بچه های شب !

نمیدانم تیتر و واژه را درست انتخاب کرده ام یا نه !؟ آخوندها و مذهبی ها یک تبلیغی دارند که میگن : بر ای رسیدن به خدا به اندازه همه آدمها راه وجود دارد ! به زبان غیرمذهبی یعنی هر آدمی ساختار و بافت فکری منحصر به فرد خودش را دارد . پروسه رشد هر کودکی در ساختمان سازیهای آینده و به کار بردن مصالح در این پروسه رشد ، شاید همه حرف نباشد ولی اسکلت اصلی از همین نقطه شروع به شکل گیری میکند عوامل تاثیر گذار بیرونی هم تابع همین اسکلت بندی باید حرکت کند . ورود کلان به چنین مبحثی در این مختصر نمیگنجد . همه ما محصول شرایطی از نظر تاریخی و فکری هستیم و عکس الملهای متفاوت از طرف هر کسی بدون دلیل نیست . اسمش هم هست قانونمندی ! هر کودکی به دور از جوامع انسانی و در هر بیشه ایی سقف تکاملی و رشدش حداکثر میشود تارزان ! 

با هم به سر تیتر چند خبر بپردازیم . برای خود من که بیشتر جنبه طنز دارد ! شما هم خود دانید . 

جناب مارمولک یا مارمولکهایی قبل از ۲۲ بهمن وارد یک طراحی بی نظیر شدند که البته ماستشان نگرفت ولی اگر شده بود چی میشد ؟ موضوع مربوط به ماجرای تاکتیک اسب ترویا بود . راستش هر چی فکر کردم عقلم به جایی نرسید که علت شکست این طرح چه بود ؟  یا اسب نامسلمون بوده و یا طراحانش ختنه نشده بودند ! جواب این سوال و علت شکست طرح پیش من نیست ولی محسنها راجع به این موضوع میدانند ! شاید هم اسب ترویا طی یک دگردیسی از در عقب ، تبدیل به قاطر شده ، و این تحول برای طراحان مفهوم نبوده است ! شاید ! 

این شورای حقوق بشر که معرف حضورتان هست . چند روز پیش در شهر ژنو دولتها دور هم جمع شدند و برای هم دست زدند !

در آستانه شروع کار این شورا خانم شیرین عبادی نامه ایی وعریضه ایی نوشتند و خواهش کردند که نماینده ویژه ایی به ایران برود ! این نامه خیلی محترمانه و با ادب بود . فقط در فکر بودم که نماینده ویژه برای چه کاری به ایران برود ؟ آیا با رفتن نماینده ویژه زندانها وکهریزکهای متنوع تعطیل میشود …اعدامها متوقف میشود….شکنجه تمام میشود….سرکوب مختل میشود…..؟ و چه کسی از همه اینها بی خبر است و کجاست آن اراده لازم از طرف دولتها تا کاری کنند ؟ منظورم این است که حداقل رژیم تجاوز و قتل و شکنجه را تائید نکنند !

به قول ادیبی که گفته بود : خانم شیرین عبادی به جای چاپ رمان و افتتاح موزه و دریافت جایزه و تبلیغ حقوق بشر اسلامی…..بد نبود در نامه اش چند خاطره از زندانیان کهریزک مینوشت چون هم وقت داشت و هم سواد نوشتن دارد ! ولی ظاهرا یک چیزی کم دارد و آن هم شعور انسانی است . اگر شیرین عبادی این کاره بود که….

در خبرها آمده بود که بعد از وقایع ۲۲ بهمن و تشکر خامنه ایی از همگان که هنوز سر پا هستند …کروبی وموسوی سریع با هم ملاقات کردند و به توافق رسیدند تا اجازه دهند رهبر بیشتر به هیکلشان بریند ! موسوی تاکید کرده که باید به قانون اساسی و ولایت فقیه پایبند باشند !

طرف داشت بلند بلند با خودش فکر میکرد و آرزو میکرد که بلیطش ببره …

آخ که اگه بلیطم ببره …چی میشه ؟ پاریس……خانمهای فرانسوی……شامپاین……..و پسر با کنجکاوی پرسید بابا جون ، اگه برنده نشدی ؟ و پدر جواب داد : خونه….عرق سگی….ننه ت ! 

