در حاشیه جانباختن یک واحد پیشمرگ

طبق اخبار رسیده در سایتهای انترنیتی و همچنین اطلاعیه رسمی کومه له زحمتکسان کردستان ،چهارپیشمرگ این سازمان در کردستان ایران در منطقه سردشت بدست نیروهای جمهوری اسلامی جانباخته اند .

جانباختن این پیشمرگان را به خانواده اشان و کومه له زحمتکشان کردستان تسلیت می گویم و جنایت جمهوری اسلامی و نیروهای سرکوبگرش را در این باره محکوم می کنم و این بار اول نیست که این جانیان تشنه به خون مردم کردستان و مبارزین راه آزادی و انسانیت ، جنایت می آفریند .
کومه له زحمتکشان در اطلاعیه خود به آن اشاره دارد که این واحد را برای جمح آوری کمک مالی به منطقه اعزام داشته است ، مدتی قبل هم واحد دیگری از پیشمرگان این سازمان در منطقه کامیاران به همین سرنوشت دچار شدند .
در طول ۳۰ سال عمر جنبش انقلابی مردم کردستان ، احزاب سیاسی فعالیت داشته اند و در مواردی هم مرتکب اشتباه تاکتیکی از لحاظ سیاسی و نظامی  شده اند . مواقعی بوده است  از اشتباه خود نقد داشته اند و ازآن درس گرفته اند و دیگر تکرار نشده است و یا به ندرت روی داده است .
در نقد این حرکت کومه له زحمتکشان کردستان در سایتها و فیس بوک  در چند یاداشت  مسئولین این حزب را به آن متهم می کنند که فرزندان خودرا در جای گرم و نرم  در اروپا نگه می دارند و بچه ی مردم را به قتلگاه اعزام می دارند . من این موضع را نادرست می دانم وفکر می کنم باید این حق را برای هر انسانی  قائل بود به سنی که می رسد حق انتخاب کردن را دارد و خود مسئول راهی است که پا در آن می نهد . وبمیل و اراده خود آگاهانه و داوطلبانه راه سیاسی خودرا انتخاب می کند و به حزب و جریانی می پیوندد . هیچ کدام از مسئولین حزبی نمی توانند به زور فرزندان خودرا و دیگران را هم به پیشمرگ شدن وادارند و یا از انتخاب سیاسی آنها جلوگیری کنند ، بیش از ۹۰ در صد پیشمرگان از هر حزب و سازمانی به رضایت والدینشان به این احزاب روی نیاورده اند .
درچنین مواقعی در رابطه با مبارزه مسلحانه و رد آن ،  از گوشه و لابلای مواضع اتخاذ شده  مشاهده می شود ، این رویدادها را ناشی از این می دانند که این احزاب هنوزاز مبارزه مسلحانه دست نکشیده اند و مشکل را از اینرو بررسی می کنند .
 بحث و دیالوگ در رابطه با مبارزه مسلحانه و شرایطی که در آن این مبارزه صورت گرفته و می گیرد بحث معتبری است وضروری است صاحبنظران در این باره جدیتر به این امر بپردازند و نمی توان تنها با اعلام موضع و یا با کنایه از کنار آن رد شد ، این امر احتیاج به یک بررسی همه جانبه وواقبینانه از اوضاع سیاسی و اجتماعی کردستان و منطقه دارد و فاکتورهای دخیل در این رابطه را باید مورد نظر قرار داد .
در اینجا و دراین شرایط تنها می توان به این اشاره کرد تا زمانیکه دشمنان جنبش مردم کردستان با زبان اسلحه با مردم روبرو می شوند و تلاش دارند این جنبش را از بین ببرند مردم کردستان نمی تواند خودرا خلع سلاح نماید و احزابش اسلحه بر زمین بگذارند . هر جنبشی با توجه به اوضاع و احوالی که در آن قرار دارد و در آن رشد و نمو می کند وبا توجه به ماهیت سیاسی طرف مقابلش ،خصوصیات خاص خودرا دارااست ،مبارزه مسلحانه به جنبش انقلابی مردم کردستان تحمیل شده است ومردم کردستان ذاتأ خشن و دوستدار اسلحه نبوده و نیستند ، ایکاش از قدیم الایمام حکام ایران از چنین ماهیت و ظرفیتی برخوردار بودند که با خواست و اعتراضات مردم کردستان با روش و زبان دیگری غیراز اسلحه برخورد می کردند و این مردم حق طلب را مجبور و محکوم به پناه بردن به اسلحه نمی نمودند
در حال حاضر شواهدی در دست نیست که این حکام تغییر ماهیت داده باشند و این زمینه هم فراهم شده باشد . منتها  در طول ۱۰ سال گذشته جنبش کردستان از آنچنان ظرفیتی برخوردار شده است که از تاکتیک و روش سیاسی و مدنی برای کسب احقاق حقوق خود مبارزه کند و طی اینمدت از این بوته آزمایش با مایه گذاشتن از خود و قربانی زیاد و دادن تلفات بی شمار سر بلند بیرون آمده است . و راه و روشی را بکار گرفته و می گیرندکه تا حد امکان از درنده خویی رژیم جنایتکارودادن تلفات زیاد جلوگیری کنند .
در این شرایط اعزام نیرو و حضور مسلحانه در منطقه به هر بهانه و برای هر نوع مأموریتی اشتباه محض بوده و ضربه جبران ناپذیر به این تجربه گرانبهای مردم می دهد که آسان برایشان تمام نشده است ، احزاب دخیل در کردستا ن نباید به این شرایط بوجو‌د آمده در کردستان با ماجراجوئیهای نظامی لطمه بزنند و بیش از این مزدوران رژیم را هارتر کنند و خود نیز متحمل تلفات انسانی شوند که این پیشمرگان سرمایه انسانی این جنبش و مردم کردستان هستند از این لحاظ کومه له زحمتکشان کردستان در یک سال گذشته برای چندمین بارمرتکب این اشتباهات شده است و متأسفانه بدون توجه به خواست مردم و مبارزین و دوستداران جنبش این روش را ادامه داده اند .
اگر خود هم به این اشتباه اذعان دارند امید است اینچنین باشد جا دارد خطاب به مردم نقد اینکار خودرا بکنند .و به بهانه جمع آوری کمک مالی
آنرا توجیهه نکنند . مردم خواهان کمک مالی از طریق دیگر هم می توانند کمک مالی خودرا به شما و یا هر جریان دیگری برسانند .
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جنبش انقلابی مردم کردستان

یحیی دونداری ۲۴٫۲٫۲۰۱۰