درمورد ترورهاى اخیر در سنندج

در دو هفته گذشته از ۱۸ تا ۲۸ شهریور پنج نفر از مسئولین وعوامل رژیم در شهر سنندج ترور شده اند. تا کنون هیچ جریان شناخته شده ای مسئولیت این ترورها را بعهده نگرفته است. احزاب و جریانات مسلح کردستان هم مستقیم و غیر مستقیم این ترورها را کار رژیم جمهوری اسلامی دانسته اند.

 اینکه این ترورها کار رژیم و یا گروههای بی ریشه و غیر مسئول باشد تغییری در ماهیت مخرب آن نمیدهد. این اقدامات از جانب هر جریانی باشد در جهت ضربه زدن به مبارزات حق طلبانه مردم است. این اقدامات میتواند بهانه ای برای میلیتاریسم بیشتر رژیم اسلامی و ایجاد تفرقه و جدا کردن مبارزات مردم کردستان از از مبارزات بر حق بقیه مردم ایران باشد.

 مردم ایران در ابعادی میلیونی به خیابان آمده و با صدای رسا اعلام کرده اند جمهوری اسلامی هیچگونه مشروعیتی ندارد و باید برود. در سه دهه گذشته مبارزات مردم در کردستان برای رهایی از فقر و نابرابری در جهت و هماهنگ با مبارزات حق طلبانه مردم در سراسر ایران بوده است. اخیرا با به لرزه در آمدن پیکر رژیم اسلامی این اقدامات مخرب اساسا و در قدم اول هدفش ایجاد تفرقه و جدائی در میان مردم کردستان و بقیه شهرهای ایران است. قطعا مردم کردستان با هشیاری کامل آمران و مجریان این اقدامات را افشا و رسوا خواهند کرد.

 این اقدامات تروریستی اقدامی از جانب خود رژیم و یا هر جریان دیگری باشد اقدامی از سر استیصال است. زیرا مردم با گسترش جنبشهای رادیکال و حرکت توده ای خود در خیابانها میدان مانور جریانات مخرب و غیر مسئول را محدود و محدودتر کرده اند. به همین دلیل هم وزارت اطلات و سپاه پاسدران و هم جریانات ماجراجو و بی ریشه تلاش میکنند در مقابل اعتراضات توده ای و خیابانی توجه جامعه را به جای دیگری برده و ضمن ایجاد تفرقه فضای بی اعتمادی در میان مردم ایجاد کنند.

 عاملین این ترورها روی این تحلیل حساب باز کرده اند که اگر چند نفر از عوامل منفور رژیم کشته شوند و فضای جامعه نظامی بشود عرصه مبارزات توده ای محدود و مردم از اعلام همبستگی با همدیگر کوتاه می آیند. میخواهند با اجرای چند ترور در منطقه حساسی مانند کردستان نشان بدهند که مخالفین رژیم دست به اسلحه برده و میدان را برای به خیابان آمدن مردم محدود کنند.  

 این ترورها در متن شرایطی اتفاق می افتد که نگرانی از به میدان آمدن مردم در سراسر ایران همه مخالفین جنبش اعتراضی اخیر را دستپاچه کرده است. نگران این هستند که اعتراضات توده ای جاری در همه شهرهای ایران پا به میدان بگذارد و به خیابان بیایند.  

 هم رژیم و هم دیگرجریانات ضد انقلابی و مرتجع از به خیابان آمدن مردم کلافه شده اند. جمهوری اسلامی مردم را خس و خاشاک وعوامل خارجی مینامد. جریانات مرتجع و ضد انقلابی مردم را طرفداران یک جناح رژیم ارزیابی میکنند و تحلیلهای بی بی سی و اصلاح طلبان حکومتی اینرا به وضوح نشان میدهد. به خیابان آمدن جنبش توده ای اخیر چشم اسفندیار همه این جریانات مرتجع است. همه را به تکاپو انداخته است. هر کدام از آنها با تاکتیک و سیاست خاصی میخواهند مانع گسترش حرکات اعتراضی مردم شوند. میخواهند با هر ترفندی مانع ایجاد کنند که مردم کردستان به جنبش اعتراضی و حق طلبانه دیگر شهرهای ایران نپیوندد.  

 مردم باید دوستان و دشمنان خود را در همین شرایط حساس بشناسند. کسانیکه از به میدان آمدن مردم هراس دارند از هر اقدامی استفاده میکنند که مردم قدرت خود را در خیابانها نبینند. ترورهای اخیر یکی از تاکتیکهای کثیف برای ممانعت از به میدان آمدن مردم است. مردم کردستان با توجه به سابقه تاریخی مبارزات سه دهه اخیرشان و با توجه به اینکه جنبش چپ و سوسیالیستی یک جنبش قوی و اجتماعی در این جامعه است این توطئه ها را خنثی میکنند.