علیه احکام اعدام و برای آزادی زندانیان سیاسی به جمهوری اسلامی فشار بیاورید( ترجمه نامه به وزیر امور خارجه فنلاند )

ترجمه نامه سرگشاده رضا کمانگر به وزیر امور خارجه فنلاند

به وزیر امور خارجه فنلاند آقای الکا کانیروا نامه سرگشاده

علیه احکام اعدام و برای آزادی زندانیان سیاسی به جمهوری اسلامی فشار بیاورید

حتما در جریان هستید که در این چند هفته اخیر ماشین اعدام رژیم اسلامی یک بار دیگر فعالتر از گذشته عمل میکند که تاکنون ده ها نفر به بهانه های واهی به دار آویخته شد اند، سنگسار و اعدام شده اند. همچنین ده ها نفر دیگر احکام اعدام در موردشان صادر شده و در انتظار اجرایئ حکم هستند.

شعبه ۳۰ دادگاه تهران سه نفر را بنامهای فرزاد کمانگر، علی حیدریان و فرهاد وکیلی در مدت زمان ۷ دقیقه به اعدام محکوم کرد. برای نمونه فرزاد کمانگر بعد از ۱۹ ماه بازداشت که مورد وحشیانه ترین شکنجه ها برای اقرار علیه خود شده بود زمان دادگاهیش فقط ۲ دقیقه ۳۰ ثانیه طول کشیده بود که حکم اعدام در موردش صادر شده است.

فرزاد کمانگر، علی حیدریان و فرهاد وکیلی که هم اکنون در انتظار اجرائی حکم اعدام هستند هر سه از فعالین مدنی و حقوق بشر بوده اند . فرزاد قبل از دستگیر شدن شغل معلمی داشت.

در ایران جدا از اینها تعداد دیگر هم جانشان در خطر است!

فرهاد حاجی میرزای فعال مدنی و مدافع حقوق کودکان همکون در زندان زیر وحشیانه ترین شکنجه قرار دارد که جانش در خطر است.

بهروز کریمیزاده، پیمان پیران و علی کانتوری جزوه دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب هستند که با وحشیانه ترین شکنجه ها روبرو هستند جان این ها هم در خطر است.

همچنین زندانهای رژیم اسلامی ایران مملو از فعالین سیاسی بخشهای مختلف جامعه مانند کارگران، زنان و دانشجویان است. محمود صالحی و منصور اسانلو دو فعال سندیکای کارگری هنوز در زندان هستند.

آقای وزیر! تاکنون سازمانها و نهادهای زیادی در سطح بین الملل به جمهوری اسلامی در حمایت از لغو حکم اعدام و برای آزادی زندانیان سیاسی اعتراض کرده اند.

من از شما انتظار دارم مانند وزیر امور خارجه فنلاند به جمهوری اسلامی اعتراض بکنید خواهان لغو حکم اعدام وآزادی کلیه زندانیان سیاسی بشوید.

با احترام

رضا کمانگر

۲۱ مارس ۲۰۰۸

www.r-kamangar.com