سهم مردم از مذاکرات و توافقات ژنو !

hoshyaresmaeil@yahoo.com
امریکا مذاکرات ژنو با رژیم اسلامی ایران را سازنده خواند !
تیتر بالا جدید و نو است من که تا به حال نشنیده بودم که امریکا در جایی مذاکرات با رژیم اسلامی ایران را سازنده خوانده باشد. اما این بار این اتفاق افتاد .

 نمایندگان دولت امریکا با نمایندگان اسلام علوی ، در ژنو دیدارهایی داشتند . همه راضی بودند و رسانه و اخبار هم برای این همگان سنگ تمام گذاشتند . نیروهای اپوزسیون هم بیکار نبودند ، تحلیل کردند ، نظر دادند ، خوشبین بودند و خلاصه یا سر کار بودند و سر کار میگذاشتند ! تک مضرابهایی هم صدای اعتراض ، ولی خیلی کم . دیگر خبری نبود از هیچکس ! یعنی خبر که بود ولی همین چیزای که گفتم . منظورم اینه که حرف جدی نبود . روی سخن سیاسیون و نویسنده و روشنفکر و اپوزیسیون الان مدتهاست همه هستند به جز مردم . از همه چیز و همه کس میگویند به جز مردم .
از ویلیام برنز و جلیلی تا ساتریفیوژ های اسقاطی و دست هشتم تا سرنوشت اورانیوم غنی شده تا باز دید از سایت قم و خلاصه …..خر بازار مکاره خیلی شلوغ است این روزها ! همه هم از این اوضاع راضی و راحتن به جز مردم ! همه از این بازیهای تکراری و احمقانه خوششان میاید به جز مردم ! از روزی که مردم پایشان به خیابان باز شد مذاکرات با رژیم هم ناچارا سازنده شد . والا منهای قیام اخیر هنوز هم رژیم در حال اضافه کردن اورانیوم بود و غرب همچنان مشغول بررسی همه گزینه ها ، و نشان دادن فاصله رژیم با بمب اتم و فروش سلاح به مشتی از آخوند خرتر در خاورمیانه !
بیچاره و فلک زده و بدبخت و احمق ، اون سیاسی و روشنفکری که یا قدرت تشخیص ندارد و یا به عمد چشمش را بسته و نمیخواهد صحنه را آنطور که هست ببیند . ۵ بعلاوه یک خوشش آمده و رژیم هم خیلی خوشش آمده و چرا در این ۳۰ سال گذشته همه ظاهرا بدشان میآمد ؟
این دور از بازی تکراری بمب اتم و مذاکره و بسته پیشنهادی ، با آمدن مردم و عنصر اجتماعی در ایران به صحنه به نقطه پایان خود رسید . نظم نوین جهانی خیلی بیشتر از رژیم به خطرات و مضرات آمدن مردم به صحنه آگاه است . نظم نوین جهانی صدای انقلاب مردم را شنید و در حال عبور از مسیری است که آن را راه حل میدانند !
نتیجه مذاکرات و توافقات ژنو تا به امروز برای همه طرفین رضایت بخش بوده است . سفر منوچهر متکی به واشینگتن غیر منتظره نبود . درست است که خاتمی روزگاری برای روبرو نشدن با کلینتون تو مستراح قایم شد ولی این فرق میکنه . آخه آن روز هنوز از مردم خبری نبود و نظم نوین صدای انقلاب مردم را نشنیده بود . اما این بار نظم نوین جهانی صدای انقلاب و تغییر را شنید و چون ذاتا از هر تحول و دگرگونی حالش بد میشود پس قلبا و بدون تعارف در فکر طرحی نو است !
