پدرخوانده سیاسی ، ایدئولوژیک …!

یه روزکلاغه نشسته بود روی شاخه درخت وبا تخماش بازی میکرد . آقا خرگوشه که داشت ازاون زیردرخت رد میشد با حسرت به کلاغ نگاهی کرد وگفت : کلاغ جون منم میتونم با تخمام بازی کنم ؟ کلاغ گفت بله که میتونی ! خلاصه آقا خرگوشه نشست زیردرخت وشروع کرد با تخماش بازی کردن . ولی چند دقیقه بعد آقا روباهه با یک خیزپوپولیستی آقا خرگوشه را لقمه چپش کرد !

نتیجه : برای اینکه یک رهبربتونه ازصبح تا شب بشینه وبا تخماش بازی کنه باید حتما اون بالابالاها نشسته باشه .

والله دروغ چرا تا قبرآآآا. پیام تاریخی یک رهبر “مهم ” که خطاب به نسل جوان داخل کشوراست….خیلی مهمه ، بد جورمهمه ، آخراهمیته . فقط باید کمی حوصله داشت ودقت کرد تا سلسله پیامهای رهبرعقیدتی به خبرگان ومنتظری وموسوی وکروبی ورضا پهلوی و….بی مفهوم تلقی نشود . شرایط پیچیده نیست عنصراجتماعی به شکل میلیونی درصحنه است وازآن طرف به دلایلی ….غیبت آقای مسعود رجوی پایانی ندارد . ولی ازهمان غیبت پیام که میشود داد…” امام زمان بازیهای قرن ۲۱ وپدرخواندگی نوین ” . نباید ازقافله عقب بماند ظاهرش این است که به داخل وجوانان پیام میدهد ولی واقعییت صحنه چیزدیگری است .

مخاطب همه هستند به جزمردم وجوانان . نوعی اعلام بودن است . مسئله اصلی همین بودن یا نبودن است والا قصه های هزاریک شب وادبیات ” حسین کرد شبستری ” وتکرار مشتی خاطره ونامه نگاری وازاین حرفا…نه درکادرپیام است ونه آموزش !

میدانید فرق مسعود رجوی با بعضی ازمدعیان دیگرچیست ؟ اکثرمدعیان خود فریب هستند ومسعود رجوی تنها رهبری است که خود فریب نیست بلکه مردم فریب است . خودش هم میداند هیچ خبری نیست وهنوزبا فرهنگ ۳۰ سال پیش تنظیم است . کم نمیآورد ، کوتاه نمیآید مخاطبش را خیلی هالوفرض میکند وهنوزدررویاها وفضای ۳۰ سال پیش وبا شمایل پدرخواندگی خط وخطوط میدهد .

آنچه که مسعود رجوی ازابتدا دراین سریال پیام … برای خودش روشن کرد :

/ ازاستراتژی وتوضیح راجع به آن خبری نیست ( الان وقتش نیست )

/ راجع به تاکتیک هم نیازی به توضیح ندارد . سیاست خط موازی با ارتش امریکا هم تاکتیک است وهم استراتزی .

/ اپورتونیسم وچند ایسم دیگرهم لازمه جدی گرفته شدن است .

/ اشرف راکانون استراتژیک خواندن….، پیش شرط هرگونه وحدت دیگران با من ومن با دیگران است .

مسعود رجوی : کسانی که به جای دفاع ازاشرف نشینان خواهان تعطیلی مغازه اشرف هستند بدون شک درجبهه رژیم قرار دارند !

ترجمه ازمن : هرکس با سیاست خط موازی من مخالف است درجبهه رژیم است وهرکس منتقد این سیاست است خود رژیم است . هرکس پیروسیاست خط موازی با پنتاگون است وآن را تائید میکند پس با من است حتی اگرپسرشاه باشد . این بیچاره رضا پهلوی که زمان انقلاب ۱۳۵۷ فقط ۱۸ سال داشت ودرهیچ جنایتی دست نداشت . حتی با امینی ومدنی هم ازاول مشکلی نداشتیم . فقط کمی معذوریت داشتیم . اگرهم زمانی نوشتیم که رضا پهلوی برای حسن نییت ، اول آن چهارمیلیارد دلاری که شاه ازپول نفت مردم برایش ارث گذاشت بیاورد تحویل بدهد ( حالا به کی ؛ آن موقع نگفت ) زیاد جدی نبود . رضا پهلوی فقط باید شاه شدن رافراموش کند تا بعد رئیس جمهورشود وخلاصه…..!

