جوابی کوتاه به نامه کاظم نیکخواه!

از اسماعیل مولودی  
رونوشت؛ سازمانهای سیاسی، تشکلهای کارگری و هواداران منصور حکمت 
   esmail-m@hotmail.com

کاظم نیکخواه یکی از اعضا دفتر سیاسی و یکی از طراحان کودتای پلنوم ۲۶ علیه منصور حکمت است. نامه ای نوشته تا جلو فعالیت من در سازمان آزادی زن را بگیرد.به نکاتی از نامه کاظم نیکخواه نگاه کنید و قضاوت را به شما انسانهای برابری طلب میسپارم.

"از کاظم نیکخواه
به شورای مرکزی سازمان آزادی زن
 ۱۱ نوامبر ۲۰۰۶

"دیروز یعنی روز ١٠ دسامبر شماره ١۴ نشریه آزادی زن (دوره جدید) را که برایم فرستاده شده بود دیدم و یک نکته مهم توجه مرا در این نشریه جلب کرد. ………………… در نشریه آزادی زن یک مقاله به همراه یک عکس او(منظورش من است) بطور برجسته چاپ شده است."

کاظم نیکخواه در ادامه مینویسد؛

"رهبری سازمان آزادی زن از موضوع اسماعیل مولودی مطلع بود ……، چاپ عکس و مقاله از او به نظرم یک اقدام سیاسی بسیار نامناسب از جانب سازمان آزادی زن است. این نشریه همزمان با انتشار استعفانامه اسماعیل مولودی از حزب و نوشتن اراجیف و اتهاماتی کاملا مشابه نوید بشارت منتشر شده است.  آیا این مساله شما را به فکر نمی اندازد؟ آیا متوجه هستید که سازمان آزادی زن دارد به کجا میرود؟ "

این یعنی فشار سیاسی دسته کودتا گران به سازمان آزادی زن. سازمانی که "آزاد و مستقل است" و اعضا آن در کنفرانس سپتامبر ۲۰۰۶ در یک انتخابات آزاد مرا برای هیئت اجرایی انتخاب کردند. این یعنی دخالت آشکار و فشار پلیسی امنیتی به سازمان آزادی زن آوردن. از نظر آقای کاظم نیکخواه نوشته های من شبیه نوید بشارت است. عجب مالیخولیای وحشتناکی!؟ خوب شد کاظم نیکخواه نگفت مثلا ، بینی من شبیه بینی نوید بشارت است ، والا دستور میداند بینی مرا ناقص کنند.

کاظم نیکخواه میگوید؛ چون اسماعیل مولودی استعفا داده باید محرومیت اجتماعی بکشد. درست وقتی که ساواک مرا به ده سال زندان (در سال ۱۳۵۴ ) محکوم کرد هم زمان به ۱۵ سال محرومیت اجتماعی هم محکومم کرد. یعنی بعد از ده سال زندان تا ۱۵ سال ، هیچکدام از دوایر لشکری و کشوری در ایران حق نداشتند بمن کار بدهند.  یعنی کاظم نیکخواه دارد  تمرین روش شکست خورده ای را میکند که انقلاب ۱۳۵۷ برش خط بطلان کشید. کاظم نیکخواه عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری دارد با فشار مثل پلیس امنیتی و ایجاد فضای وحشت میخواهد سازمان آزادی زن به سکوت وا دارد. 

در جای دیگر کاظم نیکخواه دارد شیوه پرویز نیکخواه* را اجرا میکند و مینویسد؛

"میدانم که اسماعیل مولودی از مدتی پیش عضو شورای مرکزی سازمان آزادی زن است. میدانم که مساله ارتباط نوید بشارت و اسماعیل مولودی هنوز رسما و  صد در صد قطعی نشده …." تاکیدات از من 

کاظم نیکخواه شما بخوانید پرویز نیکخواه؛ میداند اتهام ضد کمونیستی بخش کودتا گر رهبری حزب کمونیست کارگری ایران نتوانست ثابت شود. ولی از آنجا که اسماعیل مولودی در جلسه ۲۳ نوامبر دفتر سیاسی اخطار داد ( به آن دسته کودتا گران در رهبری حزب که، بعد از شکست کودتای شان در پلنوم ۲۶ مشغول پاپوش دوزی برای کادرهای و اعضا کمیته مرکزی که علیه کودتای انهاست ) وگفت، اگر فکر میکنید با تهمت ضد کمونیستی و شیوه ساواکی مابانه  میتوانید مرا بسکوت وادارید اشتباه میکنید. اگر میخواهید مرا از این نوع بازی های شکست خورده بترسانید در اشتباه هستید.
 در جلسه با دفتر سیاسی در ۲۳ نوامبر گفتم،میخواهید گربه نوید بشارت را بغل من بیاندازید؟ این برایتان گران تمام میشود،  لقمه من گلوی تک تک شما را میترکاند. مواظب خود باشید و دست از این شیوه های کثیف و ساواکی مابانه بردارید. بگذارید حزب سالم بماند.

