تفسیر سیاسی نوید اخگر ٢٣ فوریه ٢٠١٠ از رادیو اسرائیل

بانو فرنوش رام رئیس بخش فارسی رادیو اسرائیل:
و اکنون از شما شنوندگان ارجمند دعوت میکنیم که به برنامه تریبون آزاد توجه فرمائید سنخان و اظهار نظری از اقای نوید اخگر نویسنده و تحلیل گر امور ایران در مورد کارنامه حقوق بشر و اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد.

این برنامه به مدت یک هفته بر روی سامانه اینترنتی رادیو اسرائیل در آدرس زیر موجود است
www.radis.org

در نشست نهاد وابسته به شورای حقوق بشر سازمان ملل،  جمهوری اسلامی به سرکوبگری های غیر انسانی و مستبدانه بر علیه مردم ایران متهم شد ، رژیم  اسلامی ایران این اتهامات را بطور کلی رد کرد و همچون گذشته  اظهار داشت که هیچ گونه تجاوزی به حقوق شهر وندان در ایران صورت نگرفته است. این سئوال نیز بی پاسخ ماند که اگر چنین است که رژیم اسلامی اعلام میدارد پس چرا اجازه نمیدهد که نماینده این ارگان مستقیما از ایران دیدن کرده و با سرکوب شده گان یا شکنجه شدگان ، خانواده اعدام شدگان یا  زندانیان سیاسی زیر اعدام که شمار آنان بر طبق منابع بین المللی از ۱۶۰۰ نفر نیز فزون شده است دیدار حضوری داشته باشند

نقش میلونها ایرانی خارج کشور در افشای جنایات رژیم در طی بیش از سی و یکسال نه از دید جامعه جهانی مخفی بوده و نه اینکه کسی میتواند به این همه تلاش و کوشش مستمر حقوق بشری آنهم در ابعاد جهانی مهر باطل کوبد و این تلاشها را که تاثیر مستیقم در روابط دیپلماتیک ، سیاسی و اقتصادی کشور های مختلف با حکومت سرکوبگر اسلامی ایفا مینماید را بی اثر جلو گر نماید هر چند که این محکومیت ها ضامن اجرائی در سازمان ملل نداشته باشد.

سئوال در اینجاست که  چرا و چگونه است که خطر عضو شدن جمهوری اسلامی که در نقض آشکار حقوق بشر شهرهء خاص و عام است در ارگان حقوق بشری سازمان ملل نگرانی هائی را ایجاد کرده است و میرود که در چند ماه آینده توسط اعضای تطمیع شدهء این ارگام قابلیت اجرائی یابد

ابراز نگرانی در این زمینه یک ابراز نگرانی جدی است زیرا جمهوری اسلامی از سالیان گذشته با به تاراج دادن منابع و منافع مردم ایران و باج دهی های بی در و پیکر و عقد قرداد های خانمان بر باد ده با کشور های مستبد و دیکتاتوریهای که خود آنان نیر از تیغ محکومیت نهاد حقوق بشر سازمان ملل در امان نبوده اند میخواهد به کرسی عضویت در این نهاد حقوق بشری دست یابد.
جمهوری اسلامی برای کسب این کرسی با پنج کشور آسیائی نظیر قطر،مالزی جزایر مالدیو و تایلند به رقابت برخواهد خواست.

ورود جمهوری اسلامی در این شورا از چند جنبه حائز خطرات جدی است یعنی ابتدا با ورود یک نظام مستبد سرکوبگر به این ارگان،  شالودهء سازمان ملل و ارکان حقوق بشری آن  متزلزل گشته و بزیر علامت سئوال خواهد رفت . دوم اینکه نظام اسلامی ایران برای تمامی سرکوبگری های خویش از جامعه جهانی مجوز دریافت کرده و به کشت و کشتار های خویش ادامه خواهد داد. و سوم اینکه خطر اتمی شدن ایران به بمب هسته ای که امنیت جامعه جهانی و موجودیت مردم ایران را به خطر انداخته است بیش از پیش افزایش خواهد یافت.
 چهارم اینکه به احمدی نژاد و ولی فقیه که مستمرا کمر به نابودی اسرائیل از روی نقشه جهان بسته اند مجوز نابودی یهودیان داده میشود.
و پنجم اینکه با برسمیت شناختن عضویت رژیم کشتار گر اسلامی در شورای حقوق بشری سازمان ملل به تمامی آنانی که امروز  در زندان بسر میبرند و یا زیر تهدید اعدام قرار دارند از طرف جامعه جهانی پشت میگردد و رژیم مجوز اعدام در آینده را نیز کسب میکند
حال باید از شواری حقوق بشر سازمان ملل پرسید که موجودیت این ارگان برای حفاظت از دیکتاتور هاست یا این ارگان برای پشتیبانی از مردم محرومی که در زیر شکنجه و اعدام و سرکوب روزانه بند از بندشان جدا میگردد موجودیت یافته است؟

