در هر مدرسه یک آخوندک!

ata.kholghi@gmail.com 

بر اساس خبری که به تاریخ یکشنبه دهم آبان ماه در روزنامه تازه توقیف شده «سرمایه» درج شده است، «علی اصغر یزدانی» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که: «این وزارتخانه طرح اعزام روحانی به مدارس را در دست اجرا دارد.»

یزدانی یادآور شده است که: «در این طرح، روحانیون از بحث نماز جماعت گرفته تا پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی دانش آموزان و اقدامات فرهنگی و پرورشی دیگر، با آموزش و پرورش همکاری خواهند کرد.»  در همین رابطه اعلام گردیده است: « این طرح که توسط کمیته تخصصی پرورشی «ستاد همکاری های وزارت آموزش و پرورش و حوزه علمیه» تدوین شده است، به زودی به اجرا در خواهد آمد. »

بر اساس این طرح، در مرحله نخست «طلبه هایی جوان» به مدارس شبانه روزی، استعدادهای درخشان، استثنایی و مراکز تربیت معلم اعزام می شوند و به سازمان های آموزش و پرورش استان ها هم اعلام شده است که «روحانی» مورد نیاز مدارس و مراکز تابعه را مستقیماً از طریق «ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش»، تامین کنند.

***
جمهوری اسلامی از همان روزهای اول مصادره انقلاب توده های مردم و حاکمیت جهل و خرافه اسلامی، همواره کوشیده است با بکار گیری مکانیزم ها و سازماندهی ارگان هایی، افکار و باورهای ارتجاعی و خرافات و موهومات مذهبی را در مراکز آموزشی نهادینه کند و به این ترتیب ذهن و روان کودکان و جوانان و کلاً مردم را از ارزش های انسانی دور و به خرافه های مذهبی مسموم نماید. 
در این راستا با صرف هزینه های گزافی در به اجرا درآوردن و بکار گیری انواع پروژه ها و شگردها برای شستشوی مغزی کودکان و جوانان در مراکز آموزشی، بیشترین تلاش ها را کرده است! 
این رژیم از همان سال های اول حاکمیت اش طرح «پاسدار ـ معلم» را در مدارس به اجرا درآورد و مشتی پاسدار قاتل و جاهل را روانه مدارس کرد. دیری نگذشت که مشتی جاسوس و خبرچین و اشاعه دهنده خرافات مذهبی را تعلیم داد و بنام «معلمان پرورشی» به هر مدرسه ای تحمیل کرد. هر ساله هم مضمون و حتی تصاویر کتابهای درسی را عوض کرده و هر موضوع و عنوانی که با خرافه های مذهبی نا سازگار بوده اند، ـ از متون و موضوعات علمی و انسانی ضد خرافه گرفته تا یادنامه ها و گرامیداشت های مشاهیر عرصه های علوم و فنون که در خدمت بشر بوده اند ـ ، حذف کرده و به جای همه آنها «آداب طهارت اسلامی و نماز میت و شرح حال و زندگی امامان و آخوند های کپک زده ای که مظهر تحجر و عقب ماندگی بوده اند، گنجانده است.»
بسیاری از کتاب های مفید و علمی و ماتریالیستی موجود در کتابخانه های مدارس را هم معدوم کرده و کتابخانه ها را با کتابهای مذهبی و رساله های آخوندها و توضیح المسائل آیت اله ها تلنبار کرده است.
جمهوری اسلامی بنا به ماهیت ارتجاعی و ضدیت اش با شادی و سرور کودکان و جوانان، کلاس های فوق برنامه ای رقص و آواز و موسیقی مدارس را برچیده و بجای شان کلاس های کسل کننده قرائت قرآن و دعای کمیل گذاشته است. 
این رژیم در ضدیت با اصل «آزادی انتخاب و رأی مستقل» هم، هر گونه تجمع دانش آموزان و شوراهای دانش آموزی را بهم زده و منحل کرده و بجای شان انجمن های اسلامی و بسیج دانش آموزی گذاشته است. 
در همان سال های اول حاکمیت اش هم در دانشگاه ها را نیز به مدت دو سال و نیم بست و با اجرای طرح ” انقلاب فرهنگی ” بسیاری از استادان آزادیخواه و فرهیخته و داشجویان آزادیخواه و برابری طلب و سوسیالیست را اخراج، زندان و حتی اعدام کرد و متون دروس و موضوعات دانشگاهی بویژه علوم انسانی را دستکاری و تحریف کرد.
با اینحال، معلوم می شود که جمهوری اسلامی علیرغم همه این اقدامات ضد فرهنگی تا کنونی اش، نتوانسته است بچه های مردم را سر براه و مسلمان بار آورد و مانع از این شود که ذهن و فکر و شعور جوانان مایه از یک ساختار فکری سکولاریستی و متمدنانه امروزی نگیرند!
رژیم بعد از خیزش های اخیر توده های مردم که جوانان در آن نقش اصلی و کلیدی داشتند و اکثریت بسیار بالایی از جمعیت های میلیونی را جوانان تشکیل می دادند، دریافته است که تا چه اندازه در اجرای طرح های «مغز شویی و مطیع گردانی» چندین ساله خود در میان نوجوانان و جوانان، ناموفق بوده است. 
از این روست که ایدئولوگ هایش اکنون به این نتیجه رسیده اند که ضمن حدادی کردن ابزارهای قدیمی تر، اشکال دیگری از پروژه «مغز شویی» جوانان را در دستور بگذارند. 
اینها به این فکر افتاده اند تا اینبار یک راست و مستقیماً ” طلبه های جوان ” و تازه نفسی را از کارخانه های آخوند سازی حوزه های علمیه به مدارس بفرستند تا این طرح را به اجرا درآورند و به قول خودشان پاسخگوی ” سوالات و شبهات دینی ” دانش آموزان باشند!
این روزها جمهوری اسلامی با حساسیت ویژه ای اعمال و رفتار جوانان را زیر نظر دارد و به اشکال گوناگون می کوشد این جمعیت جوان و پر شور و جسور را منفعل و کنترل کند.
 مرداد ماه امسال بود که طرح رخنه پلیس به مدارس را به اجرا در آورد تا روحیه سخن چینی و جاسوسی و پلیسی را در میان آنها دامن زند و این بار قرار است با اجرای دو طرح تکمیلی دیگر یکی در دانشگاه ها و یکی هم در مدارس حوزه کنترلش را بر تحرک این نیروی جوان وسیع تر کند.
طرح «اسلامی کردن دروس علوم انسانی در دانشگاه ها» که خامنه ای فراخوانش داد و طرح «اعزام روحانی به مدارس» که وزارت آموزش و پرورش مبتکر آن است، دو طرح ارتجاعی جدید رژیم اند برای تهی سازی مضامین علمی و انسانی متون درسی و موضوعات دانشگاهی و زیر نظر گرفتن بیشتر اعمال و رفتار جوانان و فرو خواباندن جوش و خروش اعترضی آنان و روی آوری شان به عوالم مذهبی و رویگردانی شان از تازگی های دنیای امروز!
طرح اسلامی کردن دروس و متون علوم انسانی در دان