بهروز آزاد شد، عابد محکوم شد، پیمان و دانشجویان دیگر و سایر زندانیان سیاسی را دریابیم

بهروز سورن 

بهروز کریمی زاده فعال دانشجوئی که ماهها در اسارت گزمه های اطلاعاتی جمهوری اسلامی بسر میبرد، امروز باسپرئن وثیقه ای سنگین از زندان آزاد شد.

این خبر شادی اور بدنبال آزادی محمود صالحی فعال کارگری  هزاران  هزار لبخند بر لبان غم زده مردم کشورمان  نشاند و بیش از همه خانواده گرامی وی را مسرور کرد.

اما این همه ماجرا نیست و همزمان با آزادی بهروز اینبار عابد توانچه به ۸ ماه زندان محکوم شده است و همچنان پیمان پیران و سایر دانشجویان در زندانهای رژیم و در سیاهچالهای مخوف زندانهای ایران بسر میبرند.

بازداشت سراسری دانشجویان  آگاه و برابری طلب که ماهها پیش رخ داد، موجی از اعتراضات گسترده و سراسری را در داخل کشور و از سوی همرزمان دستگیر شدگان، خانواده های رنجدیده آنان و تبعیدیان  چشم براه ازادی و دمکراسی در خارج کشور بر انگیخت.

فعالین سیاسی ، رسانه ها، اتحادیه های دانشجوئی و کارگری، نهادهای حقوق بشر و خلاصه طیف وسیعی از نهادهای بین المللی با همبستگی و حرکات اعتراضی فشار بر سیستم مذهبی حاکم بر کشورمان را برای ازادی این عزیزان بیشتر و استبداد را از زوایائی در محاصره خود گرفتند.

بسیار کمپین ها و فراخوانها براه افتاد و اعتراض قوت گرفت. بی تردید بلحاظ بین المللی و با توجه به امکانات ارتباطی نوین، جمهوری اسلامی علیرغم تعلقات ارتجاعی بی سابقه اش اما نمیتواند به فشارها و افکار عمومی جهانیان در سطوح گسترده بی توجه باشد.

همانطور که امروز بهروز کریمی زاده شاهد آزادی را در آغوش کشیده است قطعا میتوان با نداوم بخشیدن به اعتراضات نظاره گر آزادی پیمان پیران که بلحاظ جسمانی در وضعیت نامساعدی بسر میبرد و سایر زندانیان سیاسی باشیم و پتانسیل و توان همبستگی را به حاکمان سیه کار بر کشورمان، نشان دهیم.

قطعا ازادی از زندان برای دانشجویان مبارز و فعالین سیاسی منتقد در داخل کشور برابر با برخورداری از امنیت اجتماعی نیست و هر آنکه قلم و سخن به نقد بگشاید در چارچوب نظم ظالمانه حاکم مصونیتی نخواهد داشت اما دگرگونی های بنیادین در کشورمان جز از دریچه این کنش و واکنشها بیرون نخواهد جهید و جنبش دانشجوئی همراه با جنبشهای دیگر درسهای بسیاری از این تجارب خواهد اندوخت.

جمهوری اسلامی نیز با نقض روزانه حقوق مردم و سرکوب مطالبات انان در دانشگاهها، کارخانجات و صحن مبارزات برابری طلبانه زنان، جز برگهای بیشمار بر پرونده سیاه خود نخواهد افزود.  

آزادی بهروز را به خانواده گرامیش و همچنین تمامی رزمندگان راه آزادی و برابری  شادباش میگویم

۱۵-۴-۲۰۰۸