راستی موسوی اعلام کرده که به زودی حرف میزند . بچه ی با هوش که زود زبون باز میکنه یعنی این ! موسوی به آرزوهاش نرسید و بلیطش نبرد پس حتما میخواد از خونه امام راحل و شربت حسینی ( عرق سگی ) و خواهران زینب بگه ! ولی اگه بلیط موسوی و کروبی میبرد…..چی میشد ؟ به قول خوش ذوقی که گفته بود : سیاست شبنم و نشادر این رهبران سبز نشان میدهد که همه چیز شفاف است و نیازی به واجبی نیست ! 

سروش یک مصاحبه کرده و گفته : من هم یک سکولار سیاسی هستم و شاید هم دوست دارد یک سکولار سیاسی باشد ! سروش گفته : ما باید در قانون اساسی نظام آینده قوانینی بنویسیم که با ضروریات اسلامی در تضاد نباشد تا جامعه دینی بهتری شکل دهیم ! با تئوری ولی فقیه یه جورایی مخالفم اما با عملش بد جور  موافقم ! به شرطی که جنسش خوب باشه و ما را دور نزنه ! اسلام خیلی خوبه…خوارج بدند….من خوبم….خامنه ایی بد است…..جعفری خوب است….مهدویت بد است ….وخلاصه….من فقط به دنبال این هستم که دین جان سالم به در ببرد !

به این میگن غیرت سروشی ! اشتباه نکنید  غیرت سروشی با غیرت خروسی فرق فوکوله . آدم را گیج میکند که بالاخره مشکل سروش از اول با خامنه ایی و نظام اسلامی چه بود ؟

یکی رسید به صمیمی ترین دوست خودش و گفت : پس غیرتت چی شد ؟ اصغر قصاب عکس زنتو روی شکمش خالکوبی کرده ! طرف پرسید تو از کجا میدونی ؟ و اون یکی جواب داد : آخه زنم با چشمای خودش دیده ! نپرسید چه ربطی داشت !

سوال از سروش : نسبت حکومت آینده ایران با دین و فقه اسلامی چگونه باید باشد ؟

جواب : دینداران و دینداری باید در آزادی کامل باشند…

قوه قضائیه مستقل داشته باشند….

عدالت دینی باید در جامعه باشد….

باید فضا برای اجتهاد باز باشد….تا یه ۳۰ سال هم ما برینیم به تاریخ و انسان و مردم ایران ! هر چی باشه ما بچه های ممل عربیم ! 

مسعود رجوی پیام داده برای بعد از ۲۲ بهمن . مسعود رجوی وعده داده که ارتشش در تهران به حساب همه خواهد گذاشت ! ولی فقیه حاکم هم متقابلا پیام داده که چائیدی !

یه نماینده ویژه از طرف رژیم اسلام رفته به زندان اشرف و شعار داده : رجوی خیانت میکنه….امریکا حمایت میکنه  ! نماینده ویژه ولایت گله مند بوده و فریاد زده که چرا مسعود جان پیام برای چهارشنبه سوری داده….چرا مسعود خان نشست آموزشی گذاشته ….و به شازده مسعود گفته : خودتی….مسعود هم جواب داده : تو خودتی….خودت توئی….اصلا تا روز قیامت قهر….!

آخ آخ آخ..هیچ میدونید که هر مسلمانی تا ۳ روز با مسلمان دیگر قهر باشه از دین خارج میشه ! جمیعا بدبخت شدید رفت !!

همینطور که داشتم به پیچیدگی مواضع این ۲ نو گل شکفته اسلامی ( ولی فقیه و رهبر عقیدتی ) فکر میکردم تا راز این پیامهای پیچیده رو کشف کنم ناگهان چشمم به بیانات خانم مریم رجوی افتاد و کف کردم !

صرف فعل کف . لطفا همه با هم .

کف کردم….کف کردی….کف کرد….

کف کردیم….کف کردند….کف کردید….

خانم مریم رجوی اعلام کرده که همه با ما متحد شوند با همان شروطی که شازده مسعود قبلا گفته بود یعنی متحدین باید زندان اشرف را کانون استراتژیک بدانند و متفقین رهبری مسعود رجوی را با جان و دل بپذیرند !