برای اینکه شنوندگان بیشتر به ماهیت شورای حقوق بشر سازمان ملل آگاه شوند باید گفت که
در مدت کمی بیش از سه سال که از موجودیت این ارگان به اصطلاح حقوق بشری میگذرد ۳۲ قطعنامه صادر کرده اند که ۲۷ قطعنامه آن بر علیه کشور اسرائیل بوده است باید از خود سئوال کرد که دموکراسی نو پای اسرائیل در منطقه خاور میانه در مقایسه با دیکتاتوری های دور و بر آن آیا اینقدر و تا این حد حائز اینهمه محکومیت بوده؟ و پشت پرده این محکومیت ها بر علیه یهودیان چیست؟ که کل جهان با پنج قطعنامه و تنها کشور اسرائیل با ۲۷ قطعنامه محکوم شود؟ تا جائی که جمهوری اسلامی در مقابل این محکومیت هائی که بر اسرائیل روا داشته اند اعلام کرده که جامعه ایران نماد موفق یک همزیستی آرام و برادرانه است. آیا این نوع دیپلماسی خود آب به جوی احمدی نزاد ها که میخواهند اسرائیل را از روی نقشهء جهان حذف نمایند نمی ریزد؟ گویا نه مردم ایران و نه جامعه جهانی اساسا خبر ندارند که در طی سی و یکسال از حاکمیت این رژیم منحوس اسلامی چه بر سر مردم ایران در شکنجه گاه ها و در خیابانها و در انظار عموی رفته است و تروریزم گسترده اسلامی در سراسر جهان چه بروز مردم ایران و جهان آورده است . مسلمن فشار این دیکتاتوری های اسلامی مذهبی موجود در شورای حقوق بشر سازمان ملل بر پرزیدنت اوباما تا بحال بی تاثیر نبوده است و تزلزل در نشان دادن قاطعیت در مقابل کشتارگریهای رژیم و دست یابی به بمب اتم در هاله ای از ابهام فرو رفته است.
پرزیدنت شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل در یک سخنرانی در آژانس یهود  اعلام کرد
احمدی نژاد یک خطر بزرگ، نه تنها برای اسرائیل، بلکه برای ملت ایران و همه مردم دنیاست و جامعه جهانی باید به رشته اقدامات قاطعی علیه سرکردگان رژیم ایران دست بزند.
این کلامی است که از سالیان دور بر آن تاکید کرده ایم که با ایران میبایستی همچون آفریقای جنوبی زمان آپارتهاید رفتار شود نفت و بنزین ایران تحریم گردد سپاه پاسداران   تحریم شود و روابط اقتصادی و دیپلماتیک با این رژیم آدمخوار قطع گردد تا دنیا به ثبات و مردم ایران به دمکراسی برسند. مسلمن مردم ایران ساکت نخواهند نشست و جواب تمامی این گستاخی ها به حقوق خویش را همانطور که در گذشته نشان داده اند در آینده نیز نشان خواهند داد. آری چهارشنبه سوری نیز یکی از آن موقعیت هاست که آتشی بر پیکر رژیم اسلامی خواهد افکند و جامعه جهانی باید به حمایت از مردم ایران برخیزد.

نوید اخگر
سه شنبه
۲۳ ماه فوریه سال ۲۰۱۰ میلادی سوئد استکهلم