” آقا رضا جون نگران نباش . آن زمان که چنین مطلب و شرطی را درنشریه ” درپیتی ایران زمین ” چاپ کردند شرایط فرق میکرد آن موقع عمو صدام صاحبخانه بود وحالا عمو سام ! بعد ش هم نشریه ایران زمین اصلا به من ربطی نداشت خیلی هم زود جمعش کردیم . من مجاهد خلقم . اسلام من چنان سیاست را با خودمون تنطیم میکنه که دست از قلم خبردارنشه ! درتنظیم با شرایط ، قانون سیاست میگوید آن چهارمیلیارد دلار، پول زحمت وعرق جبین خودت است بیل وکلنگ زدی تا این پول روجمع کردی…نوش جونت وگوارای وجودت ! خمس وزکاتش را به من هم ندادی مهم نیست به هرکس دوست داری بده . اصلا خمس وزکات دررفته است وحلال حلال….. فقط قربونت وقت کردی سرلیست تروریستی امریکایی ها ، یه زوری بزن شاید مال تو افاغه کنه … آخه شنیدم تو امریکا کافیه اسم تو رو بیاری و کاریت نباشه …. ” خلاصه !

منقول است که مقوله ایی به نام ” اعتماد ” کسب کردنی است …ولی این شکلی دیگه خیلی نوبرو نوینه ! کسب اعتماد توسط رهبرعقیدتی ازپائین شدنی نیست به دلیل بافت فکری وسیاسی مرتجعش . اما ازبالا درتلاش است وسخت علاقمند . این هم ازبافت فکری وسیاسی اش بیرون میآید . حال اینکه بشود یا نه….خواهیم دید !

آی کسانی که ازچنین افاضاتی نعشه شدید…شب درازاست وقلندربیدار……

حکم ریاست جمهوری رضا پهلوی توسط رهبرعقیدتی تنفیذ شد !

پس مریم چی ؟ گفتم که مجاهد خلق برای خودش چیزی نمیخواد…یعنی فعلا نمیخواد ……

آخ خ خ…که دیگه یعنی میشه این دفعه منوجدی بگیرن ؟ این غربی ها ولی خیلی نامردن . این همه بهشون خدمت کردم اونوقت حاضرنیستن تا مثل خمینی یه گوادلوپ کوچولو هم برای من برگزارکنند . خیلی نامردین !

به قول کلاغی….چرا که نه ؟ همه میتونن درگوشه ایی با تخماشون بازی کنن . فقط باید وحتما اون بالابالاها نشسته باشن !

مسعود رجوی : کسانى‌که به اشرفیان خرده مى‌گیرند که چرا مانند آنها به سواحل امن و عافیت نمى‌گریزند هم جبهه با ارتجاع هستند….!

ترجمه ازمن : میدانید  منظور شازده مسعود رجوی از سواحل امن وعافییت کجاست ؟ همان جایی که قبل از شروع جنگ خانم مریم رجوی همراه با یه چند صد تائی  “ماموت چریک ” فلنگ را بستند وسراز اروپا وپاریس درآوردند . با شهردار پاریس دست دادند تا راه تکامل باز شود ! دوستی برایم تعریف میکرد که ما هنوز زیر بمب و موشک…. در بیابان سرگردان بودیم ومن از رادیویی که مخفیانه گوش میکردم خبر دستگیری مریم رجوی در پاریس را شنیدم و وقتی از فرمانده ام سوال کردم گفت : این حرفها را وزارت اطلاعات میسازد خواهر مریم الان در خون وآتش دست وپا میزند !

آن روزی هم که دیگر موضوع به هیچ وجه قابل کتمان نبود به جای جواب به همه گفته بودند باید شرم کنید که خواهر مریم ۲ هفته در زندان بوده است ونشستهای شرم را برگزار کردند ! بله دو هفته در زندان اروپا ! ۲ هفته یعنی ۱۴ روز . یعنی ۳۳۶ ساعت . یعنی ۲۰۱۶۰ دقیقه . یعنی یه عالمه ثانیه ! چقدر خیلی ی ی ی ! شخص آقای مسعود رجوی هم حداکثر ۳ سال در زندان بود ! نفراتی بودند وهستند که به مدت یک دهه یعنی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۰ در زندان رژیم ولایت فقیه بودند و وقتی بعد از آزادی به مجاهدین ملحق شدند اولین سوالی که باید پاسخ میدادند این بود که شما چرا زنده از زندان رژیم بیرون آمدید ؟ زنده بودن شما دلیل بر خیانت شماست …..! ای روزگار…………….

