یک سوال و جواب اش در مورد قانون قصاص

سوال: جناب اقای محبوبی در اینکه نظام قضایی اشکالات بسیاری دارد و به جرم از همه جوانب نگاه نمیکند و همواره مجرم را مقصر تمام عیار جرم می داند بحثی ندارم . ولی چرا باید اولیای دم که آنها هم پدر و مادر هستند باید در پی گرفتن انتقام باشند ؟اگر انها رضایت داده بودند قوه قضایی کاری نمی توانست بکند .

من فکر میکنم درد جای دیگری است جامعه ما به صورت یک آدم ناقص الخلقه تبدیل شده که بعضی از اعضای آن کاملا رشد کرده و حداقل طبیعی تر اند و بعضی از اعضای ان هنوز رشد نیافته هنوز انتقام گرفتن در جامعه ما می کشد.  در همه زمینه ها این را میبینیم .هیچکس از دستگیری یک مجرم این مسئله را در نظر نمیگیرد که ریشه را مورد برسی قرار دهد . مثلا یک دادگاه علنی و بحث های کارشناسی در مورد این دست محاکمات را دیده اید؟ تا ذهن و وجدان جامعه بیدار شود . درد این است و مرتب این فجایع در اینده باز تکرار خواهد شد . من به شما و همه کسانی که با تمام وجود تلاش کردید تسلیت مگویم

جواب: ببخشید شما همانطور که رژیم می خواهد مسئله را می بینید. چراما باید قربانی ها را در معرض قضاوت حقوقی یک جامعه قرار دهیم؟ قانون قصاص متعلق به قرون وسطی است. ما انقلاب مشروطه کردیم یکی از خواسته ها آن انقلاب که از انقلاب کبیر فرانسه اقتباس شده بود همین عدالت خانه ها بود. این آخوند ها سعی کردند کلاه شرعی سرش بگذارند ولی نتوانستند. حالا شما درقرن بیستم و یکم این وجه از اصل تمدن امروزی را متوجه نیستید که چرا جامعه از قربانی ها سعی نمی کند قاتل بسازد، و خود کارقضاوت را به متخصین حقوق وا می گذارد.  خانواده قربانی ها متفاوت اند وکلا جامعه آدم های متفاوت در آن وجود دارد ولی جامعه نگاه می کند به ریشه مسائل اش و قانون وضع می کند و سعی میکند اعضایش را در امان دور از نا هنجاری های جامعه نگاه دارد. قتلی صورت گرفته بخاطر هزار نا رسایی های اجتماعی طرف کودک بوده دیگر بدتر، و کودک دیگری کشته شده چرا باید جامعه خانواده مقتول را در امان نگاه ندارد و قضاوت را بعهده قضات و دستگاه قضایی وا گذار نکند و به عهده خانواده مقتول وا گذار کند که از آنها قاتل بسازد؟! که بعد با وجدان ناراحت بقیه عمرشان را بگذرانند. از یک طرف عزیز از دست داده اند از طرف دیگر قتل یک کودک وجدان اشان را تا ابد ناراحت کند.  این چه طرز فکر آخوندی و قرون وسطایی است. بعد هم ما را به کج راه ببرند که همه اشکالات از خودمان است، و به کاری به نظام نداشته باشیم که اشکلال از خودمان است؟!؟  یک نگاه به جوامع متمدن دنیا بکنید در هر جا که تمدنی است دستگاه قضایی سعی می کند شهروندان اش را با آخرین دستاورد های بشری در امنیت قرار دهد. ای نظام قرار نیست کسی را امان دهد. همه در معرض هجوم این نظام قرار دارند، خود سردمداران اش هم از پس اش بر نمی آیند و نمی توانند ترمزی بر آن بزنند. این ما هستیم که باید یک بار برای همیشه این بازی تلخ را پایانی دهیم!  ما جریان کمونیست کارگری از سی سال پیش گفتیم که جمهوری  اسلامی و مذهبی و قصاص و سنگسار و حد هایش و  غیره اش همه قرون وسطایی اند باید این ها همه جمع شود! چرا اینقدر در مقابل این نظام عقب نشینی می کنید!؟