بدون تردید در کنار خبازان شهر سنندج قرار خواهیم گرفت

بنا به خبری که توسط کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری انتشار یافته،  کارگران خباز شهر سنندج تهدید نمودنده اند؛ اگر فرمانداری و دیگر نهادهای رژیم در استان کردستان به خواست آنان در خصوص افزایش دستمزدها رسیدگی نکنند؛ آنان اعتصاب خواهند نمود.

کارگران به دنبال برگزاری چند جلسه با  فرماندار و استاندار کردستان در سنندج، در توضیح تهدید خود گفته اند، چنانچه تا روز یکشنبه  ۳ آبان ماه به درخواست آنان رسیدگی نشود و دستمزدها افزایش نیابد تمامی آنان متشکل در ۴۵۰  واحد نانوایی در سطح شهر سنندج دست به اعتصاب خواهند زد.
به زبانی ساده باید گفت، دریافتی را که کارگران از کارفرمایان و دولت در ایران بعنوان دستمزد دریافت می کنند، تامین کننده انرژی بازتولید نیرو برای بازگشت به کار در فردای روز نیست، و خود کارگران در تعیین میزان آن مطلقا هیچ نقشی ندارند.
  اگر تامین یک زندگی انسانی مستلزم بهره مند بودن از امکانات اولیه زندگی است؛ کارگران ایران از این حق بطور مطلق محرومند و به این اعتبار؛ از طرفی سرمایه داری ایران نیروی کارگران را در اوج قساوت و بیرحمی و حرص و آز وصف ناپذیری استثمار می کند و از طرفی دیگر مبارزه طبقه کارگر برای افزایش دستمزدها مطابق میزان تورم و استاندارد یک زندگی انسانی از عادلانه ترین مبارزات کارگران است و باید بدون تردید مورد پشتیبانی قرار گیرد.
بنابراین مبارزات کارگران خباز شهر سنندج که شکل اعتصاب را برای آن در نظر گرفته اند نه تنها ضروری بلکه برای بقاء و بهره مند بودن از یک زندگی انسانی حیاتی است. از اینرو ما همه فعالین و مدافعان جنبش کارگری باید و بدون هیچ تردیدی از این مبارزه پشتیبانی کرده و نه تنها این بلکه باید بکوشیم برای تقویت و دستیابی به اهدافش حمایت اتحادیه های کارگری، سازمانها و احزاب چپ و سوسیالیست را جلب کنیم و این مبارزه را در صورت آغاز به مسئله رسانه های جمعی داخلی و خارجی تبدیل کنیم.
در این میان باید مواظب تفرقه افکنیهای سرمایه داران و رژیم اسلامی حاکم بر ایران نیز باشیم. نباید اجازه بدهیم اعتصاب کارگران خباز و کمبود نان در روزهای اعتصاب را به دستاویزی برای حمله به آنها و قرار دادن مردم (با توجه به اهمیت و نقش نان بر سر سفره مردم) در مقابل آنها و فشار بر اعتصاب تبدیل کند. مسئولیت عواقب و پیامدهای این اعتصاب در زمینه کمبود نان و عدم تولید آن در روزهای اعتصاب به عهده دولت و کارفرمایان است.
 خانواده کارگران خباز حق دارند همانند همه انسانهای دیگر از یک زندگی شایسته انسان برخوردار باشند و این ممکن نیست مگر با داشتن حقوق و مزایای کافی متناسب با سطح تورم و دیگر هزینه های زندگی.
فراموش نشود هرگونه پیشروی و پیروزی کارگران خباز شهر سنندج در صورت دست زدن به اعتصاب، پیروزی و پیشروی همه مردم کارگر و زحمتکش در ایران و فراوانی بر سر سفره های همه ما خواهد بود. تحمل کمبود نان در روزهای اعتصاب ارزش رنگین شدن سفره همه زحمتکشان را دارد و لذا این اعتصاب باید توسط کارگران رشته های دیگر تولید مواد غذائی، صنایع، خدمات و عامه مردم مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد.
ما فعالین جنبش کارگری نیز وظیفه داریم با آغاز اعتصاب اخبار آن را در سطح وسیعی پخش و حمایتهای لازم از آن را جلب کنیم. دست زدن به چنین جنبشی ظرفی برای اتحاد خود فعالین جنبش کارگری سوای مرزهای حزبی مان خواهد بود و این البته که آموزنده خواهد بود. با ارزش ترین تجارب نیروهای مدافع جنبش کارگری متعلق به چنین مقاطعی است.