اشرفیان بی خبر از همه جا اگر میتوانستند در دنیای آزاد نفس بکشند آنوقت مفاهیم واقعی استراتژی و کانون استراتژی نبرد و اپورتونیسم و پوپولیسم و یه عاله ایسم دیگر را به راحتی درک میکردند آنها نه احمق هستند ونه نادان ! آنها را تعطیل کرده اند .

شخص مسعود رجوی که خیلی وقت است کارش از اپورتونیسم چپ وراست گذشته است و چون در آن بالا میچرد دیگر دهان باز کردن هم برایش تهدید نیست .

روزگاری در زندان تیف که محصول مشترک دولت آمریکا و ذهن مسعود رجوی بود برای اولین بار با واژه ” اپورتونیسم راست از نوع صادقانه اش ” برخورد داشتیم . در تابستان ۱۳۸۵ خبر خود کشی یاسر اکبری نسب از قرارگاه اشرف به زندان تیف رسید . مجاهدین آن موقع درمواضع بیرونی اعلام کردند که یاسر در اعتراض به فشارهای امریکا وعراق خودکشی کرده ویاسر عاشق مسعود ومریم بوده است !

اما در نشستهای درونی خانم مژگان پارسایی رسما اعلام کرده بود : یاسر اکبری نسب یک نمونه بارز از اپورتونیست راست ، و از نوع صادقانه آن بود . حتی مجاز نیستیم جسدش را در قرارگاه دفن کنیم ولی به دلیل معذوریتهای سیاسی اجبارا این کار را میکنیم !

از نظر رهبر عقیدتی اپورتونیسم یعنی داشتن کوچکترین زاویه با استراتژی وتاکتیک خودش ! کسی که زاویه داشته باشد اپورتونیسم است کسی که منتقد باشد رژیمی است . خط و خطوط رهبر عقیدتی ( مسعود رجوی ) هم که دیگر چه نیازی به توضیح واضحات ؟ آویزان شدن بر شاخه های بلند پنتاگون وسیا و دولت امریکا…. و در زمان صدام هم رابطه های همه جانبه عاطفی ، سیاسی ، ایدئولوژیک ، نظامی ، نفت و پتروشیمی و الی آخر….!

بقیه اش خرده ریز و بی اهمییت است . یه چند ده تا خود کشی در جامعه ۵۰۰۰ نفره بی طبقه توحیدی !

یه چند صد تا زندانی و شکنجه و چند ده تایی کشته در زیر شکنجه برای یافتن نفوذی ( رفع ابهام ) در زندانهای قرارگاه اشرف !

یه چند ده تایی روانه زندان ابوغریب کردن….

یه چند ده تایی را تحویل رژیم دادن…..

این ۳۵۰۰ نفر هم فدای سیاست خط موازی ……

یادتان باشد تمام این خرده ریزهای بی اهمییت جواز کار داشت و بعد هم تا وقتی زنده در غیبتم وقت این حرفا نیست !

وای که اگه من به حکومت برسم راجع به همه چیزتوضیح میدم هم راجع به استراتژی و هم راجع به تمام اون اعتمادهایی که رسما ” چیز ” کردم توش !

پهلوی…صانعی….موسوی….کروبی…. رجوی….بقیه….پیوندتان محکمتر ….” سخنگوی وزارت فلانی از اونجا !

ما که هر  چی از استراتژی پرسیدیم گفتند : بع بع بع بع دد

گفتیم تاکتیک : گفتند نع نع نع نع ه….و به جایش همه را به مراحل رشد اپورتونیسم رجوع دادند !

مسعود رجوی : اپورتونیسم صدها مرحله دارد و بارز شدن خصائص اپورتونیستی مرحله دوم است . در این مرحله اپورتونیسم زبان باز میکند ، پرخاشگر میشود ، و ارزشها و مناستها و سیاست من را مسخره میکند !

