مدل آزمایشى و جدید جدل آنلاین در حال ورود به بازار

یک توضیح :

شب گذشته مطلبى از آقاى على طاهرى بدست ما رسید . این مطلب به شکل و شیوہ جدل آنلاین نوشته شده بود و چون ایندوستان حدود یکسال است مدام فرهنگ جدل آنلاین را محکوم و افشا میکنند لازم دیدیم جواب زیر را براى نویسنده آن سطور بفرستیم

Azadi B <azadi2008_b@yahoo.com> wrote

doost gerami ba salam!
lotfan maqalati ke extesasi beray jadal on line minwisid ra beray ma nefrestid …. matalb jadal onlini xaili sadeh derj nemishe
qorbant soran
 
بعد از اینجواب منتظر بودم که نویسنده متوجه شود که یک بام و دو هوا نمیشه ولى انگارى انتظار بزرگى بود که ایشون متوجه این بشوند که نمیشود هم جدل آنلاین را افشا کرد و هم فرهنگ نوشتن از آن به عاریه گرفت و این جواب را دریافت کردیم :
 
 
refiqe gerami
 
 
khob tashtake azadi bayanetam parid! bebin inha hamash tablighate maskhare ast!
 
to iran khamene ii mizare maqale ha chap beshe bad roozname ha ra mibande!
 
shoma ke az onam badtari!
 
aslan esme siteto bezar shoraye negahbane bayane!
 
behtare!
 
baraye khodet goftam!
 
kase kozatam jam kon!
 
ali taheri

در ادامه باید گفت که نقد کردن نظرات هر کس و شخصیتى حق مسلم هر کسى است ولی تحقیر کردن افراد به خاطر نظراتشان حق هیچ کس نیست . کورش مدرسى هم مانند هر یک از ما یک انسان است و میتواند اشتباه کند ٬ میتواند تحلیلهایش درست از آب در نیاید و حق مسلم نه تنها این دوست تئورسین  بلکه هر کسی است که به نقد نظراتش بپردازد . انسان اگر شکل و شیوه نقد کردن بلد نیست لازم نیست در حین گذر از خیابان هر کلمه بد و رکیک را جمع کند و روى کاغذ بریزد و بعد اسمش را درافزوده بگذارد. انسان اگر نقد بلد نیست میتواند مثلا از جوانى مثل نوید مینایی یاد بگیرد . نقد تا سر استخون ولی در عین حال حرمت و احترام شخصى که انتقاد متوجه اوست را در نظر میگیرد . هدف ما سوق دادن دوستان به این سمت است نقد بیرحمانه و در عین حال دوستانه

فکر کنم تا همیجا کافى باشد و بیشتر از این پرداختن به این مسئله تلف کردن وقت است .

براى اینکه این دوست قلم زن مورد بحث هم فکر نکند که نظراتش را از ملت پنهان میکنیم میتوانید نوشته ایشان را اینجا بخوانید

انقلاب ایدولوژیک کوروش مدرسی یا شیرجه در فنجان! ( على طاهرى )

سوران