پرویز نیکخواه ببخشید کاظم نیکخواه، در جایی دیگر مینویسد؛

"رفقای عزیز ( منظورش رفقای شورای سازمان آزادی زن است) اکنون اسماعیل مولودی از حزب رسما استعفا داده است و متن استعفا نامه او که در سطح عمومی منتشر کرده."

آری من استعفا دادم و حاضر نیستم در جمعی باشم که تعدادی از آنها در اجرای توطئه کودتا  در پلنوم ۲۶ علیه منصور حکمت بودند. قطعنامه آوردند تا لیدر بی اتوریته را اتوریته دار کنند. اما شکست خوردند و زبونانه قطعنامه آبرو باخته شان را جمع کردند. حال آقای کاظم نیکخواه میخواهد چون من از رهبری حزب استعفا داده ام،  محرومیت اجتماعی بمن تحمیل کند؟ و با فشار آوردن و ایجاد جو پلیسی بر سازمان آزادی زن مرا از ادامه فعالیت در این سازمان محروم کند!؟ این یعنی دخالت پلیسی در تصمیم گیری سازمانی که طبق اساسنامه اش آزاد و مستقل دارد برای امر رهایی زن در ایران فعالیت میکند.

حکم آقای نیکخواه درست ضد دمکراتیک، دخالت در امر تشکیلات و سازمان مستقلی مثل سازمان آزادی زن است. این یعنی کنترل پلیسی تشکیلات حزب بر سازمان آزادی زن و این یعنی زیر پا گذاشتن ابتدایی ترین حقوق یک تشکیلات مستقل و انساندوست. حقیقتا نشان میدهد کاظم نیکخواه از چه ظرفیت پلیس امنیتی برای اجرای نقشه های پلیدش برخوردار است. چقدر آزادیخواه و برابری طلب است!؟ و چگونه به شیوه فشار پلیسی میخواهد اساسنامه سازمان آزادی زن را زیر پا بگذارد. کاظم جان برات متاسفم که این همه سقوط کردید.
  
ادارات تجسس و تعقیب هم این جوری روشن و بیشرمانه انسانهارا ترور نمیکنند. حداقل برای حفظ ظاهر هم بوده منتظر میشوند که در یک انتخابات فرمایشی طرف را حذف کنند. ولی نه کاظم نیکخواه شمشیر را از رو بسته است و با نامه اش علیه اسماعیل مولودی عربده میکشد. چون اسماعیل مولودی طرح کودتا را برملا کرده است.

سوال من ازشما رفقای عزیز این است؟

۱ من از همه انسانهای آزادیخواه و برابری طلب که در سازمان آزادی زن فعالیت میکنند میپرسم؟ آیا رفق
ا اجازه میدهید که دمکراسی و سوسیالیسم ، آزادی تشکل، بیان و رای افراد ، آ لوده به اراجیف کاظم نیکخواه توطئه گر شود؟

۲ آیا لیدر حزب کمونیست کارگری ایران برخورد کاظم نیکخواه را برای به سکوت کشاند مخالفین سیاسی اش بکار میبرد؟

زنده باد آزادی و برابری

زنده باد منصور حکمت

زنده باد کمونیسم کارگری

اسماعیل مولودی
۱۴ دسامبر ۲۰۰۶

*محض اطلاع رفقای جوان؛ پرویز نیکخواه، یکی از فعالین سیاسی چپ در اواخر سالهای دهه ۱۳۴۰شمسی  تا ۱۳۵۴در ایران بود. او بعدها همراه با کورش لاشایی همکاروتئوریسین ساواک شد و شیوه کبوتر پر قیچی از شیوه های معروف اوست برای بدامن انداختن فعالین سیاسی. در ضمن پرویز نیکخواه و کورش لاشایی جزو اولین رهبران سیاسی چپ در ایران بودند که در اوائل دهه ۱۳۵۰ با مائو در چین ملاقات کردند.