خرافه مذهب و مواد مخدر«دو افیون» در خدمت سرمایه!

 ata.kholghi@gmail.com 

یکی از شگردهای سردمداران معمم و مکلای جمهوری اسلامی این است که به سبک شیادانه آخوندی خود «معنویت انسانی» انسان ها را از اسلام و دین و آئین نتیجه می گیرند و «آسیب های اجتماعی» را هم پیامدهای بی باوری و کم باوری مردم به موهومات مذهبی معرفی می کنند.

سران جمهوری اسلامی در هر رده ای که باشند از آنجائی که از آبشخور ارتجاع اسلام سیراب می شوند، خوب می دانند که چگونه به هر مناسبت و به هر بهانه ای «افیون دین» شان را در میان مردم پخش کنند و هزینه تولید و پخشش را هم از جیب مردم درآورند.
این بورژوا شیادهای اسلامی از همه امکانات تبلیغی صدا و سیما و مسجد و میدیای دولتی و غیر دولتی سود می برند تا به مردم بباورانند که علل همه مصائبی که انسان ها را به قعر سیه روزی و اوج تحقیر می رساند از کم اعتقادی به خرافه مذهب و از فاصله گرفتن از شعائر اسلامی و در نتیجه کمبود مروج و مبلغ دینی و اماکن مذهبی است. 
این تعبیرات و این تفسیرات را اگر به زبان آدمی ترجمه کنیم معنای شان این است که اگر بیشتر از اینها مسجد و حسینیه و تکیه و خانقاه وجود می داشت، و بیشتر از اینها روضه خوان و آخوند وجود می داشت، و بیشتر از اینها کارخانه های آخوند سازی در گوشه و کنار مملکت فعال می بودند، و بیشتر از اینها کتاب های درسی مدارس و دانشگاه ها آلوده به خرافه مذهب می شدند، و بیشتر از اینها گشت های امر به معروف و نهی از منکر در معابر رفتار و حالات و ظاهر مردم را زیر کنترل می داشتند، و بیشتر از اینها سانسور اعمال می شد، و بیشتراز اینها قوانین از اسلام و شریعت مایه می گرفتند، و بیشتر از اینها بساط شلاق زنی و سنگسار و به دار آویختن پهن تر می بودند؛ نه اثری از تن فروشی زنان و دختران نگون بخت وجود داشت، نه کودگی شبانه روزش را در کنار خیابان بسر می برد، نه کسی شبهای سرد زمستان را در کارتن به صبح می رساند، نه کسی کلیه هایش را حراج می کرد، نه کسی از فرط فشار زندگی مشاعیرش را از دست می داد، نه کسی گرفتار اعتیاد می شد، و نه کسی خود را به آتش می کشید، و نه کسی از این و اون صدقه می خواست و گدایی می کرد، و نه کسی هم به اموال کسی دست می برد؛ نور خدا به قلب همه می تابید و دنیا بهشت برین می شد!

***

جدید ترین این تحلیل های بورژوا ارتجاعی را جناب اسماعیل نجار استاندار کردستان کرده است. ایشان روز شنبه ۱۶ آبان ماه در یک گردهم آیی وسیع مرکب از مسئولان سطح بالای هفت استان غربی و شمال غربی کشور و عده ای کارشناس مسائل اجتماعی به نام «همایش منطقه ای مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر» که در سنندج برگزار شده است، بین سطح باورهای معنوی جامعه و آسیب های اجتماعی رابطه ای معنادار و معکوس کشف می نماید و می افزاید: 
«کاهش معنویت عامل اصلی افزایش آسیب های اجتماعی از جمله افزایش اعتیاد و مصرف مواد افیونی در جامعه است.» و بالاخره برای کاهش اعتیاد و مصرف مواد افیونی، مسئولان امر را فرا می خواند تا زمینه روی آوری جوانان را به مساجد فراهم کنند و تأمین نیازها و رفع مشکلات مساجد را به عنوان پایگاه اصلی مبارزه با معضلات اجتماعی، در دستور کار قرار دهند! 
آقای استاندار این دستورات مؤکد برای «تأمین نیازها و رفع مشکلات مساجد» را، در شرایطی صادر می فرماید که به ادعای خود ایشان هم اکنون و در حال حاضر بیش از دو هزار و هشتصد مسجد در استان کردستان دایراند. البته ایشان این همه مرکز اشاعه خرافه را برای استان کردستان کافی نمی داند و از مسئولان امر تحت اتوریته خود می خواهد که برای ” کاهش آسیب های احتماعی ” از جمله مواد مخدر، از هزینه های دیگر شان بزنند و صرف تقویت مساجد کنند!

اینهم عین فرمایش بی کم و کاست این شیاد مرتجع: « تقویت مساجد و اختصاص مقداری از هزینه های دستگاه های دیگر به مساجد یکی از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله مصرف مواد مخدر است. » 
اینکه این پاسدار شیاد، آسیب های اجتماعی و از جمله اعتیاد را ناشی از ” کاهش معنویت ” یا به عبارتی دیگر «بی باوری به خرافه مذهب» بداند و بکوشد با چاشنی چند آیه الهی آن را توجیه و ” اثبات ” نماید، تنها رذالت و شیادی و در عین حال بلاهت خود را به نمایش می گذارد و الا عادی ترین مردم و بی خبرترین آدم ها و تک تک همان هایی که در آتش این بلای خانمان سوز ذوب می شوند، می دانند که اگر بیکار نبودند، اگر سرخورده زندگی نبودند، اگر ناکامی های پی در پی را تجربه نمی کردند، اگر امکان شاد بودن و شاد زیستن را داشتند، اگر همه امیال انسانی شان بموقع جواب می گرفت، و اگر این ماده لعنتی از کانال خود رژیم توزیع نمی شد؛ امروز به این روز نمی افتادند و ذلت نمی کشیدند!
جناب استاندار کردستان در طول ارزیابی های جاهلانه و شیادانه اش، بلاخره به آنچه که افکارعمومی دنیا نسبت به نقش جمهوری اسلامی در اشاعه مواد مخدر تردید ندارند؛ اشاره می کند و می کوشد این حقیقت مسلم را کتمان کند و آن را نشان از غرض ورزی ” جهان استکبار ” جا بزند! 
ایشان می گوید: «ایادی استکبار همیشه به نظام جمهوری اسلامی اتهام زده است که به دنبال معتاد کردن مردم است. این در حالی است که توطئه استکبار بر کسی پوشیده نیست و خودشان از طریق شیوه های گوناگون مانند جنگ مذهب علیه مذهب و توزیع مواد مخدر به دنبال انتقام گیری از ملت ایران هستند.» 
این کهنه پاسداری که امروز والی کردستان است، خیال می کند با این تحریف واقعیات و این مظلوم نمایی های ریاکارانه و این فرافکنی های ناشیانه می تواند جنایات رژیم و نظامی را که خود سازمان ده و راه انداز شبکه مافیایی تولید و توزیع مواد مخدر در سراسر ایران و بویژه در کردستان است، از یادها ببرد و همه گیر شدن و به دام افتادن میلیون ها جوان این مملکت را در ورطه اعتیاد، یکجا به پای ” ایادی