مریم رجوی : …به خصوص با حضور مسعود رجوی به عنوان فرمانده و آموزگاری توانا برای همه و پیشکسوت فدا و صداقت و یه عالمه خیر و برکت در کهکشان راه شیری ( این که همون امام زمونه )….حالا همه نیروهای سیاسی باید با ما متحد شوند والا سهم بی سهم….!

به این میگن همبستگی برای کل قبیله مسلمین و گاگولین….! شما رهبری مسعود و استراتژی اشرف را بپذیرید و تائید کنید…بقیه اش با من !

هفت سال که سهل است هفتاد سال هم بگذرد به فرموده مولایمان علی ابن ابی ملنگ : کوهها بجنبند از جایمان تکان نخواهیم خورد….تکبیر ! الله هم سرد هوا داغ لبو قل تخم قلق قل قلق ! 

راستی دالایی لاما هم با یه راس رئیس جمهور سیاه دیدار کرد و کفر چینی ها ی زرد رو درآورد !

وزیر خارجه امریکا هم گفته : فکر میکنم در داخل ایران وضع متلاطمی در جریان است !!

به این میگن هوش و ذکاوت و درایت و از این حرفا . خاک تو سر بیل کنن که با این همه چیز بازم میره سوار مونیکا میشه ! 

اشکال نه در زمین و زمان است و نه در رنگها !

 

 

ببخشید اولین و آخرین سوال : نظرتون راجع به فیلتر چیه ؟ 

جواب : والله بستگی داره . به مکان . به زمان . به هوا ….و الی آخر . اولا که تاریخچه فیلتر به ” چیز ” برمیگرده . شکلهای اولیه اش گیوتین و آتش زدن و سر و گردن بریدن بود والبته اسمش هم فیلتر نبود . اما به مرور زمان پیشرفت کرد و اسم و شکلش عوض شد .حالا خیلی ظریف و بی صدا میچپانند . در انواع زمینی و الهی آن کارکرد فیلتر فرق میکند . مثلا اگر فیلتر شونده باشی بستگی به مکانت دارد و اگر فیلتر کننده باشی بستگی به زمان دارد . اگر در زندان بزرگی مثل ایران باشی یه شکل است و اگر خارج از دسترس فیلتر کنندگان مسلمان باشی شکل دیگری است . اگر مسلمان انقلابی و معتقد به جامعه بی طبقه توحیدی باشی که خود نفرات طراز مکتب همه فیلترند .  

ولی حرف اصلی بر سر نوع فیلتر و یا سوژه ها نیست . دعوا بر سر خود فیلتر است . و مخاطب همه هستند اعم از غالبین و مغلوبین . پدیده مقدس ” نقد ” تابع هیچ سقف و اندازه و ادبیات خاصی نیست . به خصوص نقد الله جاکش  با کتابهای جادوئی و رسولان شارلاتان و بقیه هایی زمینی و ماتریالیستی .

اگرپدیده منفور و زشتی به اسم ترور محکوم است فرقی نمیکند فرخزاد باشد یا کاظم رجوی و یا بختیار و یا هر جسم و فکر دیگری !

اگر اعدام و زندان و شکنجه ضد انسانی و احمقانه است فرقی نمیکند در ایران باشد یا قرارگاه اشرف و یا عربستان و یا امریکا . مهم نیست ۳۰ سال پیش باشد و یا سالهای بعد و یا الان . افسران شاه باشند و یا کمونیست و یا مجاهد و یا دانشجو ی پلی تکنیک ….. و اصلا مهم نیست دلیل ویا دلایلش چه باشد . داستان فیلترینگ و هکرها هم خارج از همین تفکرات احمقانه و ضد انسانی نیست . چه دیروز و چه امروز و چه فردا ! چه آنجا و چه اینجا و چه هر جای دیگر !!این اسمش آزادی بیان است بدون هیچ مرز و محدوده ایی ! افتاد حالا……..؟

نکنه منظورت از فیلتر ، فیلتر آبه ؟

نه بابا منظورم فیلتر روغنه ! 

اسماعیل هوشیار

ژنو

۲۱٫۰۲٫۲۰۱۰

www.tipf.info