ایجاد پادگانهای نظامی در مدارس ابتدائی

دست و پا زدن بی فرجام و لجام گسیختۀ مسؤلین رژیم جمهوری اسلامی در پیشگیری از نقش و تأثیر نسل جوان ایران در اعتراضات توده ای اخیر، مخصوصآ در ایجاد شکاف عمیقی که این نسل همراه با مبارزات توده های معترض به تمامیت این رژیم طی سه دهه در بدنه و پایه های بنیادی آن ایجاد کرده اند. رژیم را وادار کرده تا به زعم خود از پائین آنهم از مدارس ابتدائی در آینده این روند اعتراضی نسل جوان را سد کند!؟.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، محمد صالح جوکار رئیس سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان گفته است"هدف از ایجاد پایگاه مقاومت در مدارس ابتدائی، گسترش فعالیتهای بسیج در این دوره است چرا که اثر پذیری دانش آموزان در سنین پائین بیشتر از سایر سنین است و  بهمین دلیل قصد ترویج و نهادینه کردن تفکر انقلاب و بسیج را در بین دانش آموزان ابتدائی داریم". نامبرده از "۶هزار واحد مقاومت بسیج در مدارس ابتدائی برای اولین بار در ایران خبر داد".
وسپس اضافه کرد،"هم اکنون ۴ میلیون و ۶٠٠ هزار دانش آموز در مقطع راهنمائی و متوسطه و ٣٢٠ هزار فرهنگی و معلم عضو بسیج هستند".
کسری این آمار به منظورحقانیت بخشیدن به نیروی شکست خورده بسیج ٢٠ میلیونی سر از مدارس ابتدایی در آورده است.
با جمعبندی سرانگشتی از اظهار نظر این مزدور رژیم به این نتیجه خواهیم رسید. که رژیم به دنبال اعتراضات توده ای اخیر در ایران، دانش آموزان مدارس راهنمائی و دبیرستانی را که با صرف هزینه و انرژی زیادی در راه آماده سازی این نسل جوان به قصد نهادینه کردن تفکر انقلاب و بسیج، قطع امید کرده است.
به همین دلیل این مسؤل بسیجی قاتل و نیرویش که عملکرد وحشیانه آنها در گذشته و در جریان اعتراضات توده ای اخیر بر کسی پوشیده نیست، مغول وار به سراغ دانش آموزان کلاسهای اول تا پنجم مدارس ابتدائی حمله ور شده است. تا به زعم خود از دانش آموزان کلاس اول جهت نهادینه کردن تفکر انقلاب و بسیج استفاده کند.
در تکمیل این پروژه ضد دانش آموزی رژیم، و بنا به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، زهرا پناه روا معاون فرهنگی و دفتر فضاسازی قرآنی اعلام کرد،"حدود ۴ هزار نفر به عنوان مدرس تربیت سیاسی در مدارس سطح کشور به زودی فعالیت میکنند". به همین منظور کارشناسان تربیت سیاسی آموزش و پرورش فعالیت‌های فرهنگی شایسته‌ای را در راستای مقابله با تهدید‌هائی که از طرف بیگانگان، دانش‌آموزان را تهدید می‌کند انجام داده اند. علاوه بر این وظیفه باید راه درست مقابله با تهاجم فرهنگی که یک خطر جدی برای دانش‌آموزان است را توضیح دهند.
رژیم با ایجاد رعب و وحشت، توحش و شکنجه، سرکوب و زندانی، تجاوز و اعدام که همگی آنها از برکت اسلام ارتجاعی  جمهوری اسلامی است، ره بجائی نبرده است. نتیجه این اعمال وحشیانه رژیم در اعتراضات اخیر و درمیان معترضین به تمامیت این نظام، تظاهرات میلیونی ضد رژیم و به زیر کشیدن عکس خامنه ای و به آتش کشیدن آن شد.
خمینی مرتجع میگوید،"همه سعادت‌ها و شقاوت‌ ها انگیزه‌اش از مدرسه ‌هاست و کلید دست معلمین است".