زمان عوض شده و اینها با زمان منطبق هستند . روزگاری با یک کودتای چند هزاردلاری ، ۲۵ سال خواب راحت را برای خودشان میخریدند و به جایش تحجر و عقب ماندگی و سرکوب حواله مردم میکردند . ۵۰ سال پیش اسمش کودتای ۲۸ مرداد بود که با یک عذر خواهی تخمی و بی قیمت آلبرایت ، سر و تهش را هم آوردند یعنی آن را تمام شده فرض میکنند . اما امروز اسمش کودتا به سبک ۲۸ مرداد نیست امروز نمیشود برای عوام یک شعبان جعفری ساخت و گفت فقط این مقصر است ! نمیدانم چه اسمی باید رویش گذاشت اما هر چه که هست خیلی کثیف تر و کثیف تر و کثیف تر از کودتای آن روزگار است . آخه ما در عصر جهانی شدن هستیم مردم ایران خوب متوجه هستند که این رژیم و یا هر رژیم فاشیست دیگری در جامعه جهانی امروز بدون پشتیبانی کامل غرب از نظر سیاسی و اقتصادی توان باز سازی خودش را ندارد !
در صحنه سیاسی هژمونی برتر از آن رژیم ولایت فقیه نیست یعنی اسلام اندازه این حرفا نیست که برای کسی نسخه بپیچید . ۳۰ سال است که رژیم ایران و غرب قوائد بازی را رعایت کرده اند و هیچ مشکل جدی هم با هم نداشتند ! امروز اما با بودن مردم در وسط این معرکه ، شکل بازی تفاوت پیدا کرده است . . حالا برای نظم نوین جهانی خطرناکتر از بمب اتمی رژیم ، حضور مردم و تغییر است که آن را جدی گرفته اند . خیلی احمقانه است که فکر کنم مذاکرات و توافقات ژنو بر سر یک سری سانتریفیوژ های دست هشتم و اسقاطی و قراضه پاکستانی است !
۳۰ سال است که رژیم اسلام در حال کشتار و تجاوز و شکنجه است و غرب هم لجستیک آن را با بهترین سرویس سیاسی و افتصادی و خبری و….. به عهده دارد . صد رحمت به کودتای ۲۸ مرداد ! مردم ایران این روزها را فراموش نخواهند کرد ! به نظر شما معنی سکوت طیف اپوزسیون " وطنی " که خودشان را به کوچه علی چپ میزند چیست ؟ ترس یا ملاحضه و یا اینکه چیزی در آینده قرار است دست کسی را بگیرد و یا چیزی باید حفظ شود و آنچه که باید حفظ شود چیست ؟
نه جانم . این یک ذهنییت دایی جان ناپلئونی نیست . اینکه دغدغه امروز ذهن من استقلال باشد یا آزادی ….؟ یا اینکه دغدغه اصلی و امروز غرب پیش گیری از هر گونه تفییری باشد ؟ این را که دیگر نظم نوین و امریکا جیغ کشیدند و فریاد زدند . شعار دیرینه " استقلال " در عصر جهانی شدن عمرش به سر آمده ، همانطور که فرهنگ و شعار و شیوه توده ایی عمرش سالهاست تمام شده و به تاریخ و موزه پیوستند . اما تغییر و آزادی را دست کم گرفتن و ساز ۵۰ سال پیش را کوک کردن کثیف ترین هنر روشنغکر سیاسی از هر نوعش است . کمی جدی باشید ! این رژیم نبود که از ترس مردم به غرب پناه بود ، بلکه این نظم نوین بود که از ترس مردم ، با عجله به خامنه ایی نامه نوشت و بالاخره بعد از ۳۰ سال از مذاکرات احساس رضایت کرد . یعنی راهها را میکو بند برای حفظ تام و تمام رژیم .حتی از آن شعارهای بی محتوای همیشگی " حفظ حقوق بشر " هم خبری نیست . نظم نوین جهانی از ترس عنصر اجتماعی و تغییر ، ساقدوش احمدی و خامنه ایی میشود ! این ذهنییت دائی جان ناپلئونی نیست این از قوائد و ساز و کار عصر جهانی ش