در سالگرد دهم اکتبر روز مبارزه علیه اعدام!

ardashir_ns@hotmail.com

روز دهم اکتبر در سطح جهانی به روز مبارزه علیه اعدام شناخته شده و اینروز یادآور مبارزاتی ست که بر علیه این پدیده شنیع غیر انسانی در سطحی گسترده و از جانب انسانهای شرافتمند و آگاه جوامع بشری برای جلوگیری از این شیوه از بین بردن و کشتن و در نهایت مبارزه با این قتل عمد حکومتی با رفتار و کردارشان نشان میدهند که باید بشیوه ای منطقی و اصولی و توضیح راه کارهای اجتماعی و فرهنگی به این پدیده ناهنجار خاتمه داد . مبارزه برای لغو مجازات اعدام یک حرکت جهانی ست و در حال گسترش روز افزون میباشد .

مجازات اعدام قتل عمد میباشد که از جانب دول سرمایه داری بشیوه ای سازمان داده شده و برنامه ریزی شده حق حیات از انسانرا سلب میکند . اعدام عملی شنیع که بر خلاف حقوق جهانشمول بشر هنوز در بسیاری از کشورهای جهان با کمال تاسف باجرا در می آید .

دول سرمایه داری در جهان هزاران نفر از آزادیخواهان ومبارزین انقلابی و حتی مجرمین اجتماعی که خود قربانی این سیستم و نظام نا عادلانه اند را به جوخه اعدام سپرده ویا بدار آویخته و ادامه میدهند . ما بنا به پرنسیپ های انسانی وانقلابی ، آزادیخواهانه و کمونیستی مان مجازات اعدام را تحت هر عنوان و شرایطی محکوم کرده و از حق حیات و زیستن انسانها در سراسر جهان حمایت میکنیم .

رژیم جمهوری اسلامی با تمام دم و دستگاه حکومتی و سرکوبش در این سه دهه حاکمیت ننگینش جزو رکورد دارهای این عرصه بعد از کشور چین بالاترین تعداد حکم اعدام را دارا بوده است ، و حتی از فردای سوار شدن بر موج انقلاب مردمی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ و در سالهای ۶۰- ۶۲ و ۶۷ رکورد این فاجعه و کشتار جمعی را با دسته دسته سپردن این انسانهای آزاده ومبارز و کمونیست به جوخه های اعدام ، پرونده ای قطور و سیاه از جنایات و وحشیگری و سبعیت خود طومار نموده که هر روزه سنگینتر و فاجعه بارتر مینماباند .

فجایع اعدام مبارزین و آزادیخواهان ایندوره بعداز نمایش مضحکه انتخاباتی ریاست جمهوری نیز هرچه بیشتر نشانداد که این رژیم ددمنش برای بقای ننگینش از هیچ جنایت و کشتاری روی گردان نیست و حتی با بد نام نمودن مبارزان و آزادیخواهان مخالف خود تحت عنوان " اراذل واوباش" به اعدام آنان دست می یازد و وقت آن رسیده که بهر وسیله ای باید همصدا با آزادیخواهان در سراسر جهان در مقابل این رژیم ها آنچنان با فریاد نه به اعدام در سالگرد دهم اکتبر صدایمانرا با میلیونها انسان شریف و آزاده سراسر گیتی همراه نموده و این عمل شنیع و غیر انسانی را تقبیح و محکوم کنیم ،چه بسا از گسترش ابعاد این فاجعه جلوگیری کنیم .

واضح است که از دول بورژوائی و سیستم حکومتی امروزه و حتی سازمان ملل متحد هم انتظار نمیرود که پیگیر اینراه باشند ، چه بسا به قطعنامه ای بسنده کرده و در آرشیو به فراموشی سپرده میشود .

این مهم امر انسانهای آزاده و شرافتمند و کمونیست است و مبارزه ای جدی مطلبد . کما اینکه جزو مبارزات کارگری و در خواستهای این طبقه برای جلوگیری از اعدام باید گنجانده شود و نیروی پیگیر این مبارزه همین طبقه تا به آخر انقلابی ست که در کنار نیروهای رادیکال و مترقی جامعه به این امر مهم نائل آید .

به پیش برای بنیان یک جامعه بدور ازستم واستثمار و شکنجه و اعدام و بدار آویختن و سنگسار!

بامید این روز و گرامیداشت دهم اکتبر روز جهانی مبارزه علیه اعدام!

پیروز باشید !

اردشیر نصراله بیگی

اکتبر ۲۰۰۹ میلادی