در نظامی ارتجاعی این رژیم، شقاوت و درندگی از مشخصات بارز آن بوده و هست. تنها مقوله ای که در همۀ عرصه های آموزشی در سیستم حکومتی این رژم غایب است، سعادت و خوشبختی است. از زمان برسر کار آمدن نظام دیکتاتوری جمهوری اسلامی نه اینکه هیچ ارزشی برای معلمین مبارز و فداکار ما قائل نیستید. بلکه در اغلب موارد کلید سعادت و خوش بختی را با ارعاب، شکنجه و زندانی کردن این استادان زحمتکش و فداکار از آنها سلب کردید. و بجای کلید سعادت به دست آنها دستبند زدید، سپس زندانی و به اعدام محکوم کرده اید. و جای خالی آنها را با مأمورین پرورشی، روحانیون اطلاعاتی و هم اکنون با استقرار ۶ هزار واحد بسیجی به همراه ۴ هزار نفر خبرچین بنام"مدرس تربیت سیاسی" جایگزین، و شروع نافرجامی از سیستم رسمی جاسوسی جدیدی را به منظور کنترل و ایجاد فضای رعب و وحشت و نظارت بر رفتار دانش‌آموزان و معلمان در مدارس را آغار کرده اید.
به منظور تکمیل این پروژه توسط باندهای مافیائی سپاه پاسداران نیز، نه تنها در کوچه و بازار بلکه در داخل مدارس جهت به انحراف کشاندن دانش آموزان اقدام به فروش مواد مخدر کرده اید. اکنون تصمیم گرفتید آنها را از مدارس اخراج کنید. و بعد از مدتی نه چندان دور این جوانان را به عنوان ارازل و اوباش روانه زندانها خواهید کرد.
با این نظارت پلیسی، تفتیش عقاید و فساد اداری در این سیستم آموزشی دینی، موقعیت و جایگاه واقعی معلمان و اتوریته معنوی آنها در جامعه و مخصوصآ نزد دانش آموزان به هیچ وجهی خدشه دار نخواهد شد. بلکه پیشگیری و دخالت پلیسی این جاسوسان رژیم در حیطه فعالیت معلمین و کنترل آنها توسط این خبرچین هاست که باعث نگرانی همۀ ما مخصوصآ والدین دانش آموزان خواهد شد. پرورش، و رشد فکری نسل آینده ساز مابا این همه مشغله های پیچیده، غیر ضروری و کهنه پرستانه به کجا ختم میشود؟ با توجه به همۀ این محدودیت ها و فشار روزافزون رژیم بر معلمان مبارز و فدا کار ما چگونه تعلیم آموزش و پرورش سکولار، مدرن و غیردینی را به دانش آموزان یاد خواهند داد؟ که بنظر من مسئله ای مهم و قابل بر رسی است. متأسفانه سکوت، عدم دخالت و تفکر نوعی از سازش غالب بر کانون های صنفی معلمان ایران، دست رژیم را برای اجرای این سیستم غیر انسانی تا حدی باز گذاشته است. امیدواریم در این شرایط حساس انسانهای شریف و آزادیخواه در درون این تشکلها که تعدادی از آنها نیز هم اکنون در زندانهای رژیم جمهوری اسلامی به سر میبرند، در کمک به همکاران و دانش آموزان خود توجه بیشتری مبذول دارند.
استقرار این نیروهای ضد بشری در مدارس آنهم در سطح ابتدائی هشداری است جدی، نه تنها به والدین دانش آموزان و معلمان مبارزی که به سرنوشت دانش آموزان خود علاقمند هستند. بلکه به همۀ آزاد اندیشانی
نیز مربوط خواهد شد، که مخالف طرح  اسلامی کردن مدارس و تبدیل آن به پادگانهای نظامی در ایران هستند. تحمیل این فضای دینی و اجباری از طریق امامان جمعه در مدارس و حضور انواع و اقسام روحانیون جاسوس و متجاوز در مراکز آموزشی، که تاریخآ با مقاومت نسل جوان روبرو شده است. در این دوره نیز با کسب تجاربی که همگی ما، مخصوصآ نسل جوان ایران در جریان مبارزات توده ای اخیر کسب کرده است راهنمائی است برای مقابله با این پروژه دینی و ارتجاعی رژیم جمهوری اسلامی در مدارس.
کارگران عزیز، دانشجویان مبارز و مردم شریف و آزادیخواه ایران، دانش آموزان ابتدایی ما جهت پیشگیری از این طرح ارتجاعی رژیم احتیاج به کمک شما دارند.
 

   چهارشنبه  ٢٧  آبان  ١٣٨٨