در رابطه با اعتراضات مردم به بهانه تفلب در انتخابات دوره دهم در ایران

وقت ضرورت چو نماند راه گریز       دست بگیرد سر شمشیر تیز     (سعدی)              
در رابطه با اعتراضات مردم  به بهانه تفلب در انتخابات دوره دهم در ایران ؛ عده ای از رفقای فعال در تشکل های حمایتی ازجنبش کارگران ایران ، در خارج  ؛ بیانیه ای منتشر نموده اند که گویا حرکتهای اعتراضی انجام گرفته در ایران ارتجاعی است ! و ربطی به کارگران ایران ندارد ! با این عنوان که طغیان سبز ها یک جنبش ارتجاعی است  ( تیتر و عنوان نوشته رفقا ) ….  سعی میکنم تا حد امکان به آن بپردازم . این  مطلب را میخوا ستم کمی پیش تر ؛ هنگامی که مسئله انتخابات و در گیری های  خیابانی داغ تر از اکنون در جریان بود و رفقا ی عزیز فعال در این رابطه این موضع را گرفته بودند ؛ بنویسم ، ولی …  چند روزی طول کشید .  امیدوارم در هر صورت بتواند در برآمد های دیگر جنبش که در راه است زمینه ای باشد برای تبادل اندیشه  و مفید برای راه کار ی یا  عملی …  قبل از شروع به ارائه مطلب ؛ سنگ بنا وا سکلت بحث را تیتر وار بر میشمارم  تا موضوع برایمان روشن وشفاف تر باشد ؛ و تا حد ممکن  از آشفته گوئی پرهیزنموده باشم . امید وارم هر نوع عدم تفاهم را ، در بحث های آتی  ( اگر انجام گرفت ) بر طرف نمائیم . هدف من اقناع ویا عوض نمودن نظر کسی نیست (والبته اگر به توافق نظری برسیم کما اینکه در بسیار ی موارد با هم توافق کامل داریم ؛  بسیار د لپسند وخوب است ؛ بیش و پیش از هر مسئله ای  به نفع جنبش طبقه کار گر خواهد بود )  تا ما اگر حرفی برای گفتن داریم ، بتوانیم بدین وسیله با فعالین جنبش  های آزادی خواهانه و خود جنبش طبقه  کارگر  در میان بگذاریم . پیشا پیش میخواهم عرض کنم هر نوع بی ادبی احتمالی  و کلام نادرست و یا سوء تفاهم رابرای خودم نگه میدارم و هیچ گاه  قصد بی اد بی ندارم  واز همه این موضوعات گذشته تک تکتان را بالا تر از احترام و… دوست دارم .            

                                   .                                                                                                                            
۱ – دوران کنونی از تاریخ جامعه بشری را که درآن زندگی میکنیم ؛ دوران گذار به سوسیالیزم میدانم . یعنی هر نوع حرکت وتغییرات  اجتماعی را ، ازهر نوع رفورم گرفته تا انقلاب  فقط  با منافع تاریخی ، طبقاتی وسیاسی و …. طبقه کارگر ( یعنی آنانی که از طریق فروش نیروی کار جسمی و فکری زندگی مینمایند ) میتوان سنجید ومحک زد .                                  
 سایر اقشار و طبقات اجتماعی به لحا ظ  طبقا تی و تا ریخی مرتجعند               .                   
۲ – تار و پود وسیستم و نظام  رژیم جمهوری اسلامی از رهبر گرفته تا باغبان دم در وزارت اطلاعا تش ؛ از استحاله چی درون نظام  وملیجک های  بیرون نظام مانند اکثزیت وتوده و وانواع جمهوری خواه و بادمجان دور قاپ چین و … تا انواع رفورمیست هایش  … و هر آنکس که به نوعی و صورتی مستقیمآ ویا غیر مستقیم  با این رژیم همکار ی مینما ید و در خدمت این دستگاه قرون وسطائی است … مرتجع ؛ ضد مردمی و علیه  طبقه کارگر و زحمتکشا ن ایران  میباشد .                                                                                                                                    
۳ – در تقابل با این رژیم توتا لیتر  متعلق به عصر شبانی و غار نشینی بشر اولیه ؛ حرکت های اعتراضی  ؛ متناسب و هماهنگ با تضاد های در هم تنیده اجتماعی  و خشم فرو خورده توده های به جان آمده طی سالیان حکومت فاشیستی اسلامی ….است و سخنی ازامکان گرفتن مجوز هیچ نوع اعتراض به شرایط زیست در ایران از این رژیم  نمیتواند در میان  باشد ؛ حتی برای خودی های خودشان  ؛ وهر نوع تصور در این رابطه باید به دکان آقا یا ن نگهدار و امیر خسروی و جریا نا ت     استحاله چی دیگر مراجعه نمود .                                               .                                                                                                                         
۴– در هیچ زمان از تاریخ جامعه بشری نمیتوا ن موردی را سراغ گرفت که حاکمان و رژیم های توتا لیتر ؛ شاهان و امامان و  …. برای رضای خدا از دستگاه حکومت و منافع طبقاتی شان به آسانی صرف نظر کرده باشند . لشکر کشی ها وکشور گشائی ها ومبارزات  و جنگها و کشتار ها و قتل عام ها در تاریخ نمونه های بی شماری دارد از این موضوع ….                       