والله دروغ چرا تا زیر زمین آآآآا:گفتن از این مناسبات ارزشی و سیاست رهبر عقیدتی سخت است و زبانم قاصر . از طرف دیگه چون عمقی ندارد هر کسی میتواند با آن کلنجار برود ….بله ، تکرار میکنم هر کسی میتواند به شرطی که اولا بالغ باشد و دوما به نان به نرخ روز خوردن و پفیوزی سیاسی معتاد نباشد والا با یه کلمه تحریم شورائی کرکره رو پائین میکشه و کاکا هم میگه ! میگید نه …چک کنید .

سوال : آقای مسعود رجوی ، نظر شما راجع به اعدام چیست ؟ اگر مثل سابق جوابت این است که دولت آینده مشخص میکند …که خودتی ! گور بابای دولت آینده ! تو چی میگی ؟ اعدام به عنوان یک جنایت سازمان یافته دولتی …آیا حالت را بد میکند ویا سرحالت میآورد ؟

سوال : خانم مریم رجوی ، نظر شما راجع به حجاب چیست ؟ راستش من تا زمانی که وارد دانشگاه شدم خودم بی حجاب بودم ولی به هرحال جامعه ایران مسلمان است و رئیس جمهور باید رعایت کند و به جهل و خرافات احترام بگذارد !

آخ که دیگه چی بگم حاج مسعود ….تو حتما داستان آن سید مصری را میدانی . جمعییت زیادی به دور سید مصری جمع شده بود و همه فکر میکردند سید حرفهای مهمی میزند . اما روزی که زبان سید باز شد و شروع به داستان سرائی در مورد اپورتونیسم کرد ….تازه چشم خیلی ها قاعدتا باز میشود که شخص مسعود رجوی بر خلاف اکثر مدعیان رهبری خود فریب نیست بلکه مردم فریب است !

مسعود رجوی : این پاراگراف را گاگولای ۷۰ درصدی با گوش جان بشنوند . علی ابن ابی ملنگ فرموده است : “گمان مى‌کنند ما نمى‌دانیم که وزارت بدنام، سربازان گمنام را موظف کرده است قبل از هرچیز و مهمتر از هرچیز دیگر، شایع کنند و جا بیندازند که: مجاهدین به هرکس به آنها انتقاد دارد برچسب رژیمى و وزارت اطلاعات مىزنند.”

پاراگراف بالا ترجمه ندارد یعنی من نمیتوانم . کم آوردم ! به این میگن یه سیاستمدارچند نبش خوش ذوق . طوری حرف میزنه و موضع میگیره که رسما چهچه بزنی .

حاج مسعود تو میتوانی همچنان بر شاخه های بالا بلند سیا و پنتاگون…..از مارکس و لنین و پرولتاریا و زاپاتا و اسپارتاکوس و…..حرف بزنی  ! چنین شکلی از بودن فقط بوی الله جاکش را میدهد . اینکه الله خوب یا بد…پنتاگونی یا هوائی….زیاد فرقی نمیکند . مهم فقط بودن است اینکه کجا و چگونه…اصلا مهم نیست .

حاج مسعود یادت هست وقتی اوج آلان را دزدیدند و به زندان انداختند ، حدود ۲ هفته بعد اوج آلان را خائن خواندی و اعلام کردی : اوج آلان بریده و هوس زن و زندگی کرده و….والا یا نباید زنده دستگیر میشد و خود کشی میکرد یا باید کاری میکرد که بلافاصله اعدامش میکردند ! و من این روزها خیلی به تو و جوازهای اسلام انقلابی فکر میکنم .

حاج مسعود فقط اگر قصه ات ادامه داشت به اندازه چند خط و خیلی ساده از استراتزی و تاکتیک سیاست خط موازی برای ثبت در تاریخ بیشر بگو . یک نمونه و مثال هم بیاور با ذکر نام و تاریخ ، که مجاهدین یک منتقد جدی را به رسمییت شناخته باشند و مارک رژیمی را نثارش نکرده باشند . فقط یک نمونه منتقد جدی و همه جانبه !

جوان د اخل ایران و نسل امروز به خوبی واقف است که تو خود فریب نیستی . اشکال کارت فقط این است که هنوز در ۳۰ سال پیش غلط میزنی و فکر میکنی که مردم و نسل جوان هنوز هم مثل ۳۰ سال پیش با چرندیات الهی امثال خمینی و تو دوباره لیز میخورند !

آی عمو یادگار حواست به صحنه هست یا نه !؟

 

 

اسماعیل هوشیار

۱۴٫۰۲٫۲۰۱۰

ژنو

www.tipf.info