آیا زمان آن نرسیده که دولت های اروپائی و ایالات متحده مستقیما با اپوزیسیون ایران وارد مذاکره شوند؟

نوید اخگر
Nawid_Akhgar@hotmail.com

امروز سه شنبه ۱۹ دیماه برابر با ۹ ژانویه ۲۰۰۷ میلادی لاریجانی دبیر عالی امنیت شورای رژیم ولی فقیه اعلام کرد که سطح همکاری‌ها رژیم ایران دیگر بر اساس پروتکل الحاقی نیست.

 علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی نیز در سخنرانی دیروز اعلام کرد که ایران از حق هسته ای خود نخواهد گذشت و مسوولین نیز چنین حقی ندارند.

بر اساس قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنیت به رژیم اسلامی دو ماه فرصت داده شده که به تعلیق غنی سازی اقدام نماید و از این مهلت ۶۰ روزه بیش از ۴۰ روز آن بیشتر باقی نمانده است ودر همین حال احمدی نژاد وسران رژیم مرتب خبر از بکار اندازی سانتریفوژهائی جدید را در مقیاس و ابعاد هزاران میدهند.

خانم بکت وزیر امور خارجه انگلستان گفت بر خلاف گفته احمدی نژاد این توطئه قدرت های زور گو نیست که میخواهند ایران را از داشتن انرژی هسته ای محروم کنند زیرا ایران قدم های ساده ای نیز برنداشته تا نشان دهد که جاه طلبی های هسته ای این کشور  صلح طلبانه است.

امروز خبر گزاری رویتر اعلام کرد که امریکا تصمیم گرفته است که دارائی های بانک سپه را مسدود کند این دستور با اختیارات رئیس جمهور  امریکا انجام میشود مقامات رسمی کاخ سفید اعلام کرده اند از فعالیت های بانک سپه اطلاع دقیق دارند فعالیت های این بانک در جهت گسترش و ارتقای دانش  ساخت موشک های بالستیک انجام میپذیرد.
به گزارش خبر گزاریها چندین ناوگان  عظیم هواپیما برامریکائی نیز یا راهی خلیج فارس شده اند و یا در حال رهسپاری و پیوستن به دیگر ناوگانهای غول پیکر نظامی و هواپیما بر ایالات متحده در خلیج فارس هستند.
 آنچه که حائض اهمیت است اینست که با توجه به تفسیر های غلط سران رژیم از تغیر و تحولات سیاسی در ایالات متحده  مخصوصا در انتخابات اخیر و برنده شدن دمکرات ها که منجر به پایکوبی ولی فقیه و دم جنباندن برای دیگر جناح های حاکمیت در امریکا شد باران تحریم ها و قطعنامه هاست که بر سر رژیم باریدن آغازکرده و هنوز این نخستین گامهای جهان است در پیوستن به شعار با ایران همچون آفریقای جنوبی زمان آپارتهاید رفتار کنید.
در دو دهه گذشته از طرفی نیروهای مماشات گر در غرب با فشار و توطئه های روز افزون بر روی مبارزین حقیقی از مارک زدن ها و برچسب زدنها گرفته تا به دادگاه کشیدنهای مکرر در مکرر تا تضعیقات اقتصادی کمر شکن و فشار های سیاسی طاقت فرسا  و از طرف دیگر رژیم با انواع پروژه های استحاله گرایانه و اصلاح طلبانه و رفرندام پرستانه در کنار دستگیری و سانسور و سرکوب و کشتار و ترور در خارج و داخل  سعی به کج راه کشیدن مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران داشتند و برای منحرف کردن هدف اصلی یعنی سرنگونی نظام قهار اسلامی از خرده پا های ابله  و پادو های بی خرد و بیسواد گرفته در  لباس"فعال سیاسی"  و فلیمساز های قلابی و متقلب تا گیرندگان جوائز نوبل " غیر قلابی" و سازمانهای سیاسی را یکروز در حمایت از ساختار سازی های سردار سازندگی حجت الاسلام والمسلمین  رفسنجانی.
 یکروز در قربان صدقه رفتن برای چرخشمداری گفتمانهای خاتمی که قند در دل تمام باج بگیران و تروریستهای و آدمکشان و آدم ربایان مذهبی از حماس و جهاد اسلامی تا حزب الله لبنان و جیش المهدی مقتدا صدر در عراق و تمام آن آت و آشغال های نژاد پرست ضد یهود نظایر خودشان در غرب  آب میکرد را شاهدش بوده ایم.
و روزی شاهد جست و خیز های افراد و دارو دسته هائی بوده ایم که همراه زنجیر پاره کردن بر علیه مبارزین و انقلابیون و نیرو های رادیکال و چپ  گلو  برای" رفرندام رفرندام این است شعار مردم" میدریدند و پرچمهای سفید تسلیم  را برافراشته ، پیشانی بر نعلین آخوند مصلح! رفرندام چی می سائیدند واز وی با طلب مغفرت میخواستند تا به آنان اجازه فعالیت و " امکان مانور " در داخل خاک ایران را  عطا کند.
در حالی که خروش شعار  "جهان بایستی با رژیم اسلامی ایران همچون آفریقای جنوبی زمان آپارتهاید رفتار کند " تمامی این افراد و گروه ها ی نامبرده شده فوق را خلع شعار و خلع سلاح میکرد .
شعار  که نه بل شعر "با ایران همچون آفریقای جنوبی زمان آپارتهاید رفتار کنید" یعنی رژیم اسلامی را با قطعنامه های سازمان ملل در تمامی زمینه ها تحریم نمائید و به مماشات با این رژیم تروریست و آدمکش و آدم ربا خاتمه دهید! بایستی چنان زیبا سروده میشد که خود به تنهائی بتواند پاسخگویی در صحنه تقابل سیاسی – فرهنگی و دیپلماتیک در آینده گردد . شعری که بتواند بعنوان سلاحی برنده نه تنها استحاله گرائی های کاذب باند رفسنجانی و اصلاح طلبی های قلابی سکت خاتمی که پرچم سفید تسلیم طلبی وا دادگان سیاسی و توابین سر بر نعلین رفرندام نهاده را نیز در سراسر جهان بی وقفه بزیر بکشد تا رسم آزادگی که دیرینه ای بس کهن در پهنه ایران زمین داشت با دست استعمار نوین و دیکتاتوری مذهبی حاکم مدفون نگردد و خون خسرو گلسرخی و سعید سلطانپور  بر دفتر شعر فریاد آزادگی سلسله ای از بخون درغلطیدگان ادب پارسی جایش را با رذالت های محمود دولت آبادیها و …………………………………………………. تعویض ننماید.
شعر بعدی و قدم بعدی پس از به کرسی نشاندن شعر زیبای "با ایران همچون آفریقای جنوبی زمان آپارتهاید رفتار کنید"! که امروز بعنوان شعاری همه گیر و جهانی از خیلی دهان ها و میکروفون ها بر میآید بایستی شعری باشد در خور آزاد زنان و آزاد مردان و نیروهای رادیکال و مترقی ایران که با این شعر  از خواب برمیخیزند و شب با همین شعر سر بر بستر خستگی های روزانه میگذارند، این شعر نه برای وادادگان و کپی های تقلبی است که با نام فیلیمساز و فعال سیاسی و چه و چه و چه روزی نان رفرن
دام را میخورند و خفقان اتمی میگیرند و روزی ریزه خوار ریخت و پاش های گفتمانی و اصلاحی رفت و آمد های شاملو  ها  به خارج کشور میشوند و روزی برای تحریم نشدن موشکهای بالستیک و بمب اتم برای رژیم اشک تمساح میریزند و قطعنامه  ۱۷۳۷سازمان ملل را محکوم میکنند و غیر مستقیم شعار انرژی هسته ای حق مسلم احمدی نژاد است را به جامعه جهانی آوا میدهند.
این نوع افراد همانند چاه خشکی میمانند که اگر سرش را بردارید ته آن را که رژیم در آن ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف را مخفی کرده است مشاهده خواهید کرد ، آری اینان چاه جمکران واقعی رژیمند که رژیم با دخیل بستن به تز ها و تئوریهای آنان همچنان که با دخیل بستن ایدئولوژیک به محتوای چاه جمکران مایل است خود را از منجلابهای پیش رو برهاند.
پس از قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنیت جامعه جهانی باید مستقیم با اپوزیسیون ایران وارد گفتگو و دیالوگ گردد.

من نه بر آنم که مثالهای مع الفارق تاریخی بزنم ولی در صد هستم  نورافکن های سیاست جهانی را بر روی رفتار های سابق شان در مورد شوروی سابق و برخورد با اپوزیسیون آن روشن نمایم و بگویم که مذاکره ناپذیری رژیم اسلامی که ریشه در فرهنگ کشور گشائی و مسلمان کردن جهان آنهم از نوع شیعی آن دارد و ایدئولوژیکمان نمی تواند هیچ دریچه ای را  برای مماشات و گفتگو و گفتمان باز کند در آن روی سکه خود اگر نه ایدئولوژیکمان هماننده هائی همچون آندره ساخارف و ناتان شارانسکی بل بدرجات نیروهای سکولار و آزادیخواهی را در عرض چندین دهه پرورده است که سنگ بنای برسمیت شناختن اپوزیسیون مترقی ایران سنگ بنای ثبات و صلح و امنیت در ایران و خاور میانه خواهند شد.

شعر بعدی پس از شعر با ایران همچون آفریقای جنوبی زمان آپارتهاید رفتار کنید شعر طرد و نفی و تحریم قاطع و سراسری رژیم و برسمیت شناختن اپوزیسیون مشروع رژیم و گفتمان مستقیم دولتهای اروپائی و ایالات متحده با آن میبایستی باشد.
رژیم ملایان را از مجامع بین المللی اخراج نمائید!

تاریخ  سه شنبه  ۹ زانویه سال ۲۰۰۷ میلادی سوئد   استکهلم 
آدرس سامانه اینترنتی نوید اخگر
http://www.nawidakhgar.com/