای مبارزاز خود در این کیس معین و همراهی با نیروهای مبارزدر تقویت جنبش انسانی و آزایخواهانه مردم ایران، بیشتر به منتسب کردن این مبارزات به جناحی از رژیم دست زده و به تخطئه  آنها پرداخته است. رجوع شود به مصاحبه کورش مدرسی با رادیوی زنان در سوئد و مطلب وی بنام: اسب ابوالفضل و…
*** جمال صابری( جلال احمدزاده نوعی ) از سال ۱۹۹۰ در ژاپن زندگی می کند. او در سال ۱۹۹۲ به حزب کمونیست گارگری پیوست و از آن تاریخ ببعد فعالیت های خود را نه فقط در مخالفت با جمهوری اسلامی و دفاع از مردم ایران در همه زمینه های مختلف، بلکه در عرصه های مختلف مبارزات کارگران و اتحادیه های کارگری در ژاپن شروع کرد. او مطالب فراوانی در نشریات مختلف ژاپن بزبان ژاپنی و فارسی در دفاع از مبارزات مردم ایران و مطالبات برحق آنها نوشته است. اخیرا دادگستری ژاپن برای چندمین بار اقدام به دستگیری او نموده و خواهان دپورت او به ایران است. برای دفاع از جمال صابری اقدامات وسیع بین المللی در دست انجام است.