حمایت از مبارزات مردم در نمایشگاه بین المللی کتاب در گوتنبرگ سوئد

اطلاعیه شماره ١

نمایشگاه بین المللی کتاب از روز پنچ شنبه ٢۴ سپتامبر در شهر گوتنبرگ سوئد آغاز به کارکرد. این نمایشگاه که سالانه برگزار میشود و هزاران بازدید کننده دارد، بمدت چهار روز برقرار خواهد بود. 

همبستگی – فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی و ایران سولیداریتی مشترکا با برپایی یک غرفه در این نمایشگاه شرکت دارند. تم اصلی این غرفه حمایت از مبارزات مردم ایران علیه رژیم جمهوری اسلامی است . روی دیوارهای  غرفه ما عکسهای مختلفی از تظاهرات و مبارزات مردم در دوره اخیرو همچنین تصاویری که خشونت وحشیانه رژیم را نشان میدهد نصب شده است که توجه بسیار زیاد بازدید کنندگان را جلب می کند.

نمایش مداوم فیلمها و کلیپهای مربوط به مبارزات مردم در ایران ، افشاگریهای زندانیان سیاسی که در زندانهای رژیم اسلامی به آنها تجاوز شده است و همچنین کلیپ صحبتهای ایمان شیرعلی از طریق تلویزیون بزرگی در غرفه یکی دیگر از جنبه های موفق و موثر فعالیت در این غرفه است که دهها نفر از بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار داده است .

تا کنون صدها نفر پتیشن ایران سولیداریتی با دوخواسته محکومیت جمهوری اسلامی و قطع روابط سیاسی دولت سوئد با حکومت ایران را امضا کرده اند. شخصیتهای سیاسی و خبرنگاران و نویسندگان متعددی از غرفه بازدید کردند. یکی از بازدید کنندگان غرفه یوران گریدر شخصیت سیاسی معروف سوئد بود که در وصف منصور حکمت شعری هم سروده است .

علاوه بر اینها تاکنون صدها نسخه از بیانیه ایران سولیداریتی و همچنین ده خواست فوری مردم که از طرف حزب کمونیست کارگری ایران طرح شده، در میان بازدیدکنندگان پخش شده است . بر روی میز کتاب ، جزوات و کتب بزبان سوئدی و انگلیسی  منجمله آثار منصور حکمت بچشم میخورد.

استقبال بسیار چشمگیر مردم از غرفه ما ، ابراز همبستگی عمیقشان از مبارزات مردم ایران و اعلام و ابراز نفرتشان از حکومت اسلامی بار دیگر حقانیت خواست سرنگونگی جمهوری اسلامی را به اثبات میرساند و اینکه مردم ایران در این مبارزه و برای رسیدن به آزادی و برابری تنها نیستند.

در اطلاعیه بعدی ، گزارش روزهای آتی نمایشگاه را در اختیار عموم میرسانیم .

مسئول غرفه " حمایت از مبارزات مردم ایران "

مجید حمیدیان