مردم و دانشجویان انقلابی

هفته گذشته برای جمهوری اسلامی بسیار تلخ،شوم و مرگ آور بود. موج بیشمار اعتراضات مردم در شهرهای مختلف ایران وسایر کشورها بر علیه این رژیم خونخوار، مدیای جهانی و ناباوران به انقلاب را باردیگر بخود مشغول کرد.مردم ایران روز جمعه فضایی در سراسر ایران بوجود آوردند که کاملا جمهوری اسلامی را فلج کرد. همه تمهیدات و سیاستهای سرکوب و ارعاب این رژیم دود شد و بهوا رفت. مردم بدرستی و با تاکتیک جالب توجهی به مقابله با این رژیم رفتند.

 رژیم اسلامی در یک بن بست همه جانبه قرار گرفته که حتی مناسبتهای اعلام شده از طرف خودش را نیز نمیتواند برپا کند، چرا که مردم میلیونی به خیابان می آیند و بر علیه اش شعار میدهند و اوباش اسلامی را نیز که برای سرکوب و حمایت حکومت به میدان آمده اند را نیز سرجایشان مینشانند و جواب بازداشتها، شکنجه ها و تجاوزها را فعلا پیشاپیش میدهند تا بعد در دادگاه ها به خدمتشان برسند.

رژیمی که به این درجه از استیصال و درماندگی رسیده باشد که مردم از هر وسیله و امکانی برای اعتراض علیه اش استفاده میکنند، ماندنی نخواهد بود و اینرا مردم خوب میداند، خود حکومت نیز بخوبی به آن واقف است و همه هراسش نیز از همین مسئله است که کل جامعه با انقلابی فراگیر و همه جانبه او را به نابودی و زوال میکشانند. حضور و اعتراض سراسری مردم در روز جمعه با توجه به وقایع اتفاق افتاده در این ۲ماه گذشته- یعنی از آغاز انقلاب در خرداد ماه و همه تلاش رژیم برای مهار اوضاع و سرکوب انقلاب-  نشان داد که انقلاب عمیق تر و همه جانبه تر شده و ریشه دوانده در جامعه ایران و در عین حال رژیم را در موقعیت زوال یافته تری قرار داده است. حکومت در حالی که میداند تنها ابزاری که دارد، چنگ و دندان نشان دادن به مردم است و اینکه با سرکوبهای وحشیانه بخواهد آنها را ساکت و روانه خانه هایشان کند، اما لحظه به لحظه شاهد بیهودگی و ناکارآمدی این مکانیزم هاست.وقتی اکثریت جامعه تصمیمشان که سرنگونی حکومت است را به اجرا درآورند و به خیابان بیایند و از همه زوایای زندگی و جامعه برای مبارزه با حکومت استفاده کنند ابزار سرکوب و ارعاب  ناکارآمد و بیثمر میشود. نه اینکه رژیم دست از سرکوبش برمیدارد نه، اما دیگر در مقابل مردم مصمم وانقلابی اثری ندارد و اینرا مردم در شعارهایشان اعلام کردند. مردم اعلام کردند که شکنجه،اعدام،سنگسار،زندان و تجاوز دیگر اثر ندارد و اعلام کردند که آماده قیام هستند،اعلام کردند که این رژیم همپالکی حماس،حزب الله لبنان و اسرائیل است و اینرا فریاد زدند.

مردم بخوبی از اهمیت و ترس حکومت از دانشگاه و دانشجویان بهره بردند و اعلام کردند که بازگشایی مدارس و دانشگاه ها یعنی باز شدن یک جبهه قدرتمند دیگر در برابر رژیم و آن صف جوانان دانشجو و دانش آموز، معلمان و اساتید دانشگاه و حمایت همه جانبه مردم از آنها. با توجه به بازگشایی دانشگاه و مدارس- اگر رژیم پای بازگشایی برود- موج عظیمی در برابرش در شهرها و دانشگاه های مختلف براه خواهد افتاد و دادخواهی و محاکمه سران رژیم در اعتراضات براه خواهد افتاد. هر اعتراض در دانشگاه سریعا به شهر کشیده خواهد شد و یا مردم به حمایت دانشجویان خواهند رفت و دم در دانشگاه ها تجمع خواهند کرد.

باید اول مهر دانشگاه ها باز شود، باید اینرا به رژیم تحمیل کرد و نباید گذاشت که رژیم دانشگاه ها را تعطیل کند. باید این سنگر آزادی و برابری را که یکی از سنگرهای مهم و برجسته  مبارزه مردم است را بحرکت درآورد و و از روز اول مهر به اعتراض همه جانبه علیه رژیم دست زد.

دانشجویان باید با شرایط انقلابی که در جامعه است به استقبال این روز بروند و با این دید و شناخت شرایط فعلی مبارزاتشان را در دانشگاه ها ببرند.باید هر اعتراض سریعا توده ای شود مردم به آن بپیوندند. شرایط حاضر یعنی یکی شدن صف سرنگونی و انقلابی مردم. یعنی بمیدان آمدن جوانان،زنان، کارگران و همه بخشهای جامعه در یک صف منسجم. باید این صف انقلاب را منسجم تر،رادیکال تر و انقلابی تر کرد و این وظیفه کارگران و دانشجویان است که در فورمول بندی خواسته های مردم و حرکت آنها این ارتقا را انجام دهند.باید با حمایت و حضور میلیونی مردم هجوم مستقیم تر به رژیم توسط کارگران،دانشجویان و زنان صورت بگیرد. باید به عمر این جنازه متحرک  که بودن هر لحظه اش مساوی ست با شکنجه، تجاوز، سنگسار و فقر بیشتر و زندگی نکبت بار برای مردم فلسطین،لبنان و اسرائیل و سراسر دنیا پایان داد. اینرا مردم ایران و ما تضمین میکنیم.