 تاریخ جامعه بشری تاریخ مبارزات طبقاتی است .                                        
 ۵ – در یک دستگاه ریاضی  نقطه ای را شاید بتوان معین نمود و در نظر گرفت ولی این نقطه نسبت به  نقاط وپارا متر های دیگر در دستگا ه های ریاضی گوناگون بصورتی مرتب در حال تغیر و نوسان و دگرگونی است ؛ در رابطه بامسائل اجتماعی مخصوصآ ؛ و در رابطه با مسائل سیاسی به علت وجود حیله گری ها و شارلاتان بازی های سیاسی و توطئه گری های از قبل طراحی شده وآماده و مافیای پول وقد رت برای پول و ثروت … بمراتب بسیار پیچیده تر است و دائمآ  همه پارامتر ها و دستگاه ها نسبت به هم ؛ ومتآثر از هم  در حال تغییرات گوناگون وکنش و واکنش متقابل اند ، تعیین موقعیت  نقاط  و  پدیده های مورد نظر ؛ خلاقیت خاصی را میطلبد ….. یک فعال اجتماعی برای درک درست از موقعیت پدیده ها ی همیشه در حال تغییر ؛ اگر بخواهد پویا فکر کند ؛ مجبوراست ، تمامی پارامتر ها را یک جا و در حال حرکت و تغییر نسبت به هم در نظر داشته باشد ، تا بتوا ند تحلیل مشخص از شرایط مشخص را بدست دهد و به همین دلیل   کسی که روشن فکر می کند  روشن نیز بیا ن مینما ید   . توده های مردم برای پیشبرد کار واموراتشان از کوچکترین رفورم گرفته تا  انقلاب  ؛ آسان ترین وبی خطر ترین  ( ص ۲ )    ودم دست ترین وکوتاه ترین  راه ها و امکانات  و …. را جستجو مینمایند . حتمآ متوجه شده اید آنهائی که کمی لوطی تر ومردانگی بیشتری از خود نشان میدهند  نسبتآ انگشت نما تر و سر و گردنی بالاتر وآبروئی ! دارند و معمولآ راه هائی کمی سخت تر از معمول درمیان مردمشان برای رسیدن به هدف !  را بر میگزینند و… برای شما مخصوصآ رفقای کرما شا نی ؛ احتمالآ آشناتر از من باید باشد …. آنها مرتکب گناه کبیره ای نشده اند که توده های مردم اند  وانقلابی دائمی  نیستند . از اینجا به بعد است ، که  فرق پوپولیزم وانقلاب  شروع میشود . البته اگر از ترس پوپولیزم مبتذل ؛ مثل کور عصا در تاریکی نکوبیم  وهر حرکت خود بخودی را بدون تحلیل مشخص و همه جانبه ؛ نفی یا تائید ننمائیم . بلکه در هر جمله وهر حرکت وموضع گیری و…. تحلیل مشخص از شرایط مشخص را در نظر گرفته  و به توده  های به جان آمده توضیح دهیم و بقول لنین به سیاست مانند ریاضیات عالی بنگریم ؛ بدین معنا که هرموضع گیری وحرکت وجریانی را در رابطه با شرایط موجود  وسایر مسائل مربوطه بدون در نظر گرفتن نیاز ها و علائق سازمانی و شخصی و به شکلی آکاد میک ( نه اید ئو لوژیک وجا نبدار ) ؛ تغییرات و مسیر تغییر پدیده ها را بررسی نمائیم  . یعنی برآیند نیروها ی طبقاتی ، سیاسی وتاریخی وملی ومذهبی وفرهنگی و روانشناسی توده ها و شرایط جهانی و …. شرایط و جایگاه وهماهنگی و تضاد های هریک را نسبت به هم  ؛ نه نسبت به آنچه که ما در ذهنمان پرورانده ایم  ویا آرزو داریم : و  با ی