خروش کومه له بر فراز آبیدر

بر قلل رفیع و تسخیر ناپذیر تو بوسه می زنیم ای کوه سترگ. ای نماد پایداری و مقاومت، ای تجلی گاه رزم و انقلاب سرخ کارگران، ای مأمن فراخ زنان ستمدیده، ای ملجاء امید آفرین کودکان گرسنه کردستان و ایران؛ بر رزم تو، بر جسارت و بی باکی تو درود می فرستیم.
در ۲۶ بهمن بار دیگر کومه له بر فراز کوه آبیدر به خروش در آمد. فریاد های زنده باد سوسیالیسم، زنده باد کومه له، زنده باد حزب کمونیست ایران و سرود انترناسیونال سرود همبستگی جهانی کارگران و زحمتکشان جهان بر رفیع ترین قلل آبیدر طنین افکن شد.
در این روز کومه له به غرش در آمد و چون رعد بر فراز آبیدر ندای “آزادی برابری حکومت کارگری” را به پهنای تمام ایران و کردستان فریاد کشید. کومه له در این روز بار دیگر خروشید و جوشید و بسان خورشید گرما بخش زمستان، برف های یاس و ابهام، تشکیک و شبهه و رذالت و فریب را که دشمنان و بدخواهان و سارقان نام و پرچم اش دست اندرکار آن بودند، به یکباره روبید و ذوب نمود.
در ۲۶ بهمن پرچم هماره سرخ کومه له بر رفیع ترین قلل مشرف به شهر رزم و انقلاب سنندج به اهتزاز در آمد و از سر مهر و عشق بر آن سایه افکند.
کومه له بار دیگر زیر تیغ آخته دشمن خونریز و کینه توز طبقاتی کارگران و زحمتکشان در هیات پیکری بالا بلند، رشید و شاداب به جلوه در آمد. در این روز کومه له دگر باره بر بام آبیدر، جسورانه و بی باک و سرشار از عشق به رهایی بشریت تحت استثمار و ستم، از آرمان پر فروغ کارگران، زحمتکشان و آرزوهای فرو خفته زنان تحقیر شده به دفاع برخاست و بر پیمان خود در پیگیری راه و آرمان کلیه جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم تاکید ورزید.
کومه له در ۲۶ بهمن امسال از رهگذر صف فشرده کارگران، روشنفکران و جوانان انقلابی در برابر نظام سرمایه داری حاکم بر ایران و رژیم اسلامی حامی آن صف آرایی کرد و در مقابل دیدگان دشمن طبقاتی حاکم بر ایران از یک سو و انظار متحیر و مبهوت بدخواهان کژاندیش و سارقان نام و پرچم اش از سوی دیگر نشان داد که تا آخرین قطره خون و تا آخرین گلوله از پافشاری بر آرمان ها و اهداف طبقاتی توده های کارگران و زحمتکشان ایران و کردستان دست نخواهد شست.
رزم آبیدر کف ناپایدار تحمیلی پدیدار شده بر سطح اقیانوس موجودیت انقلابی و کمونیستی کومه له را محو و نابود ساخت و امواج زلال و پر تلألو آن را بار دیگر در برابر انظار همگان به خروش در آورد. کومه له دگر باره در کمال متانت و وقار انقلابی با تکیه بر پایگاه گسترده توده ای خود از هویت کمونیستی، برنامه و استراتژی کارگری خویش به دفاع برخاست.
رزم کومه له بر بلندترین قلل آبیدر موجی از شادی و سرور و سیل اشک های پر ترنم شوق را در دلها و دیدگان کارگران، زحمتکشان، تهیدستان، زنان ستمدیده، خانواده های جانباختگان، کمونیست ها و انقلابیون کردستان و ایران به حرکت در آورد.
همه آنانی که به روشنی می دانند کومه له و حزب کمونیست ایران سنگر مستحکم مقاومت و رزم انقلابی دوران معاصر در برابر نظام سرمایه داری حاکم بر ایران و ارتجاع اسلامی حامی آن و پرچمدار انقلاب سوسیالیستی و نوید بخش طلوع جامعه آزاد و برابر انسانی در ایران و کردستان است، همزمان با خروش کومه له در ۲۶ بهمن بر فراز آبیدر، چون عاشقان بیقرار، سرمست از رزم سرخ کومه له بر بام انقلاب ایران و کردستان، غرق در شادی و خلجان آرزوی تحقق خوشبختی حقیقی برای بشریت تحت ستم و استثمار تمام ذرات وجودشان به رقص در آمد.
آری رزم کومه له بر بام آبیدر سایه های ابهام و فریب را که سارقان نام و پرچم اش در حاشیه آن ارتزاق می کردند با فروزش خورشید تابناک آرمان سوسیالیسم و تاکید بر خلل ناپذیری مسیر پیگیری آرزوهایی که هزاران هزار کمونیست انقلابی در راه تحقق اش جانفشانی کردند از رهگذر طنین فریاد “زنده باد سوسیالیسم” بر فراز کوه باشکوه و سرخ آبیدر برای همیشه از میان برداشت.
در ۲۶ بهمن امسال کوه سترگ کومه له در هیات سترگ آبیدر به جلوه در آمد و این کوه زیبا نمادی گشت بر استواری و عظمت آرمان ها و مسیر پرشکوهی که کومه له از ۴۰ سال پیش تاکنون، نستوه و خستگی ناپذیر در آرزوی طلوع خورشید فروزان سعادت حقیقی کارگران، زحمتکشان و بشریت تحت ستم برای برخورداری از یک زندگی فارغ از استثمار و ستم، فقر و جهل و خرافه پیموده است.

۲۷ بهمن ماه ۸۸