پروژه آموزشى و پرسشهاى احمدى نژاد در آستانه مهر ماه؟

احمدى نژاد، روز دوشنبه ۳۰ شهریور ۸۸، در حاشیه افتتاح پروژه آموزشى دبیرستان جمهورى – اسلامى، ۲ پرسش را خطاب به فرهنگیان مطرح کرد." اگر قدرت تفکر٬ تعقل٬ اندیشه ورزى در یک انسان زنده و شکوفا نشود، چطور میتواند علم بیاموزد و آنرا در خدمت کمال خو د قرار دهد"؟ وى از فرهنگیان خواست تا رابطه این دو مقوله را تعریف کنند. و سپس افزود". هم اکنون ۷۰۰ هزار معلم در سراسر کشور هستند که اگر هر کدام سه خط در این باره بنویسند، من در این رشته دانشمند میشوم"!؟

مقوله هاى تفکر٬ تعقل٬ و اندیشه ورزى در سیستم فکرى و ایدولوژى ارتجاع – مذهبى شما که در ضدیت و مخالفت آشکار با تغییر که یکى از ارکان اساسى علم است٬ که به همه عرصه هاى انسانى و جوامع مترقى گره خورده چه ربطى میتواند داشته باشد؟

نه اینکه امامت نگران ۲ میلیون دانشجویى است که در رشته علوم انسانى مشغول تحصیل هستند؟  که باعث شک و تردید در مبانى دینى و اعتقادى اسلامى خواهد شد. نشاط و شکوفایى مورد نظر شما نه براى کسب علم رایج در کشورهاى مترقى٬ بلکه براى کسب فرهنگ ارتجاعى- اسلامى است که با مبانى فکرى شما همخوانى داشته باشد. بهمین دلیل است که شما با علمى برخاسته از فرهنگى مترقى در دنیا طى سه ده از عمر ننگینتان با توصل به خرافه و زور با آن مقابله میکنید.

این پروژه‌ى جدید "علمى" شما که نه با دین مغایرت داشته باشد و نه با علم٬ آلترناتیوى است براى جبران شکست مفتضحانه شما در تحمیل آموزش و پرورش مذهبى است.

– شما صاحبان تفکر مترقى و آزادیخواه را که پایه آن بر علم متکى است٬ طى بیش از سه دهه از عمر ننگین رژیمتان قبل و بعد از انتخابات اخیر و در جریان مبارزات اعتراضى چند ماه گذشته در قتلگاه هاى اوین و کهریزک به دار آویختید.

– شما در اوج وحشیگرى و در جلو چشمان میلیونها انسان در سراسر دنیا و در روز روشن باشلیک گلوله به قلب ندا آقا سلطان او رابه جرم تعقل گرایى به قتل رساندید. چرا؟     

– شما در جواب به اندیشه ورزان٬ روزنامه نگاران و زنان آزادیخواهى که مثل شما نمى اندیشند و نمى پوشند را به شکنجه٬ تجاوز٬ زندان و اعدام محکوم کردید.

– در جواب به خواست صنفى معلمان٬ دانشجویان و تشکل هاى کارگرى رهبران آنها را احظار٬ زندانى٬ تبعید و اعدام کردید.

– خاطره وحشى گرى نیروهاى مزدورتان را به یاد دارید؟ که در پارک لاله با یورش به تجمع کارگران هنگام برگزارى مراسم اول ماه مه امسال چه جنایتى آفریدند؟

– از شکوفایى کدام اندیشه ورزان صحبت میکنید؟ شماجوانان ما را که با هزار بدبختى٬ فقر و فلاکت به دانشگاه ها راه مى یابند. توسط مزدوران جنایتکارتان آنها را از پنجره خوابگاه هایشان به بیرون ساختمان پرتاب کردید.

– فرزاد کمانگر معلم کامیارانى را به مدت۴سال در زندان حبس کرده اید٬ و على رغم اذعان نهاد امنیتى به بى گناهى وى٬ ایشان را به جرم دفاع از حقوق بشر به اعدام محکوم کرده اید.

خوشبختانه و به حکم قانون مندى مبارزه طبقاتى و على رغم همه این وحشیگریها نتوانستید بر اراده توده هاى کارگران٬  زحمتکشان٬ دانش آموزان٬ دانشجویان و انقلابیون سوسیالیستى که به علم و آزادیخواهى استوار٬ است فائق شوید؟

در رابطه با طرح سوال فکاهى دوم شما٬ معلمین مبارز و آزادیخواه ما، در همه زمینه ها با معلمین شما٬ آقاى کردان٬ رحیم مشایى و جلاد مردم انقلابى کردستان محمد رضا رحیمى متفاوت هستند. این انسانهاى شریف و مبارز با رشوه و وعده و وعید به کسى مدرک قلابى نخواهند داد. مترادف شدن غیر واقعى کلمه ارزشمند، دکترا با نام شما چندش آور است. خوش زبانى و استدلالهاى پوچ شما را هیچ آدم عاقلى به جدى نخواهند گرفت. اخذ مدرک دانشمندى با یادگیرى ۷۰۰ هزار جمله سه خطى و داستان فکاهیش٬ از آن نوع مهملاتى است که مدتهاست تأریخ مصرفش به پایان رسیده است.

سوالات زبادی از امکانات اولیه آموزشى به زعم شما٬ که قرار است مقدمات و تسهیلاتى را براى پیش برد سیستم آموزشى مورد نظرتان را فراهم آورد وجود دارند که اختصارآ به مواردی از آن اشاره میکنم.

– سیستم آموزشى ایران مطابق گزارش بانک جهانى در سال٬۸۶ که وضعیت کلیه مقاطع تحصیلى(از ابتدایى تا دانشگاه) مردم کشورهاى منطقه با هم مقایسه شده٬ سیستم آموزشى در ایران هم سطح با سیستم آموزشى در لبنان و فلسطین ارزیابى شده٬ باتوجه به اینکه بخش عمده اى از لبنان و نوار غزه تحت کنترل حزب الله‌ و حماس است که با پول و افکار شما تغذیه میشوند را چگونه توضیح میدهید؟

مجید ابهرى آسیب شناس اجتماعى٬ استاد دانشگاه و متخصص علوم رفتارى در مصاحبه با خبر گزارى مهر عنوان کرد: میز و نیمکت مدارس استاندارد نبوده و باعث بروز خستگى و نا هنجاریهاى قامتى در %۴۵ دانش آموزان به شمار میرود.

– رنگ کلاسها موجود از نظر روانشناسى باعث خستگى چشم میشود٬ که در نتیجه منجر به ناراحتى روحى میشود.

– استفاده از تخته سیاه و گچ در دراز مدت باعث بیماریهاى تنفسى و ریوى معلمین و دانش آموزان خواهد شد.

– عدم توجه به نظافت دستشویى ها بویژه در مدارس دخترانه و ضعف آموزشى باعث انتقال انواع بیماریهاى انگلى خواهد شد.

با توجه به این کمبودهاى اساسى نتیجه عملى این تحقیق علمى براى هر دانش آموز عبارت خواهد بود از: ناهنجارى قامتى(فلج)٬ ناراحتى روحى(دیوانگى)٬ بیمارى تنفسى و ریوى(آسم) و بیمارى انگلى)بیمارى مضمن). این کمبودها د
ر سیستم و امکانات"آموزشى و رفاهى"شما براى دانش آموزان٬ نه شکوفایى نه علمى و نه انسانى است.

– نیمى از دانش آموزان در مدرسه هاى محتاج به باز سازى درس میخوانند. هنوز تعدادى دانش آموز در چادر٬ آغل٬ مدارس کپرى و مدارس استیجارى درس میخوانند. خانم"بادپر"در دبستان"شهید عارف نسب"در منطقه ۲ آموزش و پرورش تهران(سعادت آباد) ودر بغل گوش خود شما سالهاست در یک کانتینر سرگرم تدریس به دانش آموزان کلاس اول است. میدانید چرا؟زیرا مدرسه آنها ساختمان ندارد.

با آغاز سال تحصیلى جارى، ۸۵ هزار کلاس نا امن و مخروبه اند. جمعیت بیسواد و کم سواد در ایران، به بیشتراز ۲۰ میلیون نفر رسیده است. یک سوم جمعیت فعال ایران، توانایى کافى براى خواندن و نوشتن ندارند! چرا؟

براین چراها پایانى نیست٬ زیرا عامل اصلى همه‌ این کمبودها و نابرابرى هاى اجتماعى در جامعه‌ى ما، نظام سرمایه دارى حاکم بر ایران است. این نظام، تا زمانى که از ریشه قطع نشود، عوارض روزانه اش بر دوش کارگران٬ زحمتکشان و سفره خالى اقشار تحت ستم ماندنى است.

چهار شنبه ۸ مهر ۸۸