احضار ۴ فعال اجتماعی در مریوان به بیدادگاه

چه کسانی باید محاکمه شوند؟

سه شنبه ۳۱ شهریور ۸۸ چند تن از فعالین اجتماعی  شهر مریوان با اسامی آزاد خوانچه زر،کاروان درسید،مظفر روخنده و وریا نقشبندی به دادگاه انقلاب مریوان احضار شدند.

نامبردگان   ۲ ماه پیش از طرف ادراه اطلاعات مریوان دستگیر شده بودند  و به مدت ۱ ماه در زندانهای اطلاعات  سنندج و مریوان تحت آزار و شکنجه بودند که با قرار وثیقه  بیش از ۲۰ میلیون تومان آزاد شدند.

 آنها در دادگاه با اعلام جرایمی همچون اختشاش علیه امنیت ملی و  برگزاری مراسمها و متینگهای  بدون مجوز روبه رو شدند. هفته آینده قرار است دادگاه رای نهایی در مورد آنها را صادر کند.

اختشاش علیه امنیت ملی برای دادگاه های جمهوری اسلامی یعنی برگزاری مراسم های روز کودک و دفاع از حقوق کودکان، متینگهای بدون مجوز یعنی برگزاری جشن های آدم برفی برای کودکان و خانواده هایشان، یعنی دفاع از حقوق زنان و کارگران و تلاش برای برگزاری مراسم های آنان در روزهای ۸ مارس و اول ماه می، و مبارزه بر علیه اعدام فرزاد کمانگر و برای آزادی زندانیان سیاسی بوده است.

 این دوستان عزیز ما به این دلایل در بیدادگاه های رژیم جمهوری اسلامی محاکمه میشوند و در انتظار حکم هستند. محکومیت آنها حکم خفه کردن مردم است که تا کنون با همه توان برای سرکوب و اختناق و در فقر و سیه روزی قرار دادن اکثریت کارگر و زحمتکش جامعه در تلاش بوده اند. رفقای ما صدای این حق خواهی و حق طلبی بوده اند و دادگاهی و محاکمه میشوند.

رژیم اسلامی و دادگاه هایش علیه امنیت مردم و زندگیشان هستند یا رفقای ما که برای آزادی و کار و امنیت شغلی مبارزه میکنند؟  دوستان ما بر هم زننده امنیت هستند یا دادگاه های رژیم و نیروهای انتظامی که هر روزه تعدادی از کارگران مرزی را به قتل میرسانند و تعداد دیگری از خانواده های کارگری را بدون سرپرست و آواره بازار اعتیاد و فحشا میکنند؟ باید پرسید دوستان ما آشوبگر هستند یا شما که شب و روز در فکر آزار و اذیت مردم هستید و حتی اخیرا برای خفه کردن مردم دست به ترور همکاران خود زده اید تا دستتان تحت هر بهانه ای برای سرکوب باز باشد و در عین حال پرونده های خود را نزد هم به این ترتیب از بین ببرید. چه کسانی باید بعنوان بر هم زدن امنیت مردم و فرزندان آگاه و مبارزشان محاکمه شوند؟

۲ مهر ۱۳۸۸
۲۴ سپتامبر ۲۰۰۹