درسالگرد انقلاب سوسیالیستی اکتبر ١٩١٧ در روسیه !

گرامی بداریم یاد تمام انسانهای آزاده وکمونیستی که در این راه تلاش نموده بودند، و ارج نهیم به سخت کوشی بلشویکهاکه تحت رهبری حزب طبقاتی شان به آن مهم دست یافتند که همانا دراوائل قرن بیستم لرزه بر اندام بورژوازی جهانی و موجب متلاشی شدن سیستم استثمارگر در کشوری پهناور بوسعت روسیه ۱۹۱۷ و تاثیراتش در منطقه که مثبت و با ارزش بوده .

انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ تحولی بنیادی در تاریخ جامعه انسانی بود که طومار جهان کهن سرمایه را درنوردید . در اوائل قرن بیستم برای اولین بار در تاریخ  قدرت استثمار گران را به سرنگونی کشاند و در راستای ایجاد شالوده جامعه ای فارغ از نابرابری و ستم پای نهاد  که در نوع خود بینظیر بود .

طبقه کارگر  بهمراه زحمتکشان روسیه تجربه با ارزش و بزرگی از مبارزات خود علیه سلطنت تزارها و تسلط سرمایه داران از دو انقلاب ۱۹۰۵ وفوریه ۱۹۱۷ در کیسه داشتند ، و به رهبری حزب طبقاتی کارگران ( بلشویکها ) در اکتبر همانسال دم ودستگاه سرکوب و بوروکراتیک سرمایه را زیر و رو و بقدرت شوراهای کارگران و سربازان و زحمتکشان  حکومت شوراها را اعلام و به پیش بردند .

اهمیت برجسته این انقلاب و بازگوئی و بر رسی آن از این جهت که در بخش وسیعی از این کره خاکی روی داد که طبقه کارگر را بقدرت نزدیک نمود ، صرفنظر از اینکه بدلائل گوناگون سیاسی و اجتماعی  از مسیر خود خارج و دور گشت و حاکمیت حزبی جای حاکمیت طبقه کارگر را گرفت و بمرور سیادت سرمایه و کار بر قرار شد که این خود جای بر رسی و نقدی اصولی ست و امر مهم کمونیستها و طبقه کارگر در سراسر جهان است که به بحث و بررسی چگونگی شکست این انقلاب پرداخت و درسها و تجارب ارزنده آنرامنتقل  و ضعف و کمبود هایش را نیز بشیوه ای اصولی و سازنده به بحث گذاشت و با درس گیری از این تجارب ارزنده است که میتوان استراتژی پیروزی کارگران رابر سرمایه داران گارانتی کرد .

سرمایه در شرایط امروز بیش از همیشه گستاخانه تر با قوانین و فراهم ساختن شرایطی غیر انسانی و تبهکارانه وظالمانه  ، با خشونت وترور وپیش کشیدن جنگهای خانمانسوز و برای آزمایش و فروش هر چه بیشتر تسلیحات مرگبارشان در کشتار جمعی بخصوص در کشورهای بزعم خودشان جهان سوم و در حال رشد ، جهان را با مخاطره بیشتری روبرو نموده اند  و اینک از هر زمان دیگری شرایط دگرگونی و واژگونی این سیستم نا عادلانه فراهم تر و انقلابی اجتماعی  به رهبری و پیشگامی طبقه کارگر متشکل و متحد سوسیالیست  بیش از هر زمان ضروری گشته .

طبقه کارگر متشکل در حزب طبقاتی شان تنها از طریق یک انقلاب اجتماعی قادر خواهند بود به تبعیض ، نابرابری، تهدید ، ترور ، شکنجه و اعدام و جنگ و کشتار  و بهره کشی از کودکان  و فقر و فلاکت و در کل رهائی از هر گونه ظلم وستم و استثمار سیستم سرمایه داری خاتمه دهند وجهانی شایسته انسان بر پا دارند .

در سالگرد انقلاب سوسیالیستی ۱۹۱۷ روسیه ارج مینهیم به تلاش طبقه کارگر و آن کمونیستهائی که متشکل در حزب بلشویک ها به رهبری داهیانه لنین که هیچگاه تلاش و وفا داریشان را نسبت به انقلاب کارگری نباید بفراموشی سپرد و پیمان تازه کنیم  .

 

زنده باد انقلاب کارگری !

زنده باد آزادی ، برابری ، حکومت کارگری !

 

اردشیر  نصراله بیگی

اکتبر ۲۰۰